Gå til innhold

Marie101

Medlemmer
  • Innholdsteller

    29
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Akkurat samme problem her. Derfor spiste jeg to liter is og hele pepperkakehuset i går, bare fordi jeg ble stressa over at jeg ikke eide matlyst (dårlig samvittighet? yessir). Lå selv innlagt med hjerneblødning for ei stund siden, og da var yoghurtnøtter og frukt greia. Tror det er individuelt, men prøv å gjør det beste ut av det :- )
  2. Etter noen dager med litt for lite mat, litt for høye krav til meg selv og lite søvn greide jeg å sprekke ganske heavy på mitt prosjekt juleform (les: massemasse carbs <3<3). Shit au, kan takke meg sjæl. Men spørsmålet mitt er: hvorfor blir jeg sinnssykt søvnig etter overspising? Og forresten, finnes det noe måte å kontrollere syke cravings på i handlingsøyeblikket (jaja, vet det å spise sunt, jevnt og variert hjelper i lengden)? Ikke sånn "nå fikk jeg lyst på en bit sjokolade", men mer som "nå fikk jeg lyst på et helt brød med masse nugatti, brunost og en plate sjokolade, og så spise de
  3. Har ligget ei stund på 50/30 ca jeg også (og under for så vidt), noe som endte opp med legeoppfølging og vann intravenøst, så, drikk vann!
  4. Denne tanken har jeg også tenkt, haha. Lå nettopp innlagt med slag, og fikk maten intravenøst et par dager. Hvorfor tenkte jeg ikke på å spørre...
  5. Selvfølgelig er ikke dette et forum hvor jeg søker rådgivning. Alt som har med personlige vurderinger tar jeg med legen. Har ikke fått grønt lys til å begynne treningen, så per dags dato er det gåturer og rolig aktivitet som gjelder. Har aldri vært i behandling, annet enn sjekk etter to mnd, som jeg skal på i morgen (MR), hvor jeg får i resultatene om økt risiko for hjerneblødning.
  6. Hei. For seks uker siden kollapset jeg ved intervalltrening, fikk ringt ambulanse og det viste seg at jeg hadde en blødning i venstre side av hjernen. Etter to uker innlagt på nevrokirurgi, og flere MR og CTscanninger, hadde de enda ikke kommet frem til noen årsaker. Jeg er relativt godt trent, trener styrke fire ganger i uken, i tillegg til boksing (hvor det kan forekomme en del slag mot hodet). Er forresten 19 år, og slikt skal i grunn ikke skje. Derfor lurer jeg på om noen har noe erfaring rundt dette, mulige årsaker o.l. Jeg ser at flere her studerer både fysioterapi, medisin og kan genere
  7. Det spørs litt på hvor strikt du kjører. Jeg personlig kjører denne kun basert på magert kjøtt og brokkoli, men om kesamen gjør at du ikke sprekker, så for all del.
  8. Skal det Men uansett, 55% rent kylling er lite digg.
  9. Da jeg var på svenskehandel i helga fylte jeg opp bila med billig kyllingfilet. Så ikke på næringsinnholdet da jeg tenkte at dette skulle ikke være noe hokus pokus. Da jeg stekte opp til matpakker og tok en bit kjente jeg at det var uvanlig salt. Sjekket posen som ikke har noe næringsinnhold men står at inneholder både sukker og salt??? HVA?? noen som vet noe rundt dette? Er på PSMF, og kanskje ikke så alt for lurt å stappe i seg dette. Synd når man har brukt 500 kr på kylling...
  10. Kardio i seg selv har ikke så mye med spiseforstyrrelser å gjøre, om det var slik du mente. Men på en slik diett er det naturlig at kroppen ikke vil takle mer kaloriunderskudd enn det du allerede ligger i gjennom maten. Det vil heller ikke være noe vits i å prøve å trene hardt/kardio engang, siden du vil ikke klare å utføre ei økt særlig bra.
  11. Befinner meg for tiden et godt stykke unna treningssenteret, men har tilgang på noen ganske greie manualer og vektskiver. Nå har det seg slik at jeg har en trang for å trene bein, men uten stanga til knebøy og mulighet til beinpress (det jeg vanligvis kjører), så lurte jeg på om dere hadde noen tips til greie øvelser? Både for lår, legger og rumpe.
  12. Jepp. Leste det, men har hørt så lite rundt det. Vet ikke om jeg skal være skeptisk, eller faktisk prøve noen skjeer til. Hørte med eieren av produktet, som forøvrig sa at han trodde det ikke var tillat i norge og kutta det ut pga smaken (kan sammenlignes med ordentlig ille bcaa uten smak)
  13. Tusen takk for svar! Og fantastisk viktig og trist historie, Beate. Hvordan la du om kostholdet fra null karbo til større mengde? Gikk det plettfritt av seg selv?
  14. Da jeg rydda i bua i dag fant jeg et mystisk kosttilskudd. Det står absolutt ingenting på boksen utenom calcium hmb fra bulk nutrition. Googla litt rundt og ikke sjokkerende nok har det noe med muskelbygging å gjøre. Noen som vet hva i huleste dette egentlig er? Smakte på det, og det smakte som en ny generasjon piss. Noen som har erfaring?
  15. Hei! Har et lite spørsmål ang. karbohydrater. Hører stadig vekk at karbohydrater ikke er så viktig, og man kan fint ha et kosthold hvor disse ligger lavt (f.eks. lchf). Selv har jeg et kosthold basert på ren mat og en del karbohydrater (mye fra frukt og slikt). De dagene jeg har kjørt lavt i karbohydrat føler jeg meg mer sliten, og underskuddet merkes godt. Man kan si at treningsøktene mine baserer seg på antall gram karbs inntatt. Så da lurer jeg, hvor viktig er faktisk karbohydratene, og kan kroppen vende seg til et lavt inntak? F.eks. fotballspillere som kjører lavkarbo, hvordan overlever d
×
×
  • Opprett ny...