Gå til innhold

Den store syndetråden!


Effy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

sant det du sier at mange har et forskrudd syn på mat osv. Men ikke ta alt så dødelig seriøst heller da. Dette er like mye en tråd hvor folk sier "seeee alt driten jeg har spist, men jeg er fortsatt sunn fordi jeg ellers spiser sunt!" Hvordan folk takler sine egne spisedager for være opp til dem, såfremst det ikke er en spiseforstyrrelse

Det er jo ingen hemmelighet at flere her inne lider av, har lidd av, eller er på vei inn i spiseforstyrrelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant det du sier at mange har et forskrudd syn på mat osv. Men ikke ta alt så dødelig seriøst heller da. Dette er like mye en tråd hvor folk sier "seeee alt driten jeg har spist, men jeg er fortsatt sunn fordi jeg ellers spiser sunt!" Hvordan folk takler sine egne spisedager for være opp til dem, såfremst det ikke er en spiseforstyrrelse

Joda, men nå er ikke mye av maten som blir ramsa opp her spesielt usunn. Det er opp til hver enkelt ja, men jeg ville sagt at noen er på vei inn i en spiseforstyrrelse om de må komme seg på treningssenteret etter en vaffel, eller har dårlig samvittighet etter å ha spist en frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant det du sier at mange har et forskrudd syn på mat osv. Men ikke ta alt så dødelig seriøst heller da. Dette er like mye en tråd hvor folk sier "seeee alt driten jeg har spist, men jeg er fortsatt sunn fordi jeg ellers spiser sunt!" Hvordan folk takler sine egne spisedager for være opp til dem, såfremst det ikke er en spiseforstyrrelse

Det som er problemet i denne tråden er at alle tenker ikke at de er sunn hvis de har spist "alt driten"! For mange er det jo dessverre nesten verdens undergang hvis de har spist sjokolade, boller og til og med gresk yoghurt - Det beviser bare at mange er på vei inn i en veeeeeldig stygg tankegang som kan ødelegge så himla mye for både psyken og kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen hemmelighet at flere her inne lider av, har lidd av, eller er på vei inn i spiseforstyrrelse..

Helt enig. Og jeg vil tørre å påstå at alle rådene som: "Spis sunt 80% av tiden så kan de 20% andre være drittmat", og såkalte spisedager surrer med hoder til unge jenter og gutter.

Har selv hatt et litt forvridd tilnærming til kaloriunderskudd hvor jeg la meg alt for lavt i ukedagene. Når jeg kom over en artikkel med navn på noe som "Do you really need your cheat-day" fikk jeg øynene opp for hva jeg egentlig drev på med. Kom meg raskt ut av den onde sirkelen med et par småe grep, men det betød ikke at jeg hadde spiseforstyrrelser heller. :) Man lærer så lenge man holder på, og noen ganger kan den harde måten være den eneste å lære på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men nå er ikke mye av maten som blir ramsa opp her spesielt usunn. Det er opp til hver enkelt ja, men jeg ville sagt at noen er på vei inn i en spiseforstyrrelse om de må komme seg på treningssenteret etter en vaffel, eller har dårlig samvittighet etter å ha spist en frukt.

helt enig med deg. Da må det blinke ei pære eller 1000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er problemet i denne tråden er at alle tenker ikke at de er sunn hvis de har spist "alt driten"! For mange er det jo dessverre nesten verdens undergang hvis de har spist sjokolade, boller og til og med gresk yoghurt - Det beviser bare at mange er på vei inn i en veeeeeldig stygg tankegang som kan ødelegge så himla mye for både psyken og kroppen!

Ja jeg tror problemer starter med en gang du sier at en HEEEEEL dag kan brukes til å spise alt man vil. Da har jeg heller troen på 2 eller i noen tilfeller 3 "frimåltid" sprett utover uka som f.eks onsdag og lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten klin umulig å diagnostisere spiseforstyrrelser over nett, med mindre tegnene er utrolig tydelige. So what om du hadde anoreksia/bulimiker for 4 år siden og nå er "frisk"? Gi faen i å tilegne andre dine problemer, la folk styre seg selv. Ingen her er fagfolk og kan si hverken det ene eller det andre. Er du bekymra så rapporter spesifikke innlegg til moderatorene?

Gi f i å ta den diskusjonen her inne. Lag en egen tråd om det om du føler for det. Eventuelt lag den store kosetråden.

Edit: Ser nå at navnet den store kosetråden kan misforståes :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten klin umulig å diagnostisere spiseforstyrrelser over nett, med mindre tegnene er utrolig tydelige. So what om du hadde anoreksia/bulimiker for 4 år siden og nå er "frisk"? Gi faen i å tilegne andre dine problemer, la folk styre seg selv. Ingen her er fagfolk og kan si hverken det ene eller det andre. Er du bekymra så rapporter spesifikke innlegg til moderatorene?

Gi f i å ta den diskusjonen her inne. Lag en egen tråd om det om du føler for det. Eventuelt lag den store kosetråden.

Edit: Ser nå at navnet den store kosetråden kan misforståes :whistle:

Er da ingen her som sier at de er fagfolk. Det er normalt å reagere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da ingen her som sier at de er fagfolk. Det er normalt å reagere.

Det er jo ikke snakk om å diagnostisere noen som helst, det er bare påpeking av galskapen som hender når folk ikke kan spise vanlig mat uten at det er en synd! Utrolig at mann i gata som ikke har noen peiling på verken kalorier eller proteiner faktisk overlever!

My point still stands. DU trenger ikke å sette deg på din høye hest og påpeke at disse folka sliter. Reager ved å rapport innleggene, ellers gi f. Du bidrar med ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My point still stands. DU trenger ikke å sette deg på din høye hest og påpeke at disse folka sliter. Reager ved å rapport innleggene, ellers gi f. Du bidrar med ingenting.

Mens du bidrar med noe nå mener du? Du kan rapportere innleggene mine eller gi faen som du selv sier. Jeg har lov til å mene akkurat det jeg vil. Om du ikke ser at enkelte innlegg i tråden er galskap, så får det være ditt problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...