Gå til innhold

Anti-doping - Politiet avslørte Norges mest omfattende dopingfabrikk


....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, alle doper seg ikke idag, men jeg vil fortsatt påstå at for å prestere på toppnivå i enkelte idretter så er man omtrent nødt til å trøkke både det ene og det andre. Idag så er doping i proffidrett så ute av kontroll at man kunne like gjerne ha gjort det samme som i bodybuilding og bare delt alt opp i proffidrett og natural konkuranser.

Dette kommer naturligvis aldri til å skje siden folk ikke er interessert i å se folk løpe 100-meteren 2-3 sekunder saktere.

Mener du det? At alle som stiller til start i OL, VM og lignende er dopet? Hva med norske mesterskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest den. Står ikke noe nytt utover det som har vært oppe tidligere (i Adressa og i denne tråden). Ganske unødvendig billedbruk utifra innholdet i artikkelen etter min mening.

Hvordan kan du mene at dette er unødvendig bruk av bilder. I teksten står det om Robert og det er bilder av Robert.

Når man holder på som Robert å de gjør kan man ikke forvente annet enn å havne på forsiden av avisene heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du mene at dette er unødvendig bruk av bilder. I teksten står det om Robert og det er bilder av Robert.

Når man holder på som Robert å de gjør kan man ikke forvente annet enn å havne på forsiden av avisene heller.

Hadde du giddet å gi et sammendrag her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du mene at dette er unødvendig bruk av bilder. I teksten står det om Robert og det er bilder av Robert.

Når man holder på som Robert å de gjør kan man ikke forvente annet enn å havne på forsiden av avisene heller.

Nå er det et ganske langt sprik fra hvordan DN fremstilte han første gang de hadde en sak, og hva som står Adressa eller jeg får høre andre steder. Som andre gjør jeg meg naturligvis opp en egen mening om hvordan saken ser ut. Men jeg har ikke tenkt å bruke noe energi på å rydde opp for han eller diskutere hva han har og ikke har gjort. Den jobben får han ta selv. Ting får gå sin gang, og retten (ikke DN) får finne ut hvem som har gjort hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det et ganske langt sprik fra hvordan DN fremstilte han første gang de hadde en sak, og hva som står Adressa eller jeg får høre andre steder. Som andre gjør jeg meg naturligvis opp en egen mening om hvordan saken ser ut. Men jeg har ikke tenkt å bruke noe energi på å rydde opp for han eller diskutere hva han har og ikke har gjort. Den jobben får han ta selv. Ting får gå sin gang, og retten (ikke DN) får finne ut hvem som har gjort hva.

Står at han har innrømmet noe, mn ikke det med organisert krim ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det finnes gode grunner til å tro at samtlige utøvere i verdenstoppen har dopet seg ja. Og ja, dette gjelder også norske utøvere.

(inb4 shitstorm)

Giddet å liste de gode grunnene? Ikke at jeg skal være totalt avvisende, men at idretten generelt er helt gjennomsyret har jeg litt vanskelig for å tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du mene at dette er unødvendig bruk av bilder. I teksten står det om Robert og det er bilder av Robert.

Når man holder på som Robert å de gjør kan man ikke forvente annet enn å havne på forsiden av avisene heller.

Kan si meg enig med Espen Espelund på denne. Handler ikke om Robert egentlig, men at de bruker en person som ansikt for hele saken. Det er snakk om MANGE personer (du som har lest artikkelen i dag ser jeg hvor mange det er snakk om). Grunnen til DN bruker han er fordi han har vært såpass fremtredende personlighet tidligere. Men han blir jo sakens ansikt utad når DN presenterer det slik. Nå har det seg slik at det er sånn norsk presse holder på, det er slik de selger. De lager en stor syndebukk. Og så er det jo tross alt en haug med mange andre tullinger som har vært med på dette og saken handler jo egentlig om at de har klart å rive ned nettverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med folk her inne. Dere snakker så anti doping å er så skinn hellige. Men faen å kjappe alle var til å tilgi Robert. Hva tror dere grunnen til at han er ansiktet utad for DN eller hvilken som helst avis. De hadde ikke hengt ut en hvilken som helst person med navn å bilde hadde det ikke vært for at han er en av de 20 av 95 stk som i tillegg til alt dette blir siktet for mafia virksomhet. .Tror nok ikke han er så uskyldig som dere her inne skal ha det til. Hadde dette vært en person som dere ikke hadde noe forhold til, som ikke har skrevet en haug av artikler her inne. personen som startet denne siden hadde tonen på alle dere her inne vært en helt annen. Skjønner meg ikke på folk her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan si meg enig med Espen Espelund på denne. Handler ikke om Robert egentlig, men at de bruker en person som ansikt for hele saken. Det er snakk om MANGE personer (du som har lest artikkelen i dag ser jeg hvor mange det er snakk om). Grunnen til DN bruker han er fordi han har vært såpass fremtredende personlighet tidligere. Men han blir jo sakens ansikt utad når DN presenterer det slik. Nå har det seg slik at det er sånn norsk presse holder på, det er slik de selger. De lager en stor syndebukk. Og så er det jo tross alt en haug med mange andre tullinger som har vært med på dette og saken handler jo egentlig om at de har klart å rive ned nettverket.

Kan si meg enig med Espen Espelund på denne. Handler ikke om Robert egentlig, men at de bruker en person som ansikt for hele saken. Det er snakk om MANGE personer (du som har lest artikkelen i dag ser jeg hvor mange det er snakk om). Grunnen til DN bruker han er fordi han har vært såpass fremtredende personlighet tidligere. Men han blir jo sakens ansikt utad når DN presenterer det slik. Nå har det seg slik at det er sånn norsk presse holder på, det er slik de selger. De lager en stor syndebukk. Og så er det jo tross alt en haug med mange andre tullinger som har vært med på dette og saken handler jo egentlig om at de har klart å rive ned nettverket.

Derfor er det hvertfall ikke lurt å drive på med slikt når man tillegg er ett kjent fjes. Da blir fallhøyden desto lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med folk her inne. Dere snakker så anti doping å er så skinn hellige. Men faen å kjappe alle var til å tilgi Robert. Hva tror dere grunnen til at han er ansiktet utad for DN eller hvilken som helst avis. De hadde ikke hengt ut en hvilken som helst person med navn å bilde hadde det ikke vært for at han er en av de 20 av 95 stk som i tillegg til alt dette blir siktet for mafia virksomhet. .Tror nok ikke han er så uskyldig som dere her inne skal ha det til. Hadde dette vært en person som dere ikke hadde noe forhold til, som ikke har skrevet en haug av artikler her inne. personen som startet denne siden hadde tonen på alle dere her inne vært en helt annen. Skjønner meg ikke på folk her.

Nå har ingen her sagt at Robert var uskyldig.

De har valgt Robert for han er nok den som er mest kjent av de som er innblandet av dette.

Selvfølgelig vil folk kjøpe en avis hvor et kjent fjes er istedet for en avis hvor en fremmed de har hørt om/sett var.

Tror nok de fleste her inne som har tilgitt Robert vet at han ikke er/bare er en kriminell. Han har skrevet fantastiske artikler, hjulpet en hel haug med mennesker og han har gitt god innflytelse på mange personer.

Grunnen til at jeg har tilgitt Robert er fordi jeg ikke bare ser på det negative. Ja, han har gjort feil men det forandrer ikke faktum at han har hjulpet titalls/hundrevis/tusenvis av mennesker.

Nå kjenner jeg ikke Robert personlig, men dette er inntrykket jeg har fått av han og måten han framstår på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok ikke han er så uskyldig som dere her inne skal ha det til.

Nettopp. Du tror, og rykter og synsing er man sjeldent tjent med. For min del avventer jeg hva rettssaken viser, når bevisene skal legges frem. Jeg tror ikke noen av oss her inne har faktisk kjennskap til noe med sikkerhet, utover det som avisene har fått bekreftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Du tror, og rykter og synsing er man sjeldent tjent med. For min del avventer jeg hva rettssaken viser, når bevisene skal legges frem. Jeg tror ikke noen av oss her inne har faktisk kjennskap til noe med sikkerhet, utover det som avisene har fått bekreftet.
står at han har innrømmet fler ting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote="Frk. Sondre, post: 632308, member: 3399"

Grunnen til at jeg har tilgitt Robert er fordi jeg ikke bare ser på det negative. Ja, han har gjort feil men det forandrer ikke faktum at han har hjulpet titalls/hundrevis/tusenvis av mennesker.

.

Eller de titalls/hundrevis av personer han har vært med på å¨ødelegge livet til med steroider. Det å selge steroider over nett er helt høl i hue. de vet jo ikke hvem de selger til. kan like godt være en gutt på 14 med dårlig selvtillitt. de gir faen så lenge de tjener penger på det. Som nevnte tidligere hadde dette vært en hvem som helst anna person så hadde dere hudfletta personen her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står at han har innrømmet fler ting

Jepp, men det ligger mye materiale bak avhør, beviser osv. Så jeg har håp om at rettssaken vil belyse ting, og avgjøre. Jeg synes bare det er meningsløst å hoppe til konklusjoner over Internett. Jeg har interesse av å lese om saken, og jeg gjør meg så klart opp meninger selv, men jeg tror ikke det fører til noe godt å spekulere og begynne å legge sammen to og to selv, og potensielt ende opp med fem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med folk her inne. Dere snakker så anti doping å er så skinn hellige. Men faen å kjappe alle var til å tilgi Robert. Hva tror dere grunnen til at han er ansiktet utad for DN eller hvilken som helst avis. De hadde ikke hengt ut en hvilken som helst person med navn å bilde hadde det ikke vært for at han er en av de 20 av 95 stk som i tillegg til alt dette blir siktet for mafia virksomhet. .Tror nok ikke han er så uskyldig som dere her inne skal ha det til. Hadde dette vært en person som dere ikke hadde noe forhold til, som ikke har skrevet en haug av artikler her inne. personen som startet denne siden hadde tonen på alle dere her inne vært en helt annen. Skjønner meg ikke på folk her.

Om han er skyldig eller ei det er det rettsvesenet som må ta seg av. At han blir gjort om til den store syndebukken av DN når det er snakk om 19 til som har samme tiltale som han synes jeg ikke er helt riktig. Det er jo han som blir skadet mest av saken. De resterende slipper billig unna.

Så måten DN gjøre dette på synes jeg personlig ikke er riktig. Og det hadde ikke spilt en rolle om den var Robert, Per eller Knut som var på forsiden. De lager en stor syndebukk og snevrer inn saken for å gjøre den spennende. Dette gjør VG, dagblad, Aftenposten, osv, også. Triks og mix for å selge.

Personlig så har jeg ikke gjort opp en mening om saken. Når rettsvesenet er ferdig med saken så får de som har gjort sitt straff. Så får vi håpe at dette er holdning og livsstil endrende for de som har gjort det, at de har lært. Det er jo det vi ønsker rettsvesenet skal gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes heller ikke noe om tabloid-opplegget DN driver med her, ved å lage en stor syndebukk ut av "den anerkjente" Robert. Men de gjør det de må for å selge aviser.

Han har selv uttrykt at han ikke er helt uskyldig, men hvilken rolle han evt har i den saken her er det ingen her som veit.

Sier ikke dette bare fordi det er Robert, og fordi jeg har kjennskap til han. Heller ikke fordi jeg synes hans innblanding i saken er greit. Men måten ting blir fremlagt på. Reagerte nylig på tabloid/sensasjonsjournalistikken om Iidar Vollvik (som jeg over hodet har null kjennskap til), hvor de prøvde å henge ut han. Ikke av samme alvorlighetsgrad, men det understreker poenget mitt. Teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...