Gå til innhold

Hircine

Medlemmer
  • Innholdsteller

    119
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Okei, takk for hjelpen! Setter stor pris på det
  2. Okei, takk for svar. Skal prøve å ha fokus på styrketrening da, så får eventuelle ekstratreninger bli krydder for variasjonens skyld Bør alle de 3 treningene være nybegynnerprogrammet, eller kan en av de erstattes med f.eks. slynge?
  3. Hei, jeg har funnet ut at slanking med stor S ikke er noe for meg - etter mange års prøving og feiling (litt suksess og da, men det går opp i spinningen til slutt). Etter en real gjennomgang med meg selv har jeg nå funnet ut at jeg heller vil fokusere på den gyldne middelvei, men selvsagt med et ønske om en litt bedre kropp som resultat av "better living". Jeg er ikke interessert i å telle kalorier - jeg blir faktisk syk av det. Jeg kan ikke utsette meg for stresset kaloritelling gir meg. Å spise balansert, men ikke helt riktig i forhold til det mange her inne mener er best, vil jeg
  4. Ja, man ligger gjerne lavere enn man strengt tatt trenger av og til når man skal gå ned, og da stopper det nok opp på et eller annet tidspunkt. I tillegg vil jo energien gradvis bli værre og værre.. Bra du ikke trener når du er syk! Ser du nå har fått mange gode råd her. Noen litt forskjellige fra et annet, men om du prøver og feiler litt vil du nok se at det til slutt slipper litt igjen og du fortsetter nedover. Helst og at du får mer energi og overskudd!
  5. Om jeg var deg ville jeg lagt meg på rundt 2000kcal om dagen og kuttet minimum en av treningsøktene for en periode. Legg heller inn rolige turer hvor du får frisk luft og beveget kroppen din uten å stresse den. Det virker på meg som at kroppen din skriker etter hvile og rett og slett trenger å hente seg inn igjen. Jeg har ingen faglig bakgrunn for å gi dette rådet, men av egen erfaring funker det ikke å presse kroppen om man er syk..
  6. Ved å trene styrketrening vil du få mer muskler -> høyere hvileforbrenning -> lavere forholdsvis fettprosent. Her kan du regne ut kalorier:http://slankenett.no/interaktivt/kaloriforbruk.php IKKE legg deg under BMR!
  7. Hehe, det skal ikke være enkelt å følge med altså! Dere får si i fra om dere knekker koden, så prøver jeg meg kanskje jeg og;)
  8. Det er visst veldig vanskelig å måle med klype uten å ha lært det skikkelig - det er ikke "bare å gjøre det" liksom.. Har jeg lest da. Holder meg til målebåndet jeg - så får fettprosenten være som den er
  9. Det er nok en veldig skummel innstilling, men som du sier - ta det steg for steg og ikke overkompliser det. Kroppen kan faktisk stoppe opp av stress og (snakker av erfaring), så ta det i ditt tempo. Et triks er å ikke bruke magre produkter, men de "originale" Samt bruke olivenolje, avokado og andre ting som er sunt men med god næringstetthet Slapp av, kos deg, lev sunt så skal du se at resultatene kommer!
  10. Jeg forstår deg godt. Husk at helsen er uansett viktigst oppi alt dette, og vil du bli frisk funker det ikke å IKKE gi kroppen den næringen den trenger. Masse lykke til - bruk forumet her for alt det er verd! Jeg ville logget slavisk både mat og trening de første ukene i det minste, så ser du raskt hvor du bør gjøre endringer for å få bedre fremgang og eventuelt mer nedgang
  11. Nei, ABSOLUTT ikke under 1740! Jeg skrev at du bør ta utgangspunkt i 2500 over - men om din daglige bruk er 3600, så kan du nok gå enda lenger opp enn som så. Men for at du ikke skal få sjokk, er det jo kanskje greit å begynne et sted du er komfortabel (men sørg likevel for at det er nok mat) og så justere utover dette
  12. Ok, med disse tallene sier det seg selv at du trenger mye mer mat enn 1600kcal! Din BMR er på 1741,4 kcal (http://slankenett.no/interaktivt/kaloriforbruk.php - her med dine data plottet inn) og med to barn og mye gåing og ståing i løpet av dagen brenner du nok lett mellom 2500-2800 minimum. Jeg ville lagt meg på 2500 først, så justert utover det. For deg kan nok mye gjøres med god styrketrening 3gg/uken og GODT med RIKTIG mat! GRATULERER masse med allerede god vektnedgang! Det er en utrolig bragd og du skal være stolt over det du har gjort! Jeg har selv gått på GR og det funker en stund,
  13. Slike målinger blir og bare ca - akkurat som en kalkulator. Det eneste med en slik måling er at du får et noenlunde bilde over kroppssammensetningen din som kan være ok å vite. Jeg ville lagt inn daglig bevegelse i den kalkulatoren jeg linket til lenger opp, der kan du plotte inn all daglig aktivitet
  14. Nei, det forstår jeg. Da ville jeg fokusert på gode - fete produkter om jeg var deg - IKKE sukrin hehe luksusproblem
  15. http://slankenett.no/interaktivt/kaloriforbruk.php Her er en god side for å regne ut behov. Om du legger 24 timer i den første boksen (og da selvsagt ingenting mer i de andre da døgnet bare har 24 timer;)) får du din BMR (du må også selvsagt legge inn vekt, høyde, alder og kjønn på toppen). SÅ kan du etter det legge inn en typisk dag fordelt timemessig i boksene som er riktig for deg - her står det forklart typer bevegelse som går inn under de forskjellige betegnelsene og, så det skal være noenlunde ok å få det så riktig som mulig. Legg deg så ca 500kcal under det - så lenge det er over BM
×
×
  • Opprett ny...