Gå til innhold

Hvor mye sover dere om natta?


Synan

Anbefalte innlegg

Jeg pleier å sove 6-7 timer per natt nå, og det føles som riktig mengde for meg. Det faktum at mennesker ser ut til å trenge så veldig varierende mengde søvn får meg til å undre, vet noen om det finnes konklusive studier rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg merker forskjell på treningsdager kontra hviledager, dagene jeg trener har jeg energinivå gjennom taket, og får nesten ikke sove når jeg legger meg (for sent), mens treningsfrie dager kan jeg ligge som et slakt på sofaen og sjangle i seng klokka 21.30!?

Jeg får vel rundt 7 timer pr natt, det er vel akkurat litt for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mest utvhilt om jeg legger meg åtte på kvelden og står opp seks om morgenen. Men å legge seg åtte hver kveld suger griseballe, så jeg legger meg tidligst ti på kvelden. Får sovet sammenhengende til rundt seks- syv om morgenen da, og stort sett en time med usammenhengende søvn i tilegg, mens sønnen min bruker meg som trampoline i ett forsøk på å vekke meg. Det er forsåvidt ok mengde søvn, men ofte ligger jeg våken en time eller to etter jeg har lagt meg eller jeg klarer ikke å legge meg før tolv- ett på natten, så alt varierer jo iblandt :) Men jeg føler at jeg stort sett får mer enn nok søvn til å fungere optimalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Som regel 7-8 timer søvn per natt, og tar meg en 10-timer innimellom når jeg har mulighet til det.

Hvor mye søvn kroppen har behov for varierer veldig, gjerne i forhold til aktivitetsnivå. I enkelte perioder er ikke 8 timer tilstrekkelig med søvn, i andre perioder holder det med 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har underskudd på søvn. Prøver å få sove 4-6 timer, så litt søvn får jeg nå, men det vanskeligste er å sovne. Jeg dagdrømmer om å sove, om å sove virkelig ordentlig godt så jeg føler meg uthvilt og opplagt, men kroppen min vil ikke det vist. Føler jeg har prøvd alle mulige metoder..

What to doo:arghh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...