Gå til innhold

PSMF-oppskrifter


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Höla!

Tenkte dette var en god plass og legge ut denne fantastisk gode gryteretten/suppen :D

Tommy`s Surf `n Turf gryte/suppe:

(nå lagde jeg denne til flere, skriver derfor opp det jeg brukte i denne middagen. Så kan man velge å lage mer eller mindre selv ;)

800gr Karbonade deig

ca 300gr scampi

2 Grønn Paprika

1 Rød paprika

1 Løk

2 Tomater

3 Fedd hvitløk

3 store sjampinjong (kan sløyfes om du ikke er fan av sopp)

1,5 boks grovhakkede tomater

1 buljong blokk

ca 1,5 ts soya saus

1 Dæsj Ketchup (uten tilsatt sukker)

ymse krydder

- Brun karbonadedeigen

- Ha i alle gr.sakene

- Kjør på med hakkede tomater

- Krydre/ smak til sausen/kraften.

- Når du er fornøyd med smaken hiver du oppi scampiene og lar de småkoke i ca 4-6min

- Server :)

Tips:

- Om du dere liker sterk mat så er det ekstremt digg å ha chilli/ pirri pirri e.l. oppi

- Denne retten egner seg fint å varme opp igjen, den kan også stå i kjøleskap i 2-4 dager (men misstenker at om du lager denne retten at den ikke vil bli stående så alt for lenge) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegode hamburgere:

Du trenger:

600 g karbonadedeig

1 eggehvite

1/2 rødløk

1 ss paprikapulver

1 ts chilipulver

1 ts salt

1/2 ts pepper

Slik gjør du:

Rens og finhakk løken.

Ha alle ingrediensene i en bolle, og bland godt. La deigen stå i kjøleskapet i ca 30 minutter.

Del deigen i fire, og form dem til hamburgere, fukt gjerne hendene i litt kaldt vann.

Stek hamburgerne noen minutter på hver side i panna, så de får brun stekeflate. Legg de deretter på en bakepapirkledd stekeplate, og la ettersteke ved 180 grader varmluft i ca 15-20 minutter.

Fett Nok: Chiliburger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe å tipse prior om kanskje..så kan de selge det istedet for den teite omelett-blandingen på kartong :p Her i huset er hundene veldig fornøyd med at jeg ikke bruker eggeplommene ;)

Dersom du kjenner en kokk eller noen som jobber i storkjøkken eller catering eller whatever - Nortura selger pasteuriserte eggeplommer. De selges i 2x5 kg. Tror prisen var rundt 450,- Det er for det første MYE billigere enn å kjøpe egg, også slipper du alt prakket samt alle de eggeplommene du ikke kan bruke ...

http://storkjokken.nortura.no/egg-og-eggprodukter/eggehvite-article23034-13839.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Dersom du kjenner en kokk eller noen som jobber i storkjøkken eller catering eller whatever - Nortura selger pasteuriserte eggeplommer. De selges i 2x5 kg. Tror prisen var rundt 450,- Det er for det første MYE billigere enn å kjøpe egg, også slipper du alt prakket samt alle de eggeplommene du ikke kan bruke ...

http://storkjokken.nortura.no/egg-og-eggprodukter/eggehvite-article23034-13839.html

Poenget er jo at: folk vil ikke ha eggeplommene.... hmm! xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget er jo at: folk vil ikke ha eggeplommene.... hmm! xD

Jupp, skrivefeil. Om du ser på linken, så ser du at det står "eggehvite" + at jeg også skriver

også slipper du alt prakket samt alle de eggeplommene du ikke kan bruke ...
;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville sikkert blitt dyrere. Pluss at jeg ser ikke det store problemet med å fryse ned i mindre porsjoner. Jeg har fryst ned i halv- og halvannenliters flasker. Får plass i ei av skuffene i fryseren under kjøleskapet. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville sikkert blitt dyrere. Pluss at jeg ser ikke det store problemet med å fryse ned i mindre porsjoner. Jeg har fryst ned i halv- og halvannenliters flasker. Får plass i ei av skuffene i fryseren under kjøleskapet. =)

Men kan vanlige forbrukere handle derfra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag begynte karbosuget å melde seg etter treningen(og mangel på inntak av frukt:unsure:) så jeg tenkte å lure hjernen! :D

Lagde derfor PSMF spagetti og kjøttdeig(Tror ingen aner hvor glad jeg er i det!)

Anyway :)

Kjøttdeig saus

150 g karbonadedeig

100 g hakkede tomater

1 fedd hvitløk

2 skiver løk

1/2 chili

Brun karbonadedeig, løk og chili i panna til kjøttet er ferdig gjennomstekt og løken er gyllen. Da tilførte jeg sausen(hakkede tomater som jeg hadde knust med stavmikser) Slang i litt fersk knust pepper og etter å ha småkokt i et par minuetter var det klart.

I mellomtiden brukte jeg ostehøvel på en agurk(brukte 1/4 ca) som da blir spagettien

Smakte overraskende kjempegodt! :) Vet flere bruker squash i lasange men her ble det agurk!

24oa5ig.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, har ikke hørt om det engang :p Får man tak i det i vanlige butikker? smak?

Ja, tror jeg kjøpte det på Meny.. Er bilde av en munk på utsiden faktisk.. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare smaken, men det er fremstilt av grønnsaker og salt.. så blir jo nesten som et urtesalt, bare jeg synes det smaker masse mer og bedre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror jeg kjøpte det på Meny.. Er bilde av en munk på utsiden faktisk.. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare smaken, men det er fremstilt av grønnsaker og salt.. så blir jo nesten som et urtesalt, bare jeg synes det smaker masse mer og bedre :D

Den inneholder også MSG som visstnok ikke skal være så bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4. stk asparges

100g (8 skiver/1 pakke) kalkunpålegg

Knekk av roten til aspargesen, kok de i et par minutter. Del de i to, og rull hver del inn i en skive kalkunpålegg.

= 24,1 gram protein, 1,2 gram fett og 2,8 gram karbohydrat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...