Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Imponert over folk som klarer å ete havregryn med proteinpulver oppi!:p

Gjør det enkelt, bøtt ned en shake ved siden av?=p

Kommer vel ann på smaken på proteinpulveret. Jordbær og vanilje synes ihvertfall jeg fungerer bra. Har det selvsagt i etter grøten er varmet opp som de andre sier over her.

Fortsetter under...

Er det noen som spiser havregryn med proteinpulver, og bare det? :eek: Ser at noen skriver det, men de må jo ha vann eller noe oppi ellers så blir det jo veldig tørt.

Selvfølgelig må man jo koke opp havregrøten med vann/melk først før man har oppi proteinpulveret :) Det jeg gjør i alle fall - deretter blander jeg proteinpulveret inn i havregrøten!

Husk at det er proteininntaket totalt som er av betydning da, ikke proteininntaket i det enkelte måltid. Om du trenger å berike havregrøten din med protein vil følgelig avhenge av det øvrige kostholdet ditt :)

Husk at det er proteininntaket totalt som er av betydning da, ikke proteininntaket i det enkelte måltid. Om du trenger å berike havregrøten din med protein vil følgelig avhenge av det øvrige kostholdet ditt :)

Om man som trådstarter spiser havregrøt til frokost har det jo ganske mye å si for metthetfølelsen at man har litt proteiner i.

Annonse

Kan være greit å ta med seg at kasein og myse oppfører ganske annerledes i grøten, førstnevnte blir "stivere" og whey mer kliss. Jeg liker ikke ren whey og bruker hovedsaklig blandingsprotein, og en foreløpig favoritt er vel grøt tilsatt vaniljeprotein og frossen skogsbærblanding. Hold deg forresten laaaangt unna Whey80 vanilje i grøt, smaker vooooondt :p

Om man som trådstarter spiser havregrøt til frokost har det jo ganske mye å si for metthetfølelsen at man har litt proteiner i.

Det kan ha noe å si, men ikke nødvendigvis. For noen vil havregrøt i seg selv mette rimelig lenge selv om proteininnholdet er lavt. Havren inneholder en del protein, og om man lager den på melk så bli det litt ekstra :) Energiinnholder kan også økes en del ved å tilsette fløte eller smør, og fettinnholdet vil gjøre at maten absorberes over et lengre tidsrom.

Dette er min favoritt grøt:

Koker Store havregryn, Linfrø, solsikke kjerner og Kakao m/vann el melk, så rører jeg inn cocosa og Sjoko/coco protein pulver til slutt :) kan evt variere med sjokolade protein og peanuttsmør, eller kutte ut kakaoen å heller blande i Blåbær og vanilje protein:) Men blander alltid inn protein pulvret etter grøten er ferdig kokt!

• 2 måneder senere...

Om en ikke MÅ ha grøtkonsistens så funker det fint å bruke en shake (enten med vann eller melk avhengig av energimengden du vil ha) i havregrynene i stedet for melk/vann. Personlig synes jeg konsistensen blir bedre med de originale havregrynene enn med de store. Om du lar det stå litt så blir det ganske grøtete konsistens også.

Jeg bruker MyoProtein mocca chocolate blandet med 3 dl vann sammen med 50-100 g havregryn hver dag til frokost. Metter lenge og smaker godt. Gir også en, for meg, fin sammensetting av makronæringstoffene om jeg tar den daglige spiseskjeen tran før/etter måltidet.

Annonse

Takk for tips! :D

Har noen av dere erfaring med eggehvitter oppi grøten? Smakes dette forferdelig eller? :)

Jeg hadde tidenes aha-opplevelse ved frokostgrøten i dag. Mekket vanlig snickersgrøt (Oppskrift: havregryn, smør, melk, vann, en neve nøtter av ymse slag, bakekakao og kanel) og når jeg tok av kjelen helte jeg oppi en klunk eggehviter fra dunk (kjøpt i sverige) som jeg rørte i til det ble jevnt fordelt. Knallgodt!

Takk for tips! :D

Har noen av dere erfaring med eggehvitter oppi grøten? Smakes dette forferdelig eller? :)

Jeg synes eggehviter i grøten er digg! Men aller best i kjappisvarianten med mikrobølgeovn ;) Må også ha kanel og sukrin på + bringebær/blåbær.

Ellers er det cottage cheese med bær som går igjen - det er det aller beste.

SIste par ukene har jeg prøvd med mager kesam + proteinpulver m jordbærsmak, og det smaker også greit (har også i tinte bringebær, sukrin og kanel). Men mager kesam er jo på langt nær så god og fyldig i smaken som cottage cheese.

Strør over hakkede nøtter/mandler på toppen, yum yum!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...