Gå til innhold

Vegard (140 kg) får ikke støtte til sukkerfri mat.


kerand

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ukjent666
Hvem faen trenger MER penger for å slutte å spise sukker? Sukker har jo nesten like høye avgifter som tobakk.

Les artikkelen folkens.. han har intoleranse for glukose..... Men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stakkars unge. Men familien er vel klar over hvor billig det er å leve sukkerfritt? Joda, du må kanskje bake brøda selv, siden det meste ferdigbrød inneholder sirup eller sukker, men hjemmelaga smaker alltid best, og det er jo sykt mye billigere. Jeg greier bare ikke å se hvordan det kan bli så mye dyrere å leve sukkerfritt... Er jeg dum eller?

Er glad mamma og pappa aldri ville ha drette ut familien med å gå til avisa fordi jeg ikke får nav-støtte for mine matallergier og intolleranser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bestille ekstra store klær i størrelse XXL i nettbutikker, og Vegard har ikke gått i dongeribukse siden han var 8 år, sier hun.

Jeg har søkt Nav to ganger om å få grunnstønad for å kjøpe spesielle matvarer. Ofte må vi handle på dyrere dagligvareforretninger, eller i spesialforretninger, sier Larsson.

Noen som har noe å si på dette? Klær finner man jo over alt.. Og hvorfor må han ha spesielle matvarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XXL klær finnes "overalt", dongeribukser finnes i størrelser som hulken kunne ha brukt.

Det finnes så mange dårlige unnskyldninger for å få støtte og hjelp. Det er ikke bare lett, men en trenger ikke å gi opp selv om man møter en liten motbakke....

Nå vet jeg ikke hvor alvorlig dette er, men glukoseintolleranse, vil det da si at han f.eks. ikke kan drikke melk, ikke kan spise noe som har en form for glukose i seg? Eller er det snakk om en "vanlig" diabetes, der det må til insulinsprøyter, litt kontroll på inntak etc?

Og støtte fra NAV til å spise lav-karbo...

Menifaen, det er da ikke så dyrt? Om en skal opprettholde dagens inntak og holde vekta med lavkarbo, da blir det kanskje dyrt, men legg opp et normalt kosthold og gjerne et underskudd på 500-1000kcal dagen basert på lavkarbo, så koster det ikke mer enn et vanlig usunnt kosthold.

Brokkoli og grønnsaker er ikke dyrt, om man holder seg borte fra gourmet butikker iallefall... Kylling og rent ubearbeidet kjøtt er ofte heller ikke så dyrt...

Nei faen, har du noen ting du ikke tåler, finn alternativer(ikke erstattninger!), de finnes, de er ikke dyrere, get it sorted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke helt problemet jeg.. Begynner å få litt USAtendenser her nå...Skal snylte ting av alt og alle..Alt som er vårs sin skyld er ikke vårs problem plutselig? NEI nå får folk ta seg sammen altså..Han MÅ ikke ete spesialbrød,spesialpasta etcetc..han KAN ete normal mat som du får kjøpt på rema..JIZEZ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er så spesielt med akkurat denne casen? Her synes jeg faktisk nav skal ha litt ros for å være konsekvent med å hele tiden støtte seg til "allmennkjente tilstander" og ikke "new age paleo raw food diagnostikk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...