Gå til innhold

Favoritt proteinpulver?


Espen Espelund

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har også lyst å prøve noen andre smaker av 100% Whey gold standard! selv om double rich chocolate er the shit!! :D

men banan, cookie&cream og jordbær er utelukket...

noen som har formeninger om de andre smakene?

Både cappuccino og milk chocolate er veldig gode! :) Hvorfor vil du ikke prøve banan? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info så er som oftest de pulverene med best smak de som har lavest proteininnhold. Det er nemlig omtrent umulig å få til begge deler. Dette har en del labtester vist. Norkost.no og Myrevolution testet vel dette. Innholdsdeklarasjonen, spesielt på produkter fra utenlanske leverandører kan ikke stoles på. Mener å huske at flere av de testede pulverene hadde et proteininnhold UNDER 70%.

Men er smaken så nøye så lenge det ikke er på det nivået at man kvier seg? Man vil jo på et eller annet tidspunkt gå lei av smaken. Derfor foretrekker jeg pulvere med moderat smak som ikke er for søte.

Skal sies at proteinpulvere har kommet langt siden jeg spiste min første shake med jordbærproteinpulver fra Christian Mobech på slutten av nittitallet. Fyttihelvete. Hva det hadde med jordbær å gjøre aner ikke jeg.

Jeg er veldig glad i isolatprotein. Går stort sett i Activate Elite Gold i sjokoladesmak. Eller er det moccasjokolade? Har drukket mange spann med det uten å gå lei. Det er en god kvalitetsindikator som noen på smaken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle fått laget en graf eller lignende og sett hvem som hadde flest antall "likere", enn å lese gjennom her for å se alle forslagene ;):p

Enig med deg! :D

Jeg er også skepp på å prøve banan. Ser for meg det blir kvalmende. Det er ikke akkurat sånn at double rich chocolate knuller i munnen heller, men det gjør vel ingen gode proteinpulver.. Må bare ha noe å bytte litt med :p

Fremdeles ingen erfaring med mint chocolate?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Jeg bare dro med meg en fra MyRevo når jeg handla noe småting, og jeg skal aldri bestille det pulveret igjen. Dårlig på smak. Løser seg dårlig. Skummer MYE. OG man får 3 kg for 850 kroner, der man på PF får 9 kg for bra 200 kr mer. Helt latterlig produkt.

Activate Elite Gold 3kg - proteinpulver

IKKE KJØP

Har ikke smakt mocca, men synes vaniljesmaken av denne er veldig god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare dro med meg en fra MyRevo når jeg handla noe småting, og jeg skal aldri bestille det pulveret igjen. Dårlig på smak. Løser seg dårlig. Skummer MYE. OG man får 3 kg for 850 kroner, der man på PF får 9 kg for bra 200 kr mer. Helt latterlig produkt.

Activate Elite Gold 3kg - proteinpulver

IKKE KJØP

Forskjellen på dyrt og billig protein handler ikke om bare om mengden protein, men renhet av varen. PF-pulveret inneholder store mengder fett og karbohydrater som gjør det lite fleksibelt om man går enkelte dietter. Det at det løser seg dårlig skyldes antagelig høyt innhold av BCAA som er hydrofobisk.

Hvis du skal opp i vekt og ikke er spesielt opptatt av hva du får i deg så lenge du får nok totalprotein + kalorioverskudd så er nok PF-pulveret et bedre kjøp, men innholdlisten gjør det uaktuelt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskjellen på dyrt og billig protein handler ikke om bare om mengden protein, men renhet av varen. PF-pulveret inneholder store mengder fett og karbohydrater som gjør det lite fleksibelt om man går enkelte dietter. Det at det løser seg dårlig skyldes antagelig høyt innhold av BCAA som er hydrofobisk.

Hvis du skal opp i vekt og ikke er spesielt opptatt av hva du får i deg så lenge du får nok totalprotein + kalorioverskudd så er nok PF-pulveret et bedre kjøp, men innholdlisten gjør det uaktuelt for meg.

Ah det tenkte jeg ikke på. Men må personlig innrømme jeg lett kan betale 2-3 ganger så mye hvis kvaliteten rent kjemisk er bra OG det løser seg lett. For meg er liksom en stor del av supplement-biten at det skal være praktisk og lett å få i seg. Brukte 10 minutter i går fordi det både løste seg veldig dårlig og skumma verre enn XXL-pulver.

Hadde egentlig tenkt å kjøpe den andre på MYrevo som alle snakker om, men de hadde ikke mer på lager. Men må ærlig innrømme kvaliteten på det jeg fikk istedet gjør at jeg revurderer sterkt å kjøpe noe mer i den nettbutikken i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har fått en dårlig batch. Men det er litt leit for produsenten, for selv om jeg ikke har noe problem å betale for kvalitet, så vil jeg aldri kjøpe dette produktet igjen.

Ser den. Hadde litt samme opplevelse med reflex instant whey. Måtte tilslutt kaste 4kg sekken. Klarte rett og slett ikke true ned dritten lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah det tenkte jeg ikke på. Men må personlig innrømme jeg lett kan betale 2-3 ganger så mye hvis kvaliteten rent kjemisk er bra OG det løser seg lett. For meg er liksom en stor del av supplement-biten at det skal være praktisk og lett å få i seg. Brukte 10 minutter i går fordi det både løste seg veldig dårlig og skumma verre enn XXL-pulver.

Hadde egentlig tenkt å kjøpe den andre på MYrevo som alle snakker om, men de hadde ikke mer på lager. Men må ærlig innrømme kvaliteten på det jeg fikk istedet gjør at jeg revurderer sterkt å kjøpe noe mer i den nettbutikken i det hele tatt.

Kjenner meg heller ikke igjen her. Litt vann i shakeren, litt pulver oppi, på med lokket, riste hardt i 20 sek, la stå i 1 min, fiks ferdig? Jeg har spist kanskje 30 kg Elite Gold uten noen gang å oppleve noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...