Gå til innhold

PSMF-oppskrifter


Anbefalte innlegg

Men kan vanlige forbrukere handle derfra??

Hei; så ikke denne før nå, jeg. Jeg vet faktisk ikke, siden jeg fikk en kompis som er kokk til å handle. Det er fullt mulig å sjekke ut; kan hende man må ha et firma å sette det på eller noe, men det burde finnes muligheter. Jeg har i alle fall eggehviter nok til flere måneder med dette tempoet, siden jeg bruker endel Myoprotein for å få opp proteininntaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei; så ikke denne før nå, jeg. Jeg vet faktisk ikke, siden jeg fikk en kompis som er kokk til å handle. Det er fullt mulig å sjekke ut; kan hende man må ha et firma å sette det på eller noe, men det burde finnes muligheter. Jeg har i alle fall eggehviter nok til flere måneder med dette tempoet, siden jeg bruker endel Myoprotein for å få opp proteininntaket.

Hmmm..jeg har jo et firma..det skal jeg jammen sjekke opp ;) Mest fordi det er så kjedelig å skille plomme og eggehvite, jeg har tre hunder som elsker plommene, så de går ikke til spille her i huset :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helstekt svin indrefilet med soppsaus

Du trenger:

400 g svin indrefilet

1/2 ts salt

1/4 ts pepper

Soppsaus:

150-200 g sjampinjong

1/2 løk

1 fedd hvitløk

1 dl soyamelk

1 ss soyasaus

1/4 ts salt

1/4 ts pepper

1 ss mager kesam

Slik gjør du:

Gni fileten inn med salt og pepper.

Brun den på alle sider i en stekepanne og legg den deretter i en ildfast form.

Stikk inn et steketermometer i den tykkeste delen og stek ved 125 grader, til termometeret viser 70 grader (ca 20 min). La kjøttet hvile i minst 10 minutter før du skjærer det opp.

Skjær soppen i skiver og finhakk løk og hvitløk.

Ha litt vann i en panne, og stek grønnsakene lett.

Hell i soyamelt og soyasaus, kok opp og la koke i noen minutter.

Ta panna av varmen og avkjøl litt før du rører inn kesam. Smak til med salt og pepper.

Server med kokt asparges og rødløk.

Bilder her: Fett Nok: Helstekt svinefilet med soppsaus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er på jobb, alene. Første dag på PSMF runde 2 og det jeg har til rådighet av mat er 6 egg, en boks CC, en boks kesam, lerum bringebærsyltetøy uten tilsatt sukker, diverse fun light, sjokoladeprotein og hjemmebakt lavkarbobrød (ikke så veldig fettrikt). I tilegg har jeg muligheter fra fellesen; grillpølser, lomper, is, ketchup, rugsprø. Ordentlig dritt at det ble slik i dag! (Hvorfor kan dere lese om i loggen min.)

Så noen mattips? Sånn bortsett fra CC og Kesam med syletøy/fun light! Har bare tatt en shake hittil i dag og sikter meg inn på et enomt kjøttmåltid når jeg kommer hjem, men må jo ha noe nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett Nok: Squash-spagetti med kjøttsaus

Til 2-3 porsjoner trenger du:

400 g karbonadedeig

1/2 løk

2 fedd hvitløk

100-150 g sjampinjong

1/2 paprika

1 ss tomatpurè

1 boks hakkede tomater

1 dl buljong (vann + buljongterning/kjøttfond)

basilikum, oregano, salt og pepper

1/2-1 squash

Slik gjør du:

Strimle squashen med et juliennejern/grønnsaksstrimler, eller ved å skjære tynne skiver med en ostehøvel og deretter skjære skivene i tynne strimler.

Ha squashstrimlene over i et dørslag og strø over salt. La det stå og renne av seg i 15-30 minutter.

Rens og skjær grønnsakene til kjøttsausen i passe biter.

Smuldre kjøttdeigen og brun den sammen med løk, hvitløk og sjampinjong.

Tilsett paprika og tomatpurè og stek videre i ca ett minutt.

Rør inn tomater og buljong, og smak til med basilikum, oregano, salt og pepper.

Kok opp, og la putre i ca 15 minutter.

Kok opp en kjele med vann. Ha i squashstrimlene og la koke i ca ett minutt.

Ha squashen over i dørslaget igjen og la det renne av seg.

Server sammen med kjøttsausen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duger denne på PSMF??

Tunfiskekaker:

3 sjalottløk

3 bokser tunfisk i vann

3 eggehviter (må kanskje økes med 1 eggehvite eller tilsette noe annet bindemiddel i tillegg)

2 ss eddik

1.5 ts sort pepper

1.5 ts salt

1 ts garam masala

2 ts ingefær

2 ts jeera

Hakk løken, klem vannet ut av tunfisken og bland alle ingrediensene i en stor bolle.

Form kaker av massen og stek dem i panne.

Vanligvis servert med chili- og ingefærmajonesdip, men dette kan lett erstattes med mager kesam enten med chili og ingefær eller laget til raita (putt litt agurk, løk og chili oppi, gjerne også frisk koriander)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duger denne på PSMF??

Tunfiskekaker:

3 sjalottløk

3 bokser tunfisk i vann

3 eggehviter (må kanskje økes med 1 eggehvite eller tilsette noe annet bindemiddel i tillegg)

2 ss eddik

1.5 ts sort pepper

1.5 ts salt

1 ts garam masala

2 ts ingefær

2 ts jeera

Hakk løken, klem vannet ut av tunfisken og bland alle ingrediensene i en stor bolle.

Form kaker av massen og stek dem i panne.

Vanligvis servert med chili- og ingefærmajonesdip, men dette kan lett erstattes med mager kesam enten med chili og ingefær eller laget til raita (putt litt agurk, løk og chili oppi, gjerne også frisk koriander)

Det funker fint :) Så godt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er sikkert ikke tråden for dette spørsmålet, men jeg tar sjansen.

Myoprotein. Jeg har så langt ikke smakt annet enn jordbær. Synes den er litt søt, men god. Hvordan er de andre? Tipper jeg blir å kjøpe større spann nå, og det ville vært dritkjipt å brenne inne med noe jeg ikke liker. Samtidig tenker jeg at det kan være fint å prøve noe annet enn jordbær.

Man har selvsagt forskjellige oppfatninger, men jeg er likevel interessert i å høre hva andre synes.

Dersom det er en annen tråd for dette, geleid meg gjerne inn dit! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sikkert ikke tråden for dette spørsmålet, men jeg tar sjansen.

Myoprotein. Jeg har så langt ikke smakt annet enn jordbær. Synes den er litt søt, men god. Hvordan er de andre? Tipper jeg blir å kjøpe større spann nå, og det ville vært dritkjipt å brenne inne med noe jeg ikke liker. Samtidig tenker jeg at det kan være fint å prøve noe annet enn jordbær.

Man har selvsagt forskjellige oppfatninger, men jeg er likevel interessert i å høre hva andre synes.

Dersom det er en annen tråd for dette, geleid meg gjerne inn dit! :)

Spør om smaksprøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sikkert ikke tråden for dette spørsmålet, men jeg tar sjansen.

Myoprotein. Jeg har så langt ikke smakt annet enn jordbær. Synes den er litt søt, men god. Hvordan er de andre? Tipper jeg blir å kjøpe større spann nå, og det ville vært dritkjipt å brenne inne med noe jeg ikke liker. Samtidig tenker jeg at det kan være fint å prøve noe annet enn jordbær.

Man har selvsagt forskjellige oppfatninger, men jeg er likevel interessert i å høre hva andre synes.

Dersom det er en annen tråd for dette, geleid meg gjerne inn dit! :)

Jeg har mocca sjokolade og jeg kan si dette: Om du liker Oboy, så kommer du til å ELSKE mocca sjokolade, den er svingo!

Smaker faktisk (med vann) akkurat som oboy med melk om du tar 3dl vann på 40g:love:

Moccasmaken kommer kun fram om du har i Melk har jeg iallefall erfart.

Men med vann så blir det bare vanlig sjokkissmak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kebab i squashfrakk

(oppskrift med bilder her: Fett Nok: Kebab i squashfrakk)

Du trenger:

Til kebabene:

400 g karbonadedeig

1 eggehvite

1 ss pofiber

50 g cottage cheese

1 fedd hvitløk

1 ts cumin

1/2 ts kanel

1 ts pepper

1/2 ts salt

1 squash

Til sausen:

1/2 liten løk

1 hvitløksfedd

1/2 boks hakkede tomater

1/4 rød chili

1/2 ts pesto

Slik gjør du:

Visp sammen eggehvite og pofiber i en bolle.

Tilsett karbonadedeig, cottage cheese, finhakket hvitløk og krydder, og bland godt.

Form 9-10 avlange kebabpølser.

Brun kebabene raskt på alle sider i en stekepanne.

Skjær av endene på squashen og skjær lange, tynne skiver på langs med en ostehøvel.

Stek squashskivene i litt vann i stekepanna så de blir myke.

Rull kebabene inn i squashskivene og legg dem deretter i en ildfast form.

Stek i ovnen, ved 200 grader, i 10-15 minutter, til kebabene er gjennomstekte.

Stek hakket løk og hvitløk til tomatsausen i en stekepanne med litt vann.

Tilsett tomatene, finhakket chili og pesto, og kok opp.

La småkoke i noen minutter, og smak eventuelt til med salt.

Ha tomatsausen over kebabene før servering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...