Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Drar vist til syden på lørdag jeg :D

Men har så lyst til å greie å holde meg til diettn der også.. Tips til meg??

skal bo i leiligheter...

Ja, nyt ferien din. :)

Om du avslutter PSMF nå, og reiser og har en periode fri vil ikke bety mye. Du reiser ikke på ferie for å ligge slapp som en potetsekk i sengen, få energi og opplev kulturen eller slask deg i sengen.

PSMF + overoppheting uten tilvenning til temperatur = Litt for stor risiko for overoppheting og heteslag. Da må du isåfall drikke enorme mengder vann og innta god dæsj salt. Blir for mye styr ifh til gevinst, husk at vektnedgang ikke er en sprint, men et maraton og eneste som funker er kontinuitet. Om du skal ha kontinuitet må du trives, og å ødelegge alt av ferier og annet styr er meningsløst.

Kos deg med ferien, og glem PSMF. (Bare du ikke tror kosing betyr å leve som en 43 år gammel overvektig britisk mann, de kommer du nok til å se nok av på turen din om du skal til varmere strøk.. :) Her i spania lever de iallefall i kolonier).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta har ikke ryket seg eller:'( starta mandag 20.. Og har holdt meg veldig lavt på både kcal, fett og karb.. Ingen endring:(

Har had mensen i 9 dager nå.. ( noe jeg Aldri har had før)

tenkte kanskje at vekta viste værtfall et par kg mindr, men neida.. Er det noe jeg kunne gjort galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666

Må bare spørre: har satt opp et "liksom" diett for 2-3uker! Hvordan er PSMF ang melk/ekstra lett? Føler jeg får LITE protein i kosten. ligger på 144g ellernoe sånt! Kommentarer til bildet? All hjelp tas med STOR takknemlighet! Skal ta 2-3 uker nå i mars og prøve meg på dietten, men er usikker ang "behov" og mat osv. Tunfisk er nok en "nei", mens cc/kesam har jeg aldri smakt/prøvd.. Så ja! Har zma-x, 100%whey prottis, kreatin mono.. Som er vel relevant av "kosttilskudd"

post-2581-14440834646715_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta har ikke ryket seg eller:'( starta mandag 20.. Og har holdt meg veldig lavt på både kcal, fett og karb.. Ingen endring:(

Har had mensen i 9 dager nå.. ( noe jeg Aldri har had før)

tenkte kanskje at vekta viste værtfall et par kg mindr, men neida.. Er det noe jeg kunne gjort galt?

Jeg tror det er vanlig for damer å holde på vann noen dager før perioden og frem til perioden er over. Når det er sagt, så har jeg ikke så veldig mye erfaring selv :p

Må bare spørre: har satt opp et "liksom" diett for 2-3uker! Hvordan er PSMF ang melk/ekstra lett? Føler jeg får LITE protein i kosten. ligger på 144g ellernoe sånt! Kommentarer til bildet? All hjelp tas med STOR takknemlighet! Skal ta 2-3 uker nå i mars og prøve meg på dietten, men er usikker ang "behov" og mat osv. Tunfisk er nok en "nei", mens cc/kesam har jeg aldri smakt/prøvd.. Så ja! Har zma-x, 100%whey prottis, kreatin mono.. Som er vel relevant av "kosttilskudd"

[ATTACH=full]12401[/ATTACH]

Ta deg en proteinshake. Skikkelig PSMF tillater ikke melkeprodukter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er vanlig for damer å holde på vann noen dager før perioden og frem til perioden er over. Når det er sagt, så har jeg ikke så veldig mye erfaring selv :p

hehe...:p

men nå er jeg drittlei, på dag 10 med mensen. Er det noen mulighet for diett kan føre med tull i syklusen? noen damer her som har vært borti i det?? har jo et ønske om se 6-tallet 22 april.. men det er jo snart ikke mulig lenger:/ når vekta står bomstill..

åååå har megaløst på sånne freia påske-egg:(

* hold meg hard,hold meg hard*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser mye fisk og kylling med litt grønt til..

All fisk kokt.. og kylling stekt i ovn.

her er de 4 første dagene..

PSMF..

Dag 1¬: kcal: 674, fett: 8,6 : protein: 138.83 karb: 7,2

Dag 2: kcal 730, fett:4.88 Protein: 162.2 karb: 4,18

Dag 3: kcal 693,fett: 6,79 Protein: 150,54 Karb: 5,36

Dag 4: kcal 674,fett:2,69 Protein: 158,8 Karb: 5,87

Resten av dagene er ganske like da jeg spiser stort sett det samme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser mye fisk og kylling med litt grønt til...

Men da vil jeg gi et lite tilleggsspørsmål til det nano spurte om...

1. Hvor gammel er du?

2. Kan du ha spist så dårlig før at kroppen faktisk blir *frisk* av dette kosholdet? Det er vel ikke akkurat sunt å ikke få periodene sine, vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser mye fisk og kylling med litt grønt til..

All fisk kokt.. og kylling stekt i ovn.

her er de 4 første dagene..

PSMF..

Dag 1¬: kcal: 674, fett: 8,6 : protein: 138.83 karb: 7,2

Dag 2: kcal 730, fett:4.88 Protein: 162.2 karb: 4,18

Dag 3: kcal 693,fett: 6,79 Protein: 150,54 Karb: 5,36

Dag 4: kcal 674,fett:2,69 Protein: 158,8 Karb: 5,87

Resten av dagene er ganske like da jeg spiser stort sett det samme..

Med det underskuddet vil jeg påstå det er meget usannsynlig at du ikke har gått ned i vekt. SIden du også har hatt mensen mye lengre enn normalt, har det sikkert en sammenheng. Mange jenter holder jo flere kg vann under mensen. Du har jo holdt på noen dager nå, så om du ikke har hatt en "spisedag" kan du jo kanskje prøve det eller prøve et par dager med normalt kosthold igjen og se om ting ikke normaliserer seg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så om du ikke har hatt en "spisedag" kan du jo kanskje prøve det eller prøve et par dager med normalt kosthold igjen og se om ting ikke normaliserer seg da.

Dry carb load, ftw! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da vil jeg gi et lite tilleggsspørsmål til det nano spurte om...

1. Hvor gammel er du?

2. Kan du ha spist så dårlig før at kroppen faktisk blir *frisk* av dette kosholdet? Det er vel ikke akkurat sunt å ikke få periodene sine, vel...

Blir snart 25

mener selv at jeg ikke har spist SÅÅÅÅ dårlig..

Men kan legge til at jeg gikk på p-sprøyte fra rett før jeg fylte 18 til jeg var 23 år gammel og ikke hadde perioden i det hele tatt på de årene. Tok meg ca 6 -7 mnd å få tilbake etter jeg slutta med sprøyta .. og har vært på rett bane igjen siden da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det underskuddet vil jeg påstå det er meget usannsynlig at du ikke har gått ned i vekt. SIden du også har hatt mensen mye lengre enn normalt, har det sikkert en sammenheng. Mange jenter holder jo flere kg vann under mensen. Du har jo holdt på noen dager nå, så om du ikke har hatt en "spisedag" kan du jo kanskje prøve det eller prøve et par dager med normalt kosthold igjen og se om ting ikke normaliserer seg da.

Hadde spisedag på søndag.

gikk i polarbrød med leverpostei og sjokade, litt sjokomelk.. pære, fullkornspasta og karbonadedeig med pasta saus.

Følte meg som ei stappa pølse på kvelden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde spisedag på søndag.

gikk i polarbrød med leverpostei og sjokade, litt sjokomelk.. pære, fullkornspasta og karbonadedeig med pasta saus.

Følte meg som ei stappa pølse på kvelden ;)

Beste tipset mitt på spisedag for å oppregulere ting i kroppen er BRIOCHE :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ostekake!

Ostekake har en del fett. Jeg liker brioche fordi det er nesten bare karbo, og så spiser jeg normalt resten av dagen når jeg har spist hele briocheen ALENE! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleeh - du vil ikke være i samme rom, enn nær sagt i samme landsdel som meg når jeg har spist hvetemel. :S :sick:

Du vil ikke være i nærheten av meg når jeg ikke har spist karbo på en uke og noen har plassert en brioche i samme landsdel som meg. Det er farlig. Spesielt for små gutter som deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...