Gå til innhold

Dagens Glade


Tor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Nei, whisky og whiskey er faktisk ikke det samme. Skottene er iallfall opptatt av dette.

Jeg trodde det var så enkelt at skottene stavet det -y og irene -ey, men fant akkurat ut at det er visst litt mer komplisert all den tid det er flere steder i verden det produseres og omtales: http://www.thekitchn.com/whiskey-vs-whisky-whats-the-di-100476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finfin helg i Bergen. :)

Dagfinn Lyngbø sitt show (Stereo) var veldig morsomt, anbefales! :roflmao:

Og så fekk eg kjøpt meg ny GoreTex-jakke (planlagt, tidleg bursdagspresang frå meg sjølv) og ny, vaaarm vinterjakke (ikkje planlagt, *ops*). :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var så enkelt at skottene stavet det -y og irene -ey, men fant akkurat ut at det er visst litt mer komplisert all den tid det er flere steder i verden det produseres og omtales: http://www.thekitchn.com/whiskey-vs-whisky-whats-the-di-100476

Jeg får være mer nøye med å passe på at det *må* være -ey for min del, da. Jeg drikker den tross alt kun om den er druknet i sjokoladekrem. Eller...jeg kan også helle litt oppi Bailey's, men da kommer jeg fremdeles ikke til å bry meg om hvordan det staves.

MEN - for alle som skal være paleo i alt, så må det jo være viktig å drikke skotsk, kanadisk eller japansk siden den inneholder færre e-stoffer og dermed er "mer paleovennlig" :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Langhelg i Frankrike, helt ok med en pustepause i hverdagen. :D Og fått skille! (Som sikker forsvinner på Gardermoen...) Ble mindre jogging og mer vin enn planlagt, men what the heck!

Nå gleder jeg meg til å komme hjem til puser, hjemmekos, litt hverdag, styrketrening og matrutiner. Mental insta-feitness det øyeblikket jeg ser en croissant :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt enormt høy kvalitet på de japanske bryggerier bare siden første gang jeg bodde der i 2006.

Den eneste du MÅ styre unna, er Nikka Blended Black. Smaker som rottegift, og i Japan er den det absolutt billigste du finner av sprit, og staple choice for alkisene som ikke lenger klarer seg med Ozeki sin "cup of sake" :eek:

Tok meg en Hibiki 12 i helgen. Mmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...