Gå til innhold

Hvordan kle seg "dyrt"?


Velvet

Anbefalte innlegg

Sorte jeans er en klassiker og kan kombineres med nesten alt. Sorte pumps og sorte ankelstøvletter. Kombiner med bluser, skjorter, t-skjorter og accessories. Lurt å ha en del i basice farger som hvitt, sort og grått som passer til alt. Også greit å ha en kåpe som passer også, da boblejakka fra Bergans ikke alltid er like elegant. Jeg anbefaler å sjekke ut Elin Kling (link til blogg her) for inspirasjon!

Edit: En klassisk sort kjole, uten for stor utrignning og for høy skjørtekant er også lurt å ha. Bør være så enkel at den lett kan styles opp til fest eller brukes som hverdagskjole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Det er lett å se forskjell på dyre og billige stoffer, og det er heller ikke så vanskelig å se om plagg har et interessant snitt og god passform. Ikke alle dyre merker bruker de beste materialer, så der må du være kresen selv om prisen skulle tilsi at du får noe fint.

Første bud er å ha klær som passer til kroppen din og i farger som får deg til å se fresh ut. Nyvasket, stylet hår, pene øredobber og lett sminke. Et fint skjerf i god kvalitet og en fin veske. Bruker selv Mulberry, Bally, Longchamp, men har også noen pene vintagevesker.

Skjorter og bluser i silke eller god bomull under en innsvinget blazer eller cardigan er tidløst og kan varieres i det uendelige. Bukser som fremhever det som er fint på kroppen din- gode jeans og noen nøytrale bukser i svart/marine eller andre spennende farger etter anledningen.

Og sko! Superviktig. Nytter lite å komme med noe skaigreier fra Økonomisko hvis du er ute etter å powerdresse. Benytt anledningen når det er 70% salg og kjøp noe lekkert og ta vare på de sånn at du har de i årevis fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å se forskjell på dyre og billige stoffer, og det er heller ikke så vanskelig å se om plagg har et interessant snitt og god passform. Ikke alle dyre merker bruker de beste materialer, så der må du være kresen selv om prisen skulle tilsi at du får noe fint.

Første bud er å ha klær som passer til kroppen din og i farger som får deg til å se fresh ut. Nyvasket, stylet hår, pene øredobber og lett sminke. Et fint skjerf i god kvalitet og en fin veske. Bruker selv Mulberry, Bally, Longchamp, men har også noen pene vintagevesker.

Skjorter og bluser i silke eller god bomull under en innsvinget blazer eller cardigan er tidløst og kan varieres i det uendelige. Bukser som fremhever det som er fint på kroppen din- gode jeans og noen nøytrale bukser i svart/marine eller andre spennende farger etter anledningen.

Og sko! Superviktig. Nytter lite å komme med noe skaigreier fra Økonomisko hvis du er ute etter å powerdresse. Benytt anledningen når det er 70% salg og kjøp noe lekkert og ta vare på de sånn at du har de i årevis fremover.

AMEN :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så et blogginnlegg (husker ikke hvor/hvem) av en dame som hadde investert i en chanel brosje som hun festet på de fleste antrekkene hun gikk med, hele hu så automatisk kjempe dyr ut :D Litt smart tenkt, men ikke alle som vil bruke det merke da :) men konseptet var smart syns jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk skjerf / sjal...pimper opp et vanlig antrekk kjempebra!

Ser bare for meg flyvertinner som kan bruke et tynt skjerf/sjal rundt halsen på en elegant måte.

Et "vanlig"antrekk med jeans og t-skjorte/genser vil se ganske merkelig ut med et sjal :p "Alle" bruker jo tjukke skjerf om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så et blogginnlegg (husker ikke hvor/hvem) av en dame som hadde investert i en chanel brosje som hun festet på de fleste antrekkene hun gikk med, hele hu så automatisk kjempe dyr ut :D Litt smart tenkt, men ikke alle som vil bruke det merke da :) men konseptet var smart syns jeg :)

Bycelina

Chanel details

Synes ikke det var så fett egentlig, men er litt tilbøyelig til å like det siden Celina er min <3 Helt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bare for meg flyvertinner som kan bruke et tynt skjerf/sjal rundt halsen på en elegant måte.

Et "vanlig"antrekk med jeans og t-skjorte/genser vil se ganske merkelig ut med et sjal :p "Alle" bruker jo tjukke skjerf om dagen.

Tror kreativiteten din har gått og lagt seg jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Spania (sør Europa generelt) er kvinner ofte flinke til og kle seg. Da jeg bodde i Spania på slutten av nitti-tallet, så var det neo som het når man skulle kle seg for fest; "man skal ikke bruke noe som starter sent og slutter tidlig":.Og det stmmer bra. ALtså, om man starter fra hodet eller bena,- spiller ingen rolle :) Skal det starte sent, må det slutte sent. Starter det tidlig, kan det også slutte tidlig....ENkel regel som alle kan huske. Så en tubekjole som så vidt dekker rumpa er absolutt "fy-fy".....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Spania (sør Europa generelt) er kvinner ofte flinke til og kle seg. Da jeg bodde i Spania på slutten av nitti-tallet, så var det neo som het når man skulle kle seg for fest; "man skal ikke bruke noe som starter sent og slutter tidlig":.Og det stmmer bra. ALtså, om man starter fra hodet eller bena,- spiller ingen rolle :) Skal det starte sent, må det slutte sent. Starter det tidlig, kan det også slutte tidlig....ENkel regel som alle kan huske. Så en tubekjole som så vidt dekker rumpa er absolutt "fy-fy".....:)

Ja, det har du rett i. Det er bare å ta et veldig enkelt eksempel som sko. Typisk norske jenter og kvinner tør ikke ha på seg så høye sko, eller støvletter, mens du ser aldri ei utenlands jente som IKKE har på høyhelte sko. Så ikke rart folk tror jeg ikke er norsk.. Har noe å lære der, jenter. Vi er jenter og kan da søren pynte oss til vanlig også ;) Jenter skal være jenter. Vi har fått privileget at vi kan ha på oss skjørt og kjoler, jeg fatter ikke at mange velger bukser HELE tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Er vel flere ting som spiller inn på en "dyr" klesstil. Både slutty-skala og stoff og kvalitet.

Når jeg sier kvalitet/stoff mener jeg ikke at man må punge ut med over tusen spenn for en bluse, men jeg er iallefall opptatt av stoff når jeg handler klær. Flere av "billigkjedene" (kanskje mest H&M?) produserer for eksempel skjorter i 100% silke eller ull til en litt billigere penge enn de dyre merkene. Selv kjøper jeg svært sjeldent polyester-ting og iallefall aldri strikkede plagg som ikke har minst 80% ull. Synes klærne ser mer ordentlige ut med en gang! Selv er jeg også veldig glad i enkle plagg, uten logoer, trykte ting (grøøøøøssss) og dilldall i form av masse store knapper, spenner, omslag og generelt.. pynt.

Sånn slutty-messig går det kanskje mer på snitt og passform. Det er en forskjell på tettsittende og.. skinntight. Koorte, stramme kjoler med hudfarget strømpis er det fæææleste jeg ser, spesielt om man kjører full pupp i samme slengen, ekstrapoeng hvis kjolen er knallrosa. Jeg mener ikke at man ikke skal kle seg i sterke farger, rosa kan være fint det, men med litt skjønn klarer hvem som helst og se forskjell på disse to:

119w3yb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt eksempel sofiee.

En av mine favorittkjoler er fra HM. Den har et fantastisk snitt, sitter som et skudd og er i et godt stoff som aldri ser ut til å slites. Kostet vel 249.- i sin tid, og kan kles opp og ned alt ettersom. Så det er noe med hvordan du bærer et plagg og om du har "knekt koden".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...