Gå til innhold

Hvordan ser en typisk dag ut for deg?


ole petter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Frokost=frokostblanding

Skolemat/lunch=enten 2-3 ostebaguetter eller 3-400g kylling + 100g ris.

Etter trening= middag eller kylling.

mellommåltider=nøtter eller toast etc.

Kveldsmat=frokostblanding, brødmat etc.

Spiser rundt 3-4000 kcal per dag.

Veldig mye karbohydrater i mitt kosthold.¨

179cm, 80kg.

Min ambisjon er å løfte jævla tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Proteinkaffe

Etter trening: Banan og proteinshake

Lunsj: Havregryn med bær

Mellommåltid: Shake/Nøtter/Frukt

Middag: Fisk og grønt / Kyllingsalat / Wok

Kvelds: Omlett / shake / Yoghurt / Vaniljekesam ++

Ca. 1500 kcal daglig. 163 cm. 85 kg.

Formålet er vektnedgang, oppstramming og mer muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva spiser du ca og når?'

frokost: havregryn med skummamelk + et glass vann

lunsj: 2 fullkorn polarbrød med magert pålegg + en grønn salat

middag: fisk og mye grønnsaker

mellommåltid: cantaloupe melon, mager cottage cheese og 12 mandler eller 4 paranøtter eller 6 valnøtter

drikke: 2-3 kopper grønn te, 1,5 l vann og 2 glass melk

tilskudd: vitamin C og omega 3

Hvor mye trenger du?

1300 kcal

Høyde, vekt og ambisjoner med treningen?

178 cm, 65 kg

miste 5 kg fett

opprettholde muskelmassen

bedre kondisjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Frokost" blir proteinshake før trening på sein ettermiddag.

Proteinshake med en del karbs etter trening.

Diverse store mengder mat på kvelden som burgere, kylling, biff, egg med salat og som oftest ris/poteter/brød.

Jeg teller ikke kalorier, men vet sånn ca. hvor jeg ligger. Veldig mye mat på treningsdager og mindre på ikke-treningsdager.

183cm og 77kg. Skal opp i vekt (dog jeg bryr meg ikke så veldig mye om vekten, men går ut i fra speilet og bilder.)

Målet er å bli veldig mye sterkere og ikke se ut som en weak bitch.

Jeg var oppe i 83kg slutten av juni, men det ble dårligere med trening og spising de siste månedene så jeg droppet ned til 74kg. Så får kjøre på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente på 23 år, 169 cm høy og ca 70 kg tung.

Målet mitt er i grunnen å gå ned i fettprosent og øke i muskelmasse.

Spiser ca 1600 kcal dagen (har sluttet å føre). Vurderer også å øke her.

Frokost: Et halvt beger Mager Cottage Cheese med en banan og masse kanel.

Lunsj: Salat med skinke/kyllingfilet med asiatisk salat. En skyr.

Middag: Kjøtt eller fisk med grønnsaker.

Kvelds: Et par brødskiver med ost og skinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jente, 18, 184 cm og ca 78 kg. Tenker ikke så mye på vekta, men forsøker å holde en form med passelig lav fettprosent og markerte muskler :) Har ikke oversikt over hvor mange kalorier jeg spiser i løpet av en dag, men vil tippe rundt 2000 kcal.

  • Frokost 07.00: En boks kesam med masse frukt og nøtter.
    Drar så på skolen.
  • Lunsj 11.20: Som regel salater bestående av masse grønnsaker, nøtter og kylling/annet kjøtt, + frukt til "dessert"
  • Mellommåltid ca 14.00: Skyr el. frukt.
  • 15.30: Drar hjem fra skolen for å spise middag. Veldig ofte fisk eller kjøtt, masse grønnsaker og langsomme karbohydrater. Sunn familie (y)
  • 17.00 - 19.00: Gjør lekser
  • 19.00: Drar på trening
  • 21.00: Havregrøt til kvelds + TV :)
  • 23.00: Zzzzzzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Frukost: 1 kokt egg, te, eit glas vatn.)(Eg prøver med på PF, men er eg svolten om morgonen et eg, eg har så dårleg matlyst om morgonen, så har eg lyst på mat treng eg det!)

Lunsj: anten to-tre grove knekkebrød med smøreost, eller ein-to porsjonar havregraut.

Mellommål: ein neve nøtter eller noko frå snopskåla på kontoret, Skyr, knekkebrød, eple, dette er variabelt!

Middag: Typisk ein 150-200g kjøt eller fisk, masse grønsakar og så anten ein porsjon standard karbs eller noko anna som liksom tek over, som til dømes søtpotetfries, byggris, eller quinoa.

Kveldskos om eg har kaloriar til overs: anten noko frå kriweb.no eller typisk frukt med kesam.

Om lag 1200kcal om dagen, men eg et meir når eg trener meir (har ein lur app der eg skriv inn det eg et og kva eg trener, og så justerer han for meg). Kan tenkje meg at eg ligg på om lag 1500kcal til vanleg, eg.

Eg trener Starting Strength tre gonger i veka, spring til arbeid på tysdagar, går til jobb om lag to morgoner i veka. I helgene er eg som oftast på sykkeltur i finver om sumaren, skitur om vinteren eller eg spring. Har som oftast to kviledagar i veka, eg er glad i sofaen.

Mål: i utgongspunktet var det å redusere feittprosenten. Det er eg i ferd med å klare, så no likar eg så sjå for meg den dagen eg løftar 100kg i markløft!

Høgde: 160cmoh

Vekt: 51-52kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

161cm og 63kg

Frokost: eggerøre med skinke/grønnsaker (varierer) eller en liten kopp havregryn med litt søtning og kanel

Etter trening: halv liten pose med snack a jack og et stort glass peach cooler fra whey

Lunsj: Smoothie- Halv boks cottage cheese, halv boks skyr mango, håndfull med skogsbær og 1 ts sukrin melis og linfrø og noen ganger en mandarin feks etterpå

Middag: Salat eller grønnsaker/ fisk-kjøtt-karbonadekjøttdei/grov taco leffse som pizza bunn

kveldsmat: Litt større skål med havregryn og en frukt etterpå lr grovt rundstykke meg egg

Prøver å spise med 3 timer i mellom, men skal prøve meg på PF når jeg får nok info å funnet litt mer ut av hvordan jeg skal spise :)

Målet er å gå ned til 56-58 å bygge muskler å bli sterk.

Kroppen må seff strammes etter to tette svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frokost: Brødskive med ost & skinke + kokt egg. 2-4 kopper kaffe.

Lunsj: Salat, bønner, skinke, roastbeef eller annet som finnes tilgjengelig i kantina på jobben.

Mellommåltid: Nøtter/bananer/brødskive.

Etter trening: Kommer meg så kjapt som mulig hjem for å lage middag. Hvis jeg har spist et bra mellommåltid haster det ikke alltid like mye.

Middag: Kjøtt! Kjøttdeig, koteletter, kyllung eller whatever. Serveres gjerne med dampede grønnsaker eller en posjon rotmos bestående av litt smør, potet og mye kålrabi.

Kvelds: Rundstykke m/pålegg av diverse art. Litt kaffe.

Havner på ca. 2000 kcal daglig. Mann, 173 cm, 67 kg.

Formålet er å vedlikeholde kroppsvekta (ikke opp, ikke ned) etter å ha gått ned relativt mye i vekt i løpet av 2012.

So far so good.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkle dager

Frokost kl0600 100gram havregryn og proteinshake

Jobb fra 0700

Hvor "nier/pause" kl 0900 EPLE

Lunsj kl 1130: 100gram ris og 400gram karbonadedeig eller 300gram kylling og 200gram grønnsaker

Ferdig på jobb kl 1500

Trening kl 1530-preworkout

BCAA under trening.

Shake etter trening

Middag: 100gram ris og 400gram karbonadedeig eller 300gram kylling og 200gram grønnsaker

Trening nr 2

Kvelds så tar jeg 150gram cottage cheese, 2 scoops proteinpulver, 50-100gram havregryn, kcalfri karamelldipp og mikser sammen. Supplerer med vitamintilskudd, Dvitamintilskudd, mineraler, omega3 og HMB.

Ligger på 2500-3000kcal avhengig av om jeg har to økter eller ei.

Veier for øyeblikket 90,3kg og er mot slutten av en diett.. Skal ned 5kg til før jul.

er 181 høy og 23 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.63m høy, vekt ukjent - men et sted mellom 50 og 60 kg, sikkert nærmere 50 enn 60. Gudene vet.

Frokost: enten havregrynsgrøt på 1.5dl havregryn og 50/50 melk/vann eller 100g frokostblanding med yoghurt og blåbær/banan.

Lunsj: 2-4 knekkebrød med enten makrell i tomat eller majones, kyllingskinke og agurk.

Middag: Hva enn mannen og jeg blir enige om å ha til middag. Spiser litt for lite salat og grønnsaker i alle fall, og prøver å ha mest protein på tallerkenen.

I tillegg (nå som jeg skriver masteroppgave og hater livet) spiser jeg ostepop eller chips noen ganger i uken og drikker noen øl i løpet av uken.

Tipper inntaket varierer mellom 1200-2000kcal etter hva jeg spiser. Går verken opp eller ned i vekt, så jeg er fornøyd - spiser meg aldri stappmett på noe som helst (men av og til spiser jeg meg kvalm på ostepop :happy:) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

07.00 Frokost: Havregryn, egg og selolje

11.00 Lunsj: Karbonadedeig eller kylling med grønnsaker + nøtter

14.00 MM: proteinshake + cashewnøtter

Etter trening: proteinshake + riskaker

17.00-18.00 Middag: Biff, kylling, laks, torsk eller scampi + potet eller ris + masse grønnsaker

20.00-21.00 Kvelds: Proteinrøre + havregryn

Ligger på ca 1700 kcal

Trener 4 styrkeøkter + 2-4 cardioøkter i uka.

156 cm, ca 53 kg. Målet med kostholdet er å redusere fett% en liten smule uten å miste trykket på trening. Målet med treningen er å klare å beholde mest mulig muskler på diett, samt å alltid bli sterkere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gutt 18, 180 cm og 77 kg

07.00 - havregryn med banan+kanel

11.00/13.00 - kylling eller tunfisk og ris, noe frukt

før trening - 2 egg + noe karb

etter trening - proteinshake + frukt

middag - fisk/kjøtt + ris\grønnsaker

kvelds - samme som frokost

trener i utgangspunktet 6 dager i uken, avhenger av jobb

målet er aesthetics!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ukedagene spiser jeg frokost rundt klokka ni, enten to hjemmelagde knekkebrød med pålegg eller havregrøt.

På skolen deler jeg lunsjen opp i to, spiser rundt 12 og 15, bytter mellom brødskiver og frukt, en boks cottagecheese med funlight og frukt, tunfisksalat og frukt osv (ja, frukten må alltid med.)

Middag spises som regel klokka 18, her varieres det mye mellom ulike woker, gryter, omelett osv. Storforbruker av laks, kyllingfilet, kyllingkjøttdeig, svinekjøtt, egg og kikerter, og har alltid et lass med grønnsaker til hvert måltid. I blant har jeg også fullkornscouscous og miracle noodles ved siden av. Har som regel en vegetarisk middag i uka.

Kveldsmat rundt klokka 21, bytter mellom havregrøt med mye digg, kesam og cottage cheese med banan, yoghurt med go lean frokostblanding og slikt, har alltid en appelsin ved siden av.

Trener ca fem dager i uka, tre dager styrke og to dager kondisjon.

Jeg vet ikke hva jeg veier, siden jeg etter en spiseforstyrrelse har boikottet vekta, men er 167 cm høy og 22 år gammel, så regner med at jeg trenger rundt 2000 kalorier, og det får jeg nok ikke helt i meg i ukedagene. Helgene er en annen sak, da blir det gjerne et annet spisemønster og mer kaloririke måltider. Denne høsten har det nok blitt en del utskeielser i løpet av helgene, kostholdet har sklidd litt ut generelt, og jeg har fremdeles helger hvor det inntas så mye kalorier at det gjør opp for underskuddet i ukedagene og fører til et generelt overskudd, denne dynamikken henger igjen fra spiseforstyrrelsen og er litt vanskelig å bli kvitt.

Målet mitt er vel egentlig bare å være fornøyd med meg selv, men synes det er kjempegøy at jeg nå har bygget endel muskler (og fått litt fett på kjøpet). Har mål om å få vekk en del av det fettet etter jul, I have a plan! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

05:15/06:15: proteinshake + kaffe + div tilskudd: 1 Time tung styrke 6 dager i uka. + 1 cardio/alternativ trening.

Etter trening - Havregrøt m. vann, Linwood superfood, kanel + 2 egg

10:30: Kylling/svin/fisk + quinoa og salat.

Mellommåltid: banan

13:30 Kylling/svin/fisk + quinoa og salat. + kaffe

16:30 Kylling/svin/fisk/storfe + ris og salat + 1 egg

18:00 Proteinshake.

19:00-20:00 kylling + salat.

2 timer Mixed Martial Arts/ Thaiboxing 3 ganger i uka.

+ 1 time rehab på bein (knebøy, ++) og oppfølgende kiropraktorbehandling.

Ligger på 1200-1550 kcal, målet er 1550 hver dag. Ned i fett opp i muskler;)

Veier 64 ca (har ikke vekt) 175 cm ca. Målet foreløpig er å kjøre på:p Fikse knær og rygg, Ehm, se bra ut i bikini. Men PT-en jeg trener med prøver å få meg til å gjøre bikinifitness. Men jeg studerer ved siden av, så vi får se;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...