Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Blir som oftest åtte-ni timer. Jeg er en student på HF, og da blir man litt bortskjemt, skoledagen begynner aldri før 10.15 dette semesteret :D Nå begynte akkurat en film jeg har hatt lyst til å se lenge, da, så spørs om det blir en litt kortere natt i natt, men jeg har tross alt skolefri på mandager, så jeg mååå ikke opp halv ni (selv om jeg pleier det uansett).

Fortsetter under...

"Vegard Lysne skrev:
Lite søvn kan være en medvirkende årsak til overspising, hvertfall i følge en nyere studie.

Søvnmangel og overvekt | Frisk og Funksjonell

Jeg må være det motsatte fordi jeg mister apetitt av lite søvn og må nærmest tvinge maten ned. :cry:

Annonse

Jeg foretrekker å sove lenge, 10 timer+. I hverdagen blir det sjeldent mer enn 7 timer, vanligvis rundt 6 timer, og det er altfor lite. Begynner på skole/jobb kl. 8 hver morgen, og kommer meg aldri i seng før godt etter midnatt. I helgene sover jeg leeenge, er ekstremt B-menneske og trives best med å legge meg sent, stå opp sent og få mange timer søvn:)

Jeg anbefaler faktisk folk å bruke ZMA fra proteinfab, Du sovner så fort du legger hode på puta, og du kommer raskere inn i rem-søvn. Jeg trener 2 ganger om dagen og er på jobb i 8 timer fra morgen av ( trener før og etter jobb ).

Føler meg mye mer opplagt med det :) Er ikke så dyrt heller! Men du bør ha 8 timer med søvn hvis du er veldig aktiv av deg,

til og med når du bruker det ;)

Annonse

"Kim Roger Flaten skrev:
Jeg anbefaler faktisk folk å bruke ZMA fra proteinfab, Du sovner så fort du legger hode på puta, og du kommer raskere inn i rem-søvn. Jeg trener 2 ganger om dagen og er på jobb i 8 timer fra morgen av ( trener før og etter jobb ).

Føler meg mye mer opplagt med det :) Er ikke så dyrt heller! Men du bør ha 8 timer med søvn hvis du er veldig aktiv av deg,

til og med når du bruker det ;)

Du? Jeg? Så enkelt er det nok ikke, men det er jo flott om det fungerer så bra for deg.

Selv sover jeg 0-17 timer alt ettersom hvor når hva hvorfor. Lever jeg til "normal" tid av døgnet virker det som om jeg må ha 7-12 timer for å ha huet sånn nogenlunde med på kjøret. Siden jeg er "C" menneske har søvnen ofte blitt begrenset. Sover jeg feks fra 0900-1600 så føler jeg meg veldig bra resten av døgnet. Hvis noen sitter med mye kunnskap om søvnproblemer og døgnrytme etc så er det bare å skrike ut (ser bortifra alle mulige standard råd). :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...