Gå til innhold

solis

Medlemmer
  • Innholdsteller

    67
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Jeg aner ikke fett %. Er 166 høy. Veier 72kg. 80cm rundt midjen. 100cm rundt magen. Har ikke noe mål eller ønske om å bli tynn eller få kjempemarkerte magemuskler. Ønsker å bli normal, passe inn i klærne jeg passet inn i før. Ha et normalt forhold til mat...
  2. Jeg forstår igrunn ikke hvordan dette skal fungere... Når jeg aldri har hatt et normalt forhold til mat. Har alltid kjent på sultfølelse. Jeg ser også for meg at jeg kommer til å legge på meg i starten. Men går jeg ned igjen? Jeg har nå 5kg å miste for å bli normalvektig. Har du tips om norsk litteratur?
  3. Jeg er helt klar over at man må "jobbe litt". Og det har jeg ikke noe imot heller. Jeg trener fra 1-2t hver dag så jeg føler ikke jeg kan øke aktivitetsnivået. Favoritten er jogging og jeg løper lett 1 mil. Jeg trener også styrke men merker lite økning på grunn av begrenset kaclnivå. Jeg har erfart at om jeg prøver å spise mer for å bygge muskler lagrer kroppen heller det som fett isteden for. Men nå etter at jeg startet denne tråden her føler jeg stor frustrasjon. Jeg spiser minimalt 1500kcal og trener minst 500kcal hver dag. Vekta er den samme. Siden starten av januar. Jeg vet jeg spi
  4. Sykt deprimerende å se... Om jeg forstår det rett så anbefalte hun Mindfull eating. Men det hjelper da veldig lite om det eneste hjernen min ønsker er å legge på seg vekten jeg har tatt av? Ønsker gjerne et utdypende svar
  5. For ca 5 år siden veide jeg 80kg. Jeg endret kostholdet til lavkalori. Jeg veide og førte opp alt jeg spiste samtidig som jeg trente. Jeg gikk ned til 65kg. Etter det har vekta gått opp og ned som en jojo. Jeg har endret matvaner og kommer aldri til å spise slik jeg gjorde den gangen jeg endte med å veie 80kg. Men jeg må fortsatt holde kalorinivået til det minimale for å unngå å legge på meg. Ca 1500kcal. Er det noen her som har erfaringer å del? Må jeg være på "slankern" hele livet nå?
  6. Hei, takk for svar! Det er noe lignendes jeg har gått på før. Mitt mål blir 120g protein, og det sliter jeg som regel med å nå. Og det med kaloritelling føler jeg er noe av grunnen til jojo-slankingen min. Jeg teller kalorier over en periode, men slutter til slutt for jeg tror jeg ca har kontroll, men så viser det seg at jeg spiser mye mer enn jeg tror. Skal jeg teller kalorier og næringsstoffer resten av livet?
  7. Skal lese litt mer om den. Men minner meg litt om vektklubben til vg som jeg hadde god suksess med første gang. Da spiste jeg det jeg ville, men holdt meg under kalorigrensen. Men så ble all fokusen på mye protein og lite karbohydrater som fikk meg til å starte med andre opplegg. Kanskje jeg faktisk skal gå tilbake til å spise det jeg vil og heller telle kalorier? Det er til vurdering vertfall.
  8. Omelett er jo egg, så de liker jeg. Spiser sikkert 4-5 egg om dagen. Elsker pizza, men liker ikke de sunne, lavarbo-mer proteinrike bunnene, burger er ok, ikke biff og helst ikke bacon. Vertfall ikke lutefisk!
  9. Hehe. Igrunn alt av karbohydrater... Alle mulige grønnsaker og frukt, uten tomat og sopp. Og som sagt av protein er hovedsaklig egg, karbonadedeig, kylling. Før spiste jeg vel hovedsaklig brødskiver med pålegg, og når det var middag med familien spiste jeg som regel tilbehøret som da vanligvis er karbohydrater... Det er vel etter at jeg flyttet for meg selv jeg har endret kostholdet, eller prøvd.
  10. Jeg har blitt en jojo-slanker. Jeg gikk fra 80kg -67kg, dette var hovedsaklig på grunn av økt aktivitet og kaloritelling uten særlig fokus på hva jeg spiste bare jeg holdt meg under 1600 kalorier. Så ble jeg kanskje lei, husker ikke helt. Men jeg gikk opp til 75kg. Så skulle jeg ute å reise i 3 mnd og gikk ned til 65kg, la selvfølgelig på meg etter 3 mnd med reise og var oppe i nesten 75 igjen. Slanket med så ned til 65, og la på meg og er nå rundt 70. Er nå på vei ned igjen. Men jeg har reflektert over en del ting for prøve å få stopp på jojo-slankingen. De siste gangene har jeg fokusert
  11. "Etter at hun begynte å kjøre kardio, merket Tone at fettet begynte å slippe Nedenfor følger noen konkrete tips fra Tone, om hvordan du bør trene kardio: Variasjon unngår at du går lei. Sykkel, løping, gange, svømming, ellipsemaskin, stepp, intervaller, osv. Økten bør vare i 45-60 minutter. Prøv å hold pulsen over 145" Jeg har mulighet til å trene kardio etter styrketrening, så jeg tror jeg prøver det å ser om fettet slipper taket. Jeg har godt med tid jeg kan "offre"
  12. Her er grunnen til jeg har tenkt å starte med kardio hver dag. Hun fikk jo et utrolig bra resultat http://fitnessbloggen.no/les-og-bli-inspirert-av-den-utrolige-forandringen-til-tone-eidern-olsen/
  13. Er oppe i 70kg nå. Jeg trodde det var å stangere om man ikke klarte alle repetisjonene som står i programmet. Så om jeg bare klarer x3 så er ikke de krise? Skal prøve å ta lettere på onsdager, men da tar jeg flere repetisjoner? Uff, føler meg passe dum!
  14. Jeg er ei jente som starta på satrting strengt for ca 1 mnd siden. Og elsket det!! Målet er å bli strammere, gå ned i fettprosent. Er 167 og veger ca 70. Jeg har noen spørsmål som jeg håper noen kan svare meg på: 1. Jeg ligger i et lite kalori underskudd (minst 1,6 g protein pr kg ja). Bør jeg fortsatt forvente å øke hver økt? Eller bør jeg heller prøve å holde meg på de vektene jeg klarer nå? 2.Om jeg trener kardio etter en økt med styrket, er mye av styrketreningen bortkastet da? Hvordan funker igrunn det? Jeg trener styrke 3 ganger i uken ABA, og kardio de andre dagene. Varie
×
×
  • Opprett ny...