Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Blir som oftest åtte-ni timer. Jeg er en student på HF, og da blir man litt bortskjemt, skoledagen begynner aldri før 10.15 dette semesteret :D Nå begynte akkurat en film jeg har hatt lyst til å se lenge, da, så spørs om det blir en litt kortere natt i natt, men jeg har tross alt skolefri på mandager, så jeg mååå ikke opp halv ni (selv om jeg pleier det uansett).

Fortsetter under...

Lite søvn kan være en medvirkende årsak til overspising, hvertfall i følge en nyere studie.

Søvnmangel og overvekt | Frisk og Funksjonell

Jeg må være det motsatte fordi jeg mister apetitt av lite søvn og må nærmest tvinge maten ned. :cry:

Annonse

Jeg foretrekker å sove lenge, 10 timer+. I hverdagen blir det sjeldent mer enn 7 timer, vanligvis rundt 6 timer, og det er altfor lite. Begynner på skole/jobb kl. 8 hver morgen, og kommer meg aldri i seng før godt etter midnatt. I helgene sover jeg leeenge, er ekstremt B-menneske og trives best med å legge meg sent, stå opp sent og få mange timer søvn:)

Jeg anbefaler faktisk folk å bruke ZMA fra proteinfab, Du sovner så fort du legger hode på puta, og du kommer raskere inn i rem-søvn. Jeg trener 2 ganger om dagen og er på jobb i 8 timer fra morgen av ( trener før og etter jobb ).

Føler meg mye mer opplagt med det :) Er ikke så dyrt heller! Men du bør ha 8 timer med søvn hvis du er veldig aktiv av deg,

til og med når du bruker det ;)

Annonse

Jeg anbefaler faktisk folk å bruke ZMA fra proteinfab, Du sovner så fort du legger hode på puta, og du kommer raskere inn i rem-søvn. Jeg trener 2 ganger om dagen og er på jobb i 8 timer fra morgen av ( trener før og etter jobb ).

Føler meg mye mer opplagt med det :) Er ikke så dyrt heller! Men du bør ha 8 timer med søvn hvis du er veldig aktiv av deg,

til og med når du bruker det ;)

Du? Jeg? Så enkelt er det nok ikke, men det er jo flott om det fungerer så bra for deg.

Selv sover jeg 0-17 timer alt ettersom hvor når hva hvorfor. Lever jeg til "normal" tid av døgnet virker det som om jeg må ha 7-12 timer for å ha huet sånn nogenlunde med på kjøret. Siden jeg er "C" menneske har søvnen ofte blitt begrenset. Sover jeg feks fra 0900-1600 så føler jeg meg veldig bra resten av døgnet. Hvis noen sitter med mye kunnskap om søvnproblemer og døgnrytme etc så er det bare å skrike ut (ser bortifra alle mulige standard råd). :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...