Gå til innhold

Sunt julegodt?


Cile

Anbefalte innlegg

Sjølsagt ska man kose seg i jula -gjør det sjøl. Gjør det i hverdagen også egentlig.

Heheh, har hatt heelt spisekick i dag; etter frokost (havregrøt med syltetøy), spiste jeg masse rosiner, så over til knekkebrød xD Så var det lunsj (brødskiver), og så var det middag. Og etter middagen har jeg spist masse knekkebrød, og så starta jeg på ostepop, ikke smart. Posen ble tom. Og da posen ble tom begynte jeg med epler.. :p hahah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjølsagt ska man kose seg i jula -gjør det sjøl. Gjør det i hverdagen også egentlig.

Heheh, har hatt heelt spisekick i dag; etter frokost (havregrøt med syltetøy), spiste jeg masse rosiner, så over til knekkebrød xD Så var det lunsj (brødskiver), og så var det middag. Og etter middagen har jeg spist masse knekkebrød, og så starta jeg på ostepop, ikke smart. Posen ble tom. Og da posen ble tom begynte jeg med epler.. :p hahah.

Jeg har også hatt skikkelig spisekick i dag! Nå orker jeg så vidt å gå, er så mett :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjølsagt ska man kose seg i jula -gjør det sjøl. Gjør det i hverdagen også egentlig.

Heheh, har hatt heelt spisekick i dag; etter frokost (havregrøt med syltetøy), spiste jeg masse rosiner, så over til knekkebrød xD Så var det lunsj (brødskiver), og så var det middag. Og etter middagen har jeg spist masse knekkebrød, og så starta jeg på ostepop, ikke smart. Posen ble tom. Og da posen ble tom begynte jeg med epler.. :p hahah.

noen ganger er man rett og slett bunnløs :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag "riskrem" av følgende:

Litt utvannet mager kesam

Noen dråper vaniljeessens + litt sukrin, eller Stevia Vanilla

Blandes med cottagecheese

Ha gjerne hakkede mandler i!

Sausen lager du av jordbær og sukrin, kjørt en liten stund i blender.

Ellers så kan man f.eks sprite opp havregrøten med allehånde, nellik og ingefær, og kanskje en skje mandelmel eller essens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips!! :D

Det er heller ikke så kvalmende ;) Så anbefaler jeg sterkt en havregrøt som heter Great Red Berries (finnes med eple også, men den smaker driiiit..). Den blir liksom ikke så grøtete som vanlig havregrøt, det er fortsatt en slags kornblanding, bare at den er svella. "I denne pakken finner du en jordbærduftende blanding av store, fine havregryn, knasende gresskarfrø, gode tranebær og bringebær. Tilsett kun vann, vent ett minutt og rør om, og maten er klar." fra Matvareguiden ;)

For litt mer smak er det også godt med ca halvparten melk ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror rett og slett jeg kommer til å ta meg "fri" fra alle kostholds-tanker mellom 23 og 25 desember sånn ca, nyte julen akkurat slik den er med alle godene :D

Men det finnes mye gode oppskrifter på sunnere kaker/kjeks og godis som du kan lage som et alternativ. Bare det å bytte ut sukker med sukrin/sukrinmelis er jo et bra skritt :) Kristine Weber har noen heeeerlige oppskrifter på cookies blant annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg også kommer til å spise det jeg vil på julaften. Men jeg har 2,5 uke ferie og hver jul så går det over stokk og stein. Så er derfor jeg er på jakt etter litt sunnere alternativer som kan inntas de andre dagene det blir kos.

Jeg faller ca alltid i denne fella selv -.- Har lovet meg selv å klare og ikke ta helt av i år! Juleløftet 2011, you in?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...