Gå til innhold

PSMF-oppskrifter


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Disse var utrolig gode! Smaker som de kyllingspydene man får på kinaresturant :)

Kyllingspyd:

-Ønsket mengde kyllingfilet

-Grillspyd

-Ingefærkrydder

-Chilipulver

-Cayennepepper

-Grillkrydder

-Sukrin

Skru ovnen på 200 grader. Del kyllingfileten(e) i to, og skjær i tynne strimler. Tre kyllingfileten på grillspydet, og krydre godt med krydder. Ikke bruk mye sukrin, dersom dette kan bli for søtt :) Legg grillspydene på tvers over en ildfast form, og stek i ovnen i ca. 30min.

Mine ser ikke så delikate ut pga. kyllingen var halvstekt før jeg tok de på spydene :p (og ekstremt bra redigering!..)post-17133-14440904936255_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Lunsjen idag: Karbonadedeig stekt i litt vann med sopp og hvitløk. Krydret med ingefær, salt, pepper, spisskummin og paprikapulver. Kokt brokkoli ved siden av. Og 1 ss mager kesam blanda med litt Red Devil cayenne hot sauce!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Indisk kylling- og spinatsuppe

[ATTACH=full]24491[/ATTACH]

4 porsjoner

Ingredienser:

1 boks hermetiske tomater

1 boks bambusskudd

12 cherrytomater, delt i to

400 g spinatputer

1/2 løk

3 fedd hvitløk

Koriander

Saften av en lime

ca 8 dl vann

1 kyllingfilet i terninger (add mer om du trenger mer protein)

Krydderliste:

Karri (lots of it)

Chili (bruk gjerne fersk for ekstra awesomeness, men jeg var lat idag og tok pulvervarianten)

Cayenne

Cumin

Kardemomme

Kanel

Salt

Pepper

Framgangsmåte: Brun kylling i ei gryte. Rør inn løk, cherrytomater, bambusskudd og krydder. Press over hvitløk og lime. Tilsett tomatboksen og spinaten, rør litt, og tilsett vannet. Kok opp, og la småkoke i 5-10 minutter (en suppe kan ikke koke lenge nok, men dette skulle duge som et minimum)

Per porsjon:

Energi: 111 kcal

Protein: 14 g

Karb: 8,8 g

Fett: 1,4 g

Fiber: 4,15 g

Seriøst det beste jeg har spist i PSMF-perioden. Og jeg ble god og mett.

Har masse rester til middag i morgen også. :)

Laget denne nå! Herreguuuuuud så digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som veit hvor bloggen til Stine har blitt av?(n)

Litt flaks at jeg skreiv ut oppskrifta da :)

Du trenger:

4 eggehviter

50g mager kesam

10g vanilje proteinpulver

15g Bakepro

15g mandelmel

1ts bakepulver

1-2ts fiberhusk

Slik gjør du:

Ha i lite røre pr vaffel - halvparten av hva du vanligvis har i.

Vær obs på at det også blir fort brent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Tok et par runder med psmf i 2012. Gikk ned litt over 5 kg til sammen. Nå er jeg på uke to av en treukers periode. Men vekta stoppet opp denna uka. Gikk ned 1 kg forrige uke, men nå har den stagnert. Jeg føler meg også dårligere/slappere en tidligere psmfperioder. Noen som har noen peiling på hvorfor ?

Hilsen sliten psmf'r

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

200 g karbonadedeig

Tacosaus

Paprika

Sopp

Løk

Isberg

Agurk

salt/pepper/ønsket krydder

Stekk kjøttet i litt vann. Når vannet begynner å ha forsvinne heller du over tacosaus, men ikke for mye (sjekk næringsinnholdet). Del opp paprika, champignon og litt løk i små biter som du hiver oppi panna. Mens det hele står å godgjør seg strør du over salt og pepper etter eget ønske å helst et krydder til for å få litt mer smak (paprika, chilli etc). Mye pepper er godt om du liker det spicy!

Hell det over på en tallerken å bland inn litt isberg. Legg noen agurkskiver på kanten og finn frem en iskald Cola Zero eller annen godkjent drikke.

Dette er en av mine favorittmiddager. Før jeg gikk på psmf laget jeg meg ofte svinestrimler stekt i tacosaus med løk,paprika og sopp i så dette blir jo nesten det samme. mmmmmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat en oppskrift men når jeg først er inne på anbefalinger til hva man kan spise så kjøpte jeg meg Skyr med Jordbær og Granateple i helgen for å prøve noe nytt, å den smakte mye mer naturlig yoghurt enn de andre sortene. Du får ikke den tørre ettersmaken.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Oh - har funnet herlig, god kveldsmat. Vet mange lager lefser, så her er min versjon :)

110 g eggehvite

10-15g bakepro/annet proteinpulver

10g pofiber

1 ts fiberhusk

Sukrin og stevia

Kanel

Edit: framgangsmåte: vips eggehviter og sukrin helt stive. Bland det tørre med litt vann og stevia. Vend forsiktig i eggehvitene og smør ut på bakepapir.

Stekes på 180 grader i ca 8 minutter - yummi yummi! :D

Dette var UTROLIG godt :-) Men opplevde at mine ble veldig bløte så lot de stå i ovnen litt til. Hadde også litt problemer med å få den av bakepapiret??? Noen tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KYLLING-TANDOORI / TICA MASALA

2-3 kyllingfilet

Youghurt naturell

Sitron

Salt og pepper

Tandoorikrydder

Kutt opp kyllingen i terninger og mariner det i youghurt, noen dråper med sitron, salt og pepper og tandoorikrydder - pass på at hele kyllingen er dekket.

La det stå i kjøleskapet minimum 5 timer (gjerne over natten)

Ha det i ovnen i en ildfast form på 200 grader i ca 25 min.

OM NOM NOM ;)

Funker med salat til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
KYLLING-TANDOORI / TICA MASALA

2-3 kyllingfilet

Youghurt naturell

Sitron

Salt og pepper

Tandoorikrydder

Kutt opp kyllingen i terninger og mariner det i youghurt, noen dråper med sitron, salt og pepper og tandoorikrydder - pass på at hele kyllingen er dekket.

La det stå i kjøleskapet minimum 5 timer (gjerne over natten)

Ha det i ovnen i en ildfast form på 200 grader i ca 25 min.

OM NOM NOM ;)

Funker med salat til

Dette var kjempegodt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indrefilet med blomkålmos

En porsjon:

1 liten blomkål

1 ss kesam eller kremost

Ønsket mengde indre/ytrefilet

Salat

Cherrytomater

Krydder

1. Skjær blomkålen i små biter og legg til koking. Blomkålen skal koke i ca.10min.

2. Krydre biffen med salt og pepper evt. annet ønsket krydder.

3. Skjær opp salaten og cherrytomatene.

4. Sett biffen på steking, tid står som regel på pakningen. Varierer på hvor stekt du vil ha den.

5. Sil av vannet på den ferdigkokte blomkålen, og mos med stavmikser. Ha så i litt salt og en ss kesam/kremost.

417865_10200613880943717_1459551875_n.jpg?oh=508d15336460595e6e61e0333e5e7768&oe=518E540B&__gda__=1368385005_c874ebcc3371927d58cfb411ddcec21a

Jeg brukte 1 ss lett kremost, og blomkålmosen ble veldig god! :hungry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som har et godt tips til hvordan jeg skal tilberede svinekjøtt(strimler)? ble så innmari tørt :( og hvordan gjøre asparges godt? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...