Gå til innhold

Mager Cottage Cheese - Glede!


CEC

Anbefalte innlegg

Fra nettsidene deres:

"

For å handle hos STORCASH må man være registrert næringsdrivende innen dagligvare, storhusholdinig, kantine, kiosk, catering, barnehage, lag og foreninger, SFO-ordninger eller institusjon."

Kontor administrasjon gjelder også . Så lenge man har organisasjons nr er det ok to go :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Storcash ja, stemmer at man må ha org.nr. Det er det alltids noen som har :p

Mannen min har eget firma, så vi handler der til oss selv også, når han er innom for jobb.

Husker ikke helt om det er 2 kg eller 2,5kg, men det er iallefall samme størrelse som de isboksene som er 2liter.

Men kjøper du vanlig størrelse så er det faktisk dyrere på storcash enn på rimi/rema/kiwi etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, jeg skjønner jo entusiasmen om man er sånn som dupper nedpå boks på boks. Det er ikke så mange her som gjør det hver eneste dag. Syns heller man skal tenke litt på hva de gjør med produktene for å fjerne fettet på dem, og hvordan det innvirker på kroppen.

Om man vil ha en magrere variant for å kunne spise mer, så spiser man litt for lite i utgangspunktet. Juster makroene så skal man se at man blir mett på samme mengde mat.

Jeg vil også minne om at også de nasjonale rådene er at man skal spise rundt 20% fett, så jeg ser ikke hensikten med å spise low fat produkter når man allerede ligger lavt på fettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ofte 4-500g cottage cheese om dagen, og da er det kjempe greit at fettinnholdet er noe redusert. Så kan jeg heller slenge oppi litt deilige nøtter eller ha et ekstra egg i pannekakerøra i stedet. Det er jo fint å kunne velge å kutte litt fett noen steder der du føler det ikke betyr noe, og heller innta det i noe som gir masse glede :D Lenge leve valgmuligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ofte 4-500g cottage cheese om dagen, og da er det kjempe greit at fettinnholdet er noe redusert. Så kan jeg heller slenge oppi litt deilige nøtter eller ha et ekstra egg i pannekakerøra i stedet. Det er jo fint å kunne velge å kutte litt fett noen steder der du føler det ikke betyr noe, og heller innta det i noe som gir masse glede :D Lenge leve valgmuligheter!

Noe betyr det jo med tanke på at

1. Du veit ikke hva som egentlig har skjedd med næringen i maten etter at fettinnholdet er redusert

og

2. Fett fra melkeprodukter er bra for deg

Men, how cares...folk må gjerne spise gråstein for min del altså. Det hadde helt sikkert noen gjort om man kunne spare kalorier på det. Å leve sunt handler jo ikke bare om kaloriene. Det handler om hva du ta inn. Det skremmer meg litt at fokuset på kalorier er så stort at noen kalorier til eller fra er så viktig kontra å spise noe som kroppen vil gi deg ros for å få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe betyr det jo med tanke på at

1. Du veit ikke hva som egentlig har skjedd med næringen i maten etter at fettinnholdet er redusert

og

2. Fett fra melkeprodukter er bra for deg

Men, how cares...folk må gjerne spise gråstein for min del altså. Det hadde helt sikkert noen gjort om man kunne spare kalorier på det. Å leve sunt handler jo ikke bare om kaloriene. Det handler om hva du ta inn. Det skremmer meg litt at fokuset på kalorier er så stort at noen kalorier til eller fra er så viktig kontra å spise noe som kroppen vil gi deg ros for å få.

The "fatty way" cares...:p sry måtte bare:wub:

KIWI PÅ MANDAG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om denne reduseringen av fett i Tines melkeprodukter mer er et forsøk på å dekke inn "smørkrisen" enn å tekkes folks ønske om lavfettprodukter...

Ifølge tines egne interne stragegier, er du dead on med dette.

Neste er at fettet utgår fra kremfløte, kun skummetmelk i kartongene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...