Jump to content

Dea

Members
  • Content Count

    125
  • Joined

  • Last visited

About Dea

  • Rank
    Member
  • Birthday 06/23/1994

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Det gir mening. Tusen takk for all hjelpen!! *motivert* *gira*
  2. Ligger for det meste i sone 2 på langkjøringene. Det hender at jeg havner oppi sone 3 av og til. Men ligger aldri der en hel langkjøringsøkt. Så for å sammenfatte: - Tar utgangspunkt i 2 intervall + 2 langkjøringer i uken. - Høy fart i intervallene og jobb med å øke arbeidsperiodene. - Gradvis økning av langkjøringene, og løp i enda roligere tempo i progressive langkjøringer før farten skrus litt opp mot slutten. - Legg inn litt motbakketrening for å utfordre utholdende muskulatur i beina. Burde jeg kun fokusere på langintervaller, eller kan kortintervaller også hjelpe til med å bli vant til høy fart? Type 45/15-interfaller f.eks.
  3. Takk for tips! Skal få lagt inn litt motbakketrening
  4. Løper mye 4*4-intervaller (p=3), og 10minuttere. F.eks. 10min * 4 eller 5. Langkjøringsfarten er 5:45-6:00. Ok! Hvor langt burde langkjøringene være? Burde jeg løpe 21 km-distansen så ofte som mulig?
  5. En normal treningsuke består av 2 fullkropps styrkeøkter + løping 3-4 ganger. Som regel 2 intervalløkter, og to langkjøringsøkter. Persen min på Halvmaraton er 1:50, men det var i 2013. Etter det dalte løpemotivasjonen en stund, før jeg "gjorde comeback". Formen min er nok altså ikke like god som da Men jeg klarer å løpe HM på 2 timer og 2 min uten å ta meg helt ut. Merker når jeg kommer hjem at jeg har mer å gå på. Så vil tro at jeg per i dag klarer å løpe distansen på litt under 2 timer dersom jeg pusher meg selv enda hardere.
  6. Beklager for sent svar. Har som mål å komme under 1 time og 50 min, gjerne rundt 1:45. De siste ukene har jeg løpt litt mer enn 40 km hver uke, dvs 43-45 km. 21 km løper jeg på 2 timer og 2 min (det jeg gjorde sist), men det var med en del oppoverbakke og uten å pushe meg helt ut. 7 km løper jeg på 40 min, da også uten å ta meg helt ut. Har trent i mange år. Alltid vært glad i løping, men har spilt fotball og handball primært i mange år. Løping alene har vært i hovedfokus siden sommeren 2015
  7. Det er jo så mange flinke mennesker her inne, så jeg tar kaster ut spørsmålet mitt her Jeg er veldig glad i å løpe, og har satt meg mål å løpe halvmaraton i Tromsø i juni 2016. Tingen er at jeg allerede klarer fintfint å løpe 21 km. Jeg lurer bare på hva andre løpeentusiaster her inne sine beste råd er for å klare å løpe distansen raskere? Alle svar mottas med kjempestor takk
  8. Er det noen som vet hvor på nettet man kan se live/streame CrossFit Games? Er ikke det nå snart?
  9. Prøvde meg på en sånn supermegafancy chiapudding som jeg lot stå å godgjøre seg i kjøleskapet i natt + 2 bløtkokte egg :happy: [ATTACH]157883[/ATTACH]
  10. Rått!! Sånn streetworkout og calisthenics-trening er noe av det kuleste jeg vet om. Har prøvd litt forskjellig på verandaen, er fortsatt litt for svak til å meste mange av øvelsene, men morro å prøve og å leke seg
  11. Takk for tipsene! Har blitt en god blanding av fjellturer og tabata-økter med forskjellige kroppsøvelser, i tillegg til sirkeltreninger
  12. Hoppetau var ikke dumt.. Kan godt hende at vi har et tau liggende der. Takk for tips og link! :)
  13. Den var smart! Skal definitivt teste ut den, tusen takk Har vært i det området titalls ganger før, så er ikke så mye "nytt" å se, hehe. Men absolutt et godt forslag, takk!
  14. Bonjour! Om knappe 5 dager reiser jeg på ferie til Frankrike, og blir der i ca en uke (y) Avslapping er en stor del av planen, men jeg kjenner meg seg såpass godt at jeg vet at jeg garantert kommer til å bli rastløst etterhvert Der nede har jeg ikke tilgang på treningssenter, så det kommer til å bli av typen typisk hjemmetrening, med så å si ingen ekstra vekter (kan sikkert være kreativ å fylle en bøtte med vann noen ganger osv). Lurer derfor på om det er noen vet om noen bra sider/linker hvor man kan finne inspo til effektive hjemmetreningsprogram? Gjerne litt crossfit-lignende, men alle mulige forslag er ønsket!
×
×
  • Create New...