Gå til innhold

Mager Cottage Cheese - Glede!


CEC

Anbefalte innlegg

Noe betyr det jo med tanke på at

1. Du veit ikke hva som egentlig har skjedd med næringen i maten etter at fettinnholdet er redusert

og

2. Fett fra melkeprodukter er bra for deg

Men, how cares...folk må gjerne spise gråstein for min del altså. Det hadde helt sikkert noen gjort om man kunne spare kalorier på det. Å leve sunt handler jo ikke bare om kaloriene. Det handler om hva du ta inn. Det skremmer meg litt at fokuset på kalorier er så stort at noen kalorier til eller fra er så viktig kontra å spise noe som kroppen vil gi deg ros for å få.

1. Ingenting spesielt har skjedd.. jeg antar de bare har hatt i mindre fløte. Ingrediensene er de samme.

Vanlig CC:

Skummet melk, fløte, melkesyrekultur, salt, konserveringsmiddel (kaliumsorbat), løpe.

Mager CC:

Skummet melk, fløte, melkesyrekultur, salt, konserveringsmiddel (kaliumsorbat), løpe.

Begge er pasteurisert, og jeg antar de ikke er homogenisert. Ingenting gale med verken A eller B.

2. Og? 6g mindre fett i den boksen.. betyr at du kan få 6g fett mer en annen plass. Ingen som sier at MAGER er bra, men for enkelte så er mager fint fordi man kan styre makroene litt mer slik man vil det selv. F.eks personer på bio-rytme diett vil være fornøyd, for nå kan cottage cheese plasseres på kvelden også uten at man ender opp med "for mye fett" ifh til retningslinjene. Ikke minst kan man kutte fra vanlig CC til mager CC på diett.. og ha flere kalorier til andre ting.

I noen tilfeller teller faktisk hver kalori.

Jeg syns du overdriver noe helt utrolig.

Alt som mangler nå er at du er lav-karbo entusiast / fanatiker. :rolleyes:

Syns heller du kan legge energien din inn i debatten om A1 og A2 melk, eller homogenisering av matvarer.. bur-egg vs økologiske frittgående egg osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Men den kosta jo 26 kr.. Om jeg husker riktig koster vanlig CC 18 kr.

Jeg fant den på Rema på Tinnheia i dag, og smilte helt til jeg så at den kostet 24,50 der. Det er virkelig helt latterlig. Kjøpte to likevel, men i fremtiden kjøper jeg nok heller vanlig CC. Så stor er ikke forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...