Gå til innhold

Hvor mye sover dere om natta?


Synan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...

Ifølge psykologen min sover jeg for mye. For det er jo ingen som faktisk trenger 9 timer søvn liksom... MEN, det er viktig å understreke at dette er veldig individuelt, og jeg er syykt trøtt når jeg står opp etter 8 timer, så jeg VET hva jeg trenger. Blir syk, grinete og forkjøla om jeg sover for lite. Så sånn er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At hvile og søvn er viktig for optimal restitusjon og fremgang råder det vel ganske stor enighet om, og har inntrykk av at 8 timer anses som en slags gylden regel (correct me if I'm wrong). Jeg syns allikevel dette er ganske ambisiøst (står selv opp 0530, og selvom jeg gjerne skulle lagt meg halv ti er det sjelden det skjer), og lurer derfor på hvor mye folk der ute faktisk sover? Hvordan opplever dere at søvnen påvirker fremgangen deres?

Takker for svar :)

Sover som regel alt fra 4-14 timer, medianen ligger nok på 8-9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7-8 timer stort sett hverdag og helg. Legger jeg meg tidlig på en fredag, har jeg på vekke klokken på lørdag, for å ikke sove for lenge. Jeg blir helt ødelagt. Legger meg rundt 23-24 på hverdagen og opp rundt 7 . Har barn som skal på skolen. I en dårlig periode når formen er dårlig kan jeg fort sove 18 timer til sammen løpet av et døgn :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fyfaen misunner mange her! Tar lang tid før jeg sovner og totalt ish 5timer minus at jeg er som regel på dass i 0400 tida for å fucke opp siste 2 timene med søvn.. :p

Har en kollega som kan sitte midt i lunsjen (masse bråk rundt) og POFF så sovern..ÅSSN GÅR DET AN!!..need more sleep! Får ikke til å legge meg tidligere heller..Blir jeg bare liggende eenda flere timer (MÅ stå opp 0600 senest)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...