Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er lett at si at man ska fokusere på seg sjøl på gymmet., til tross av alle mulige forstyrrelser (diskutert vel her). Det er litt som att sammenligne., att det er OK at folk smsar og prater med hverandre på en kino. "hey" va gjør vel det., det er vel bara att fokusere på filmen....

Er det å gå på kino en egoistisk handling for å føle seg vel? (nei)

Er det å trene en egoistisk handling for å føle seg vel? (ja, for veldig mange er det akkurat det som er tilfellet)

Men for all del, er ikke en som flexer i speila på gymmet selv, men bryr meg heller ikke om de titalls personene som gjør det, jeg lar de styre med sitt, så styrer jeg med mitt :)

Er det å gå på kino en egoistisk handling for å føle seg vel? (nei) ????????

Er det å trene en egoistisk handling for å føle seg vel? (ja, for veldig mange er det akkurat det som er tilfellet)

Men for all del, er ikke en som flexer i speila på gymmet selv, men bryr meg heller ikke om de titalls personene som gjør det, jeg lar de styre med sitt, så styrer jeg med mitt :)

Lurer på om denne fortjener å havne i hall of fame. I bunn og grunn, kan det diskuteres om det finnes en eneste handling et menneske utfører, som ikke er 100% egoistisk, men den kan vi la ligge.

Anyhow. Mye klaging her, skjønner folk føler seg truffet, ser også at jeg gjorde det litt for lett for resten av folket her inne å klage på alt jeg skrev. Jeg må si jeg blir litt skuffet over hvordan folk klarer å pirke på de minste detaljene i førsteposten, men slik bør man kanskje forvente? Ser meg ferdig med tråden. Ser ingen vits i å diskutere med folk som argumenterer som de skulle vært Zyzz etc.

Lurer på om denne fortjener å havne i hall of fame. I bunn og grunn, kan det diskuteres om det finnes en eneste handling et menneske utfører, som ikke er 100% egoistisk, men den kan vi la ligge.

Altså, når jeg går på kino, er jeg med venner, vi er i hverandres selskap og har det gøy. Når jeg trener er jeg med kickboxinggruppa(Ikke egoistisk) alene eller med en partner, da er jeg egoistisk til det punktet jeg skal sikre :)

Sier det igjen, flexer ikke på gymmet, tror ikke jeg er zyzz, osv, men jeg overser heller de som gjør det :)

Jeg vet ikke om du missforstår meg med vilje, eller bare leser det du ønsker å lese. Poenget mitt, som jeg har nevnt flere ganger; flexing og posering kan man gjøre hjemme. Jeg er ikke på senteret for å bli påtvunget svette halvnakne mannekropper.

Ja vi lever dessverre i 2012.. Ego dyrking er overalt brah :/ Bare sjekk facebook, instagram, kakser osv.

Du glemte å nevne de som brifer med penger,biler,iq ? offentlig også :p

Når det gjelder garderoben plager det meg ikke at folk sprader rundt nakne, så lenge de holder seg utenfor min "private space". Personelig ser jeg ingen praktisk nytte av å benytte en singlett av typen Assie står modell med, mulig det er en "feel good" faktor involvert her som bringer oss til ego dyrking, men det er da helt greit så lenge man ikke oppfører seg ufyselig som følger. :)

Annonse

Her var det mye kunnskapsløshet om landets største treningssenterkjeder, deres tjenester og en rekke rare forventninger til hva man kan regne med å få oppleve på et kommersielt gym. Orker ikke begynne å kommentere mye av dette en gang, men sånn generelt syntes jeg ikke verken Elixia eller Sats skiller seg noe negativt ut i forhold til mange andre alternativer. Dere kan klage, men sannsynligvis er dere ikke i målgruppen. Det er en grunn til at disse er størst i Norge, og at Elixia har noe i området av 150 000 medlemmer. Dere som er treningshipstere kan finne dere et mørkt kjellergym:)

Hmm jeg liker slutty singleter på gymmet jeg. Så lenge kroppene inni er fine.Golds singlet med bra kropp inni = I will perv at you! o-o Flexing og nakenhet i garderoben må man nesten regne med. Men ligger man skrevende på en benk med vaginaen rett mot meg - ja da kan det bli litt vel mye selv for meg. Litt diskre bør man være! Haha:D Er på gymmet for å trene og prøver å la meg irritere minst mulig. Irriterte folk finner jeg derimot irriterende...

Her var det mye kunnskapsløshet om landets største treningssenterkjeder, deres tjenester og en rekke rare forventninger til hva man kan regne med å få oppleve på et kommersielt gym. Orker ikke begynne å kommentere mye av dette en gang, men sånn generelt syntes jeg ikke verken Elixia eller Sats skiller seg noe negativt ut i forhold til mange andre alternativer. Dere kan klage, men sannsynligvis er dere ikke i målgruppen. Det er en grunn til at disse er størst i Norge, og at Elixia har noe i området av 150 000 medlemmer. Dere som er treningshipstere kan finne dere et mørkt kjellergym:)

Dette var et interessant svar, om enn kanskje noe arrogant i formen.

Selv mener jeg at "målgruppen" som du omtaler det, ikke bør oppfattes eller omtales som en statisk størrelse. Hvem som til enhver tid utgjør hovedvekten av klientellet ved SATS og Elixia skal jeg ikke ha sagt, men jeg tror kanskje det er litt forskjellig fra senter til senter og fremfor alt at klientellets sammensetning hele tiden er i utvikling. Både med tanke på alder og kjønn. Treningstrender går i bølger...

Jeg mener imidlertid at frivektsavdelingen ved slike kommersielle studios for all del bør tilgjengeliggjøres for jenter og kvinner - og jeg forstå inderlig godt at om det er svette, skrik, skrål og baris-flexing fra gira mannfolk som preger avdelingen, så skaper det en unødig høy terskel for mange. Sikkert ikke bare for jenter, men også fra usikre menn som er ny i forhold til styrketrening. Jeg mener likevel - og det var mitt poeng - at dette har en i stor grad tatt hensyn til på SATS og Elixia over mange år. Og kanskje - bare kanskje - så har pendelen svingt for langt over på den andre siden.

Frivektstrening er eksplosivt og testosteronjagende, også for kvinner. Og - Pump i muskulaturen er et kick som mange ikke har stiftet bekjentskap med før - og det er da fasinerende å se sin egen muskulatur "all pumped up" - kanskje spesielt når en er ny i gamet. Skal en bli sterkere så må en presse seg selv - det kan gjøre vondt - litt okking og stønning hører da naturlig med. At vekter kan slamre i gulvet - rett og slett fordi det var litt i tyngste laget tyder på at her maxes det.

Min mening er altså at ved å underkjenne at frivektstrening er (eller kanskje ihvertfall bør være) ganske heftig, så får en kanskje med mange nybegynnere som ikke skremmes bort - men hvordan blir da treningen? Snill, pen og pyntelig - veldig sivilisert og tekkelig - men virker det? Skapes det ikke da mange falske illusjoner? Jeg tror det. Frivektstrening er veldig gunstig om den utføres riktig. Det innebærer at teknikken må innarbeides og at vilje til å løfte tungt - tyngre og/eller mer enn forrige gang - settes på prøve. Det gir et kick, det gjør litt vondt og det bør en, etter mitt skjønn tillate "tyter litt ut" av dem som til enhver tid er i lokalet. Kanskje bør en ved de kommersielle sentrene sågar oppfordre folk til å bli litt mer rå?

Jag vet inte - for jag er inte Jesus - men nu har jag också en bild med kläder på kroppen.

:)

Posers are posers...and who cares? :) De har alltid vært der og kommer alltid til å være der... synes selv det er lite av det på den Elixia jeg trener på og er faktisk veldig fornøyd med stedet. Wow...kler folk av seg i garderoben? fysjameg!! hehehe :p Må man se på...NEI! :) Ha fokus på deg selv, rydd og vask etter deg selv og ha god samvittighet SELV :) Når man peker på andre peker man faktisk 3 fingre på seg selv ;) hehe

Posers are posers...and who cares? :) De har alltid vært der og kommer alltid til å være der... synes selv det er lite av det på den Elixia jeg trener på og er faktisk veldig fornøyd med stedet. Wow...kler folk av seg i garderoben? fysjameg!! hehehe :p Må man se på...NEI! :) Ha fokus på deg selv, rydd og vask etter deg selv og ha god samvittighet SELV :) Når man peker på andre peker man faktisk 3 fingre på seg selv ;) hehe

Haha jeg måtte teste! :D Enig i alt du kommer med her :)

Annonse

Hvorfor er det ikke mere singleter og flexing der jeg trener.... I want eyecandy :D Synes de fleste oppfører seg så fint der jeg trener at det grenser til kjedsomhet.

Helt enig! Syns det er så fisefint der jeg trener. Alle er redde for å lage en eneste liten lyd. Hoster du så er det nesten all eyes on you:p

Helt enig! Syns det er så fisefint der jeg trener. Alle er redde for å lage en eneste liten lyd. Hoster du så er det nesten all eyes on you:p

Jeg måtte la noen vektskiver gli av stangen på benken i dag fordi jeg benka en anelse for mye, det var nesten så øynene til de rundt meg blødde xD

Jeg måtte la noen vektskiver gli av stangen på benken i dag fordi jeg benka en anelse for mye, det var nesten så øynene til de rundt meg blødde xD

Det er da du spontant skal kle av deg og rulle på gulvet i rekeposisjon! (y)

En ting dere ikke har tatt opp som er VIKTIG er det punktet om å ikke bli mast på NÅR man løfter!

Det er ikke kult å spørre hvor mye en person har igjen, MIDT I LØFTET. Det er ikke kult å spørre hvor mye en person har igjen, MIDT I LØFTET. Det er ikke kult å spørre hvor mye en person har igjen, MIDT I LØFTET.

Fruen er spedbygd, litt sjenert av seg, og vil helst ikke sette sine ben i et gym. Men hun har da klart å mote seg opp til å trene 5x5 og da helst på tidspunkter hvor det er lite folk på gymmen.

En gang vi var der ( på et tidspunkt hvor eldre folk trener) kommer det en gammel tulling bort når hun har mer enn kroppsvekta på stanga i bøy for første gang og må konse for å gjennomføre øvelsen bra og skal snakke med henne om at hun som er så lita trener!?!?

Hun mista konsentrasjonen tvert og holdt på å fly i bakken med vektene etter seg. Flaks at gymmen har et powercage med BRA sikringer. Jeg holdt på å krenge stanga rundt trynet på fyren, men klarte å holde fatninga noenlunde og skjelte ham heller ut etter noter og har ikke sett ham der siden.

• 3 måneder senere...

Er i grunn litt enig med trådstarter på et par ting, men uenig også (da jeg ikke er, du vet.. Amish).

Det er absolutt folk som oppfører seg noe "fritt" i garderoben. Det er ikke nødvendigvis pent å se en overvektig, eldre, godt behåret herremann bøye seg frem for å ta på seg sokkene først. Det skjer dog i en garderobe, og hele poenget med en garderobe er jo å skifte.

Blandt ting som går meg på nervene er folk som ikke har generell folkeskikk. Det er helt ufattelig hvor vanskelig det skal være å legge vektene på plass etter seg, og de av oss som tar i såpass hardt at magen ikke nødvendigvis alltid henger med setter lite pris på den halve boksen med cheap-ass deo du har sprayet på degselv og alt annet i garderoben. Utover sånne åpenbare ting tenker jeg live-and-let-live, eller Kardemommeloven. Folk er på gymmet for å få resultater, og da er det absolutt ingenting galt med hverken å lage lyd når man anstrenger seg eller å ha på klær som gjør det mulig å se hvilke muskler som jobber.

Virkelig irriterende er dog PT-ene på Evo Sandefjord. De er helt sikkert dyktige, veltrente er de i allefall, men når de setter folk til å kjøre kvartbøy i Smith-maskin med typ 30-40kg på stanga er det noe galt. Ingen vil vel trene om de ikke får resultater, så hvorfor hjelper ikke PT folk med nettopp det? De ansatte gir approving nods når vår lille gjeng kjører ass-to-the-grass squats og markløft med riktig teknikk, men ignorerer blankt fyren som prøver seg på markløft men med rygg som en gummistrikk. Hadde jeg vært PT hadde jeg rett og slett ikke klart å holde kjeft når en ung kar har så krum rygg at man nesten forventer å høre lyden av ryggskivene hans som smeller i taket når han tar i. o_O

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...