Jump to content

Regzine

Members
  • Content Count

    214
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Regzine

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. I dag dro jeg 105 kg i mark, og tidligere i uken presset jeg 73 kg frontbøy. 1MR på begge, bodyweight: 65.
  2. Hva med hjemmelaget riskrem som dessert til neste middagsbesøk, eller kanskje dessert til nyttårsmiddagen? Denne er laget av geisha grøtris som er kokt på vann og lettmelk (som anvist på pakke). Grøten må så kjøles ned før vi tilsatte pisket krem, og frøene fra en vaniljestang. (Grøten kan stå kjølig i flere dager før du lager riskrem). Pyntet med valnøtter, og servert med moste bringebær og moste jordbær som er tilsatt litt vaniljestevia/vaniljeessens. Så enkelt kan du styre unna hel- og halvdabrikater, som er tilsatt store mengder sukker og andre tilsttningsstoffer, og dermed gjøre jule-/nyttårsfeiringen litt sunnere. Sunt og Godt by Regine - Sunnhet er enkelt Sunt & Godt Regine | Facebook
  3. Brente mandler : •smelt 2ss yaconsirup og 3 ss sukrin gold i en liten kjele. Tilsett en kopp mandler. Kok opp under omrøring, og la det koke i ca 10 min. Husk å røre om med jevne mellomrom, men vær forsiktig da sirupen er varm og spruter litt. Legg mandlene så til tørk på et bakepapir, unngå for mye sirup som renner rundt mandlene, sørg også for at mandlene ikke kommer borti hverandre (da blir de vanskelig å skilles). NYT NYT NYT!
  4. Raw chocobites, eller julekuler siden det snart er jul, lages av 500 g stenfrie dadler, 200 g valnøtter og 5 ss navitas naturals raw Cocoa powder. Ha alle ingrediensene i en foodmaster og kjør til det blir en jevn og fin masse. Dersom du ikke vil ha biter av valnøtter i kulene dine, finaler du dem først. Lag så små kuler av deigen, noen av kulene kan rulles i raw kokosmasse. Oppbevares kjølig. Sunt og Godt by Regine - Sunnhet er enkelt Sunt & Godt Regine | Facebook
  5. FREDAGSFISK! Ovnsbakt laks, naturell, med hjemmelaget kryddersaus. Kryddersaus 4 sjalottløk 1 spisspaprika 2 tomater 2 fedd hvitløk 1 ss creme fraiche 1 ss kokosolje Litt sitronsaft. Paprikakrydder, peppermix, koriander, himalayasalt, malt stjerneanis og chilipulver Kutt opp grønnsakene, og finhakk hvitløken. Stek så først sjalottløk, hvitløk og spisspaprika i kokosolje i en kjele. Tilsett så tomatbiter og litt sitronsaft og stek litt til. Krydre med ønsket mengde av alle kryddertypene. Vær raus med paprikakrydder og pappermix. Stjerneanis, koriander og chili gir karakteristiske smaker, så smak deg frem her. Ha i creme fraice, smak til med krydder. La sausen koke i 5-10 min. Servert med ristet polarbrød extreme. Sunt og Godt by Regine - Sunnhet er enkelt Sunt & Godt Regine | Facebook
  6. Kylling i sennepsaus med kokt rosenkål og raspet, rå rødbet. Kylling stekes med tomat, løk og paprika. Krydres med peppermix, paprikakrydder, hvitløkspepper, rosmarin og chilipulver. 1 ss Creme fraiche røres inn, sammen med ønsket mengde sennep. La det hele putre i 5-10 minutter før det serveres med kokt rosenkål og rå, raspet rødbet. Sunt og Godt by Regine - Sunnhet er enkelt Sunt & Godt Regine | Facebook
  7. linsesuppe Til ca 4 porsjoner 4 sjalottløker, finhakket ½ ss smør 2-3 dl røde linser 8 dl vann 2 fedd hvitløk, finhakkes 1 boks hakkede tomater 2 laurbærblad 1 ss paprikapulver 2 ts tørket timian Salt og pepper 1. Linsene legges i vann i 3-4 min. Skylles til vannet blir klart. Jeg brukte "gryteklare" linser fra go green. 2. Smelt smøret i en kasserolle og tilsett løk og hvitløk. Fres løken til gyllen farge. Jeg valgte også å frese peppermixen sammen med løk og hvitløk, da denne inneholder litt grovere pepperkorn. 3. Tilsett de skylte linsene og hell på vann. Tilsett paprikapulver, laurbærblad og timian. La suppen koke i ca. 10 minutter. 4. Tilsett tomatene og la suppen koke i 5 minutter til. 5. Smak til med salt og malt pepper. Kan rundes av med litt balsamico og fruktose. Tips Denne suppen er et glimrende utgangspunkt for en balansert lunsj. Når du serverer suppen bør du tilsette noen skiver strimlet skinke eller biter av kylling for å få et tilstrekkelig proteininnhold. Kokte egg er også en fin proteinforsterkning. Dryss over noen urter og hell på litt god olivenolje etter at du har øst suppen i tallerken. Sunt og Godt by Regine - Sunnhet er enkelt Sunt & Godt Regine | Facebook --> bli med på førjulskoknurransen min på facebook, og vinn en førjulsgave
  8. Bli med i trekningen av en førjuls-giveaway, alt du trenger å gjøre er å like SUNT & GODT REGINE på facebook, deretter dele følgende bilde med dine facebookvenner. Lykke til! .. også et lite mat-tips: Kylling og erter med sennep og chili Stek kyllingstrimler sammen med opphakket tomat, paprika og løk. Tilsett peppermix, paprikakrydder, litt mineralsalt, litt chili og litt koriander. Ertene stekes tørre i en tørr panne. Serveres med sennep (sukkerfri - french's) og litt chilisaus. Så godt, så sunt og så enkelt.
  9. Fylt søtpaprika 3 porsjoner 3 stk søtpaprika 400 g karbonadedeig 3 store sjalottløk Litt soltørket tomat 1/2 rød chili 2 hvitløksfedd 1 boks hakkede tomater Litt revet gulost Timian, peppermix, paprikakrydder, oregano, mineralsalt Stek karbonadedeig sammen med hakket sjalottløk, hakkede soltørkede tomater, finhakket chili og finhakket hvitløk. Krydre allerede nå med timian og oregano. Sett ovnen på 200 grader. Skjær toppene av søtpaprikaene, og lag et ca 1 cm bredt snitt i hele paprikaens langside. Når karbonadedeigen er ferdig stekt, tilsettes de hakkede tomatene, og det smakes til med pepeprmix, paprikakrydder, mineralsalt, timian og oregano. La kjøttblandingen så stå og putre i 10 minutter, rør om innimellom. Fyll så paprikaene med kjøttblanding, topp med litt revet gulost. og stek på rist i ovnens midterste rille i 12-15 minutter. Server med resten av kjøttet, og en frisk salat. Servert med avokado, agurk og tomat. Sunt og Godt by Regine - Sunnhet er enkelt Sunt & Godt Regine | Facebook
  10. APPELSINFROMASJ 1 boks mager kesam Fun light appelsin 5 gelatinplater 3 ss vann Kanel og sukrin Legg gelatinplatene i bløt i kaldt vann, varm så opp litt vann i en kjele. Bland mager kesam og ønsket mengde fun light. Smak til, jo mer saft du bruker, desto sterkere appelsinsmak. Press vannet av gelatinplatene, de skal nå være helt bløte, og spes lett ut med litt varmt, ikke kokende vann. Ca 3 ss varmt vann brukes til å spe ut gelatinplatene. Bland gelatinen inn med kesamen, dryss over med litt sukrin og sett røren kjølig i noen timer før servering. Server med sukrin og kanel, og gjerne litt ferske appelsiner og valnøtter. Sunt og Godt by Regine - Sunnhet er enkelt Sunt & Godt Regine | Facebook
  11. APPELSINFROMASJ 1 boks mager kesam Fun light appelsin 5 gelatinplater 3 ss vann Kanel og sukrin Legg gelatinplatene i bløt i kaldt vann, varm så opp litt vann i en kjele. Bland mager kesam og ønsket mengde fun light. Smak til, jo mer saft du bruker, desto sterkere appelsinsmak. Press vannet av gelatinplatene, de skal nå være helt bløte, og spes lett ut med litt varmt, ikke kokende vann. Ca 3 ss varmt vann brukes til å spe ut gelatinplatene. Bland gelatinen inn med kesamen, dryss over med litt sukrin og sett røren kjølig i noen timer før servering. Server med sukrin og kanel, og gjerne litt ferske appelsiner og valnøtter. Sunt og Godt by Regine - Sunnhet er enkelt Sunt & Godt Regine | Facebook
  12. Kjøttgryte med grønne erter og timian 400 g karbonadedeig 1 rød paprika 2-3 sjalottlauker 2 tomater 1 fedd hvitløk 500 g grovhakkede tomater 400 g grønne erter pepper, paprikakrydder, timian og noen laurbærblad Stek karbonadedeigen. Under stekingen tilsetter du oppkuttet paprika, sjalottlauk, tomat og et finhakket hvitløksfedd. Tilsett og bland inn pepper og paprikakrydder. Ertene stekes i en tørr panne, for å tørke de litt. Når karbonadedeigen er ferdig stekt, tilsettes de grovhakkede tomatene. Timian blandes inn, og 2-3 laurbærblad legges i gryten. La gryten koke og putre under omrøring i 15 min, da vil timian og laurbærblad gi en god aroma og smak. Mot slutten av koketiden fjernes laurbærbladene, og ertene tilsettes. Server med ris, søtpotet eller en grovbrødskive/flatbrød om du ønker. Godgjør seg og lukter godt. Bon apetit! Sunt & Godt Regine | Facebook Sunt og Godt by Regine - Sunnhet er enkelt
  13. Kanelknapper og kanelbrownie 50 g margarin 1,5 dl melk 4 dl sojamel 1 ss fiberhusk 4 ts kanel 3 egg 1 dl sukrin 4 ss yakonsirup/agavesirup hasselnøttstevia / mandel/hasselnøttekstrakt Sukrin og kanel til å strø over Sett oven på 180 grader 50 g margarin smeltes langsomt, melken røres forsiktig inn slik at smøret ikke klumper seg. Ha sojamel, fiberhusk og kanel i en bolle og tilsett de 3 eggene, det smeltede smøret og melken. Elt godt, og sørg for at det ikke en klumper i deigen. Ha yakonspirup/agavesirup i en kaserolle, og smalt sammen under svak varme. Smak deigen til med nøttestevia/nøtteessens, og ekstra kanel om du ønsker. Del deigen i to. En litt større del, og en litt mindre del. KANELKNAPPER: Den minste deigbiten deles igjen opp i ca 20 like store biter som du ruller, og trykker flate på en bakepapirdekt stekeplate. Strø med sukrin og kanel. Knappene stekes i ovnens midterste rille på 180 grader i 12-15 minutter. KANELBROWNIE: Den største deigbiten kjevles ut på et bakepapir. Deigen er ganske klissete, så jobb litt med å få den til å bli en jevn tykk kvadrat. Et tips som gjør det lettere er å bruke en slikkepott som er vetet med vann, og smøre den utover bakepapiret. Strø så sukrin og kanel over deigen, og rull den sammen, på samme måte som du lager skillingsboller. Trykk så deigen flat, og plasser den på et stekebrett. Stekes på 180 grader, midteste rille i ca 30 minutter. La kanelknappene og kanelbrownien kjøles på rist, før de nytes til en kopp kaffe. TIPS: tilsetter du nellik, ingefær og litt pepper får du pepperkakeknapper, og pepperkakebrownie. Dersom du tilsetter kardemomme, vil kanppene og kaken få smak av hjemmelagde boller. Sunt og Godt by Regine - Sunnhet er enkelt Sunt & Godt Regine | Facebook
  14. Hallo! På tide å finne julestemningen! Nå er det snart første desember, og snart på tide å starte med julebaksten. På denne tråden kan vi dele oppskrifter på den sunnere julebaksten. Kanelknapper og kanelbrownie 50 g margarin 1,5 dl melk 4 dl sojamel 1 ss fiberhusk 4 ts kanel 3 egg 1 dl sukrin 4 ss yakonsirup/agavesirup hasselnøttstevia / mandel/hasselnøttekstrakt Sukrin og kanel til å strø over Sett oven på 180 grader 50 g margarin smeltes langsomt, melken røres forsiktig inn slik at smøret ikke klumper seg. Ha sojamel, fiberhusk og kanel i en bolle og tilsett de 3 eggene, det smeltede smøret og melken. Elt godt, og sørg for at det ikke en klumper i deigen. Ha yakonspirup/agavesirup i en kaserolle, og smalt sammen under svak varme. Smak deigen til med nøttestevia/nøtteessens, og ekstra kanel om du ønsker. Del deigen i to. En litt større del, og en litt mindre del. KANELKNAPPER: Den minste deigbiten deles igjen opp i ca 20 like store biter som du ruller, og trykker flate på en bakepapirdekt stekeplate. Strø med sukrin og kanel. Knappene stekes i ovnens midterste rille på 180 grader i 12-15 minutter. KANELBROWNIE: Den største deigbiten kjevles ut på et bakepapir. Deigen er ganske klissete, så jobb litt med å få den til å bli en jevn tykk kvadrat. Et tips som gjør det lettere er å bruke en slikkepott som er vetet med vann, og smøre den utover bakepapiret. Strø så sukrin og kanel over deigen, og rull den sammen, på samme måte som du lager skillingsboller. Trykk så deigen flat, og plasser den på et stekebrett. Stekes på 180 grader, midteste rille i ca 30 minutter. La kanelknappene og kanelbrownien kjøles på rist, før de nytes til en kopp kaffe. TIPS: tilsetter du nellik, ingefær og litt pepper får du pepperkakeknapper, og pepperkakebrownie. Dersom du tilsetter kardemomme, vil kanppene og kaken få smak av hjemmelagde boller. Sunt og Godt by Regine - Sunnhet er enkelt Sunt & Godt Regine | Facebook
×
×
  • Create New...