Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Gjest Ukjent666
Jeg drikker generelt mye vann ja. Skal være mer enn nok. 3-4 liter kanskje (inkl kaffe)

Ellers synes jeg dietten er "lett", men jeg begynner å bli lei av mye av maten som lages. 1 kg kjøtt (give or take) er mer enn hva jeg egentlig har lyst til å spise.

Så for meg holder det vel egentlig med 3 uker (hvis jeg ikke skulle gå ned 3kg til denne uka).

Det viktigste er at jeg har lært TONNEVIS om sunn mat - og hvor mye jeg savner frukt ;)

Hehe. Jeg er helt enig. Dietten er gullverdt. Men over tid kjedelig som py... Så er viktig å legge om kostholdet etterpå og få et sunt kosthold med rikelig kcal. Og deretter justere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke rart du har vært sliten om du bare har fått i deg 700 kcal om dagen ;) Spis 5 måltider om dagen med 150 g kjøtt/fisk og et lass grønnsaker.

På oppkarbingsdagen så spiste jeg kun raske karbohydrater. Frokosten var gjerne amerikanske pannekaker med sirup eller fine baguetter med nugatti el syltetøy. Ble gjerne baguetter til lunsj og. Snack a jack med ostesmak gikk det mye av i løpet av dagen. Litt frukt, og gjerne ris eller poteter til middagen. Om jeg skal tippe, så antar jeg at det til sammen ble drøye 2000kcal på oppkarbingsdagene.

Jeg holdt på i 3 uker.

Hvor mange gram grønnsaker spiser du til måltidene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Tenker å prøve PSMF, veier 60 kg og er 168 c,m høy. Ser dette ut som en grei matplan?

Frokost

Kylling/svin/tunfisk (140 g)

grønnsaker (f. eks: brokkoli, blomkål, sopp, salat, paprika, løk, tomat)

omega-3

Lunsj

Kylling/svin/karbonadedeig (140-150g)

grønnsaker (f. eks: brokkoli, blomkål, sopp, salat, paprika, løk, tomat)

eller salat

Middag

Kylling/svin/torsk/tunfisk/karbonadedeig (150-200g)

grønnsaker (f. eks: brokkoli, blomkål, sopp, salat, paprika, løk, tomat)

Kvelds

Kylling/svin/karbonadedeig (100 g)

Grønnsaker (f. eks: salat, paprika, løk, tomat, stangselleri)

Tenker også å ha noen rolige treningsøkter denne uke, type 3 med lett styrke og 2 med rolig kardio.

Har planlagt å holde på i en 4-5 dager. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Nå har jeg kjøpt 8kg kyllingfileer, 3kg karbonadedeig og 3 kg svinefileer i Sverige, og good to go med PSMF f.o.m i dag og 10 dager framover. Kjempemotivert!

Er noen som er heldig og bor nært sverige:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 uke i dag, og to kilo ned! (fra 65-63). veldig fornøyd med det egentlig. fortsetter til fredag tenker jeg. så er det jo bare å kokkelere en matplan som jeg kan følge, hvor jeg ikke går alt opp igjen :/ noen ideer? tenker å trene styrke 2-3 ganger i uken og kardio 2-3 ganger (totalt 5 ganger i uken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det normalt å totalt miste matlysten? Jeg er den type menneske som ELSKER mat og har knapt aldri mista matlysten. Men nå sitter jeg å tvinger i meg mat. Overhode ikke sulten, og konsekvent blir bare 600-700 kcal tvangsspising hver dag. Burde jeg tvinge i meg enda litt mer?

på en annen side er det faktisk nesten litt befriende å ikke være så forbanna sulten enda. Men 10 dager på denne dietten er mer enn nok merker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det normalt å totalt miste matlysten? Jeg er den type menneske som ELSKER mat og har knapt aldri mista matlysten. Men nå sitter jeg å tvinger i meg mat. Overhode ikke sulten, og konsekvent blir bare 600-700 kcal tvangsspising hver dag. Burde jeg tvinge i meg enda litt mer?

på en annen side er det faktisk nesten litt befriende å ikke være så forbanna sulten enda. Men 10 dager på denne dietten er mer enn nok merker jeg.

Jeg har det på akkurat samme måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei! begynte i dag på PMSF. leser i forumet at flere av de som tester ut metoden er normalvektig og ikke kjempemye overvektig. jeg er 88 kg og 1.75 høy. altså, jeg ønsker å gå ned værtfall 10kg! er fornøyd når jeg ligger på rundt 75 kg. I dag har jeg spist som artikkelen sier og føler meg bra. er dette for lite for min vekt, for mye? hvor mye bør jeg være i aktivitet?

Har tatt kroppsanalyse i forrige uke, skal ta ny rundt 1 nov! hadde vært kjekt med litt resultater :D

takk for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heihei! begynte i dag på PMSF. leser i forumet at flere av de som tester ut metoden er normalvektig og ikke kjempemye overvektig. jeg er 88 kg og 1.75 høy. altså, jeg ønsker å gå ned værtfall 10kg! er fornøyd når jeg ligger på rundt 75 kg. I dag har jeg spist som artikkelen sier og føler meg bra. er dette for lite for min vekt, for mye? hvor mye bør jeg være i aktivitet?

Har tatt kroppsanalyse i forrige uke, skal ta ny rundt 1 nov! hadde vært kjekt med litt resultater :D

takk for alle svar! :)

Jeg er også overvektig og skal ned endel kg. Det viktigste er at du får i deg nok proteiner, og minimalt med karbohydrater og fett. Jeg ligger på rundt 170g proteiner pr dag, og rundt 20g carbs og fett. Du vil naturligvis trenge litt færre proteiner enn meg, men ikke så forferdelig mye mindre. Jeg ligger på mellom 800 og 1000 kalorier pr dag, og det normale for de som er på dietten ligger vel mellom 700 og 900 vil jeg tro.

Følger du dietten vil resultatene definitivt komme du skal inn til ny kroppsanalyse. Mitt tips, ikke undervurder den psykologiske effekten av "free meals" (kanskje ett måltid i uka) siden du skal holde på så lenge. Jeg spiste sushi til middag på lørdag, og det var mildt sagt hærlig! Og det beste med det er jo at det sies å ha en positiv effekt på forbrenningen også.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også overvektig og skal ned endel kg. Det viktigste er at du får i deg nok proteiner, og minimalt med karbohydrater og fett. Jeg ligger på rundt 170g proteiner pr dag, og rundt 20g carbs og fett. Du vil naturligvis trenge litt færre proteiner enn meg, men ikke så forferdelig mye mindre. Jeg ligger på mellom 800 og 1000 kalorier pr dag, og det normale for de som er på dietten ligger vel mellom 700 og 900 vil jeg tro.

Følger du dietten vil resultatene definitivt komme du skal inn til ny kroppsanalyse. Mitt tips, ikke undervurder den psykologiske effekten av "free meals" (kanskje ett måltid i uka) siden du skal holde på så lenge. Jeg spiste sushi til middag på lørdag, og det var mildt sagt hærlig! Og det beste med det er jo at det sies å ha en positiv effekt på forbrenningen også.

Lykke til!

takk for svar:) kan jeg holde på med PSMF så lenge? Jeg har eplepsi, så holder meg unna karbohydrater til "vanlig", slik jeg får mindre anfall. er flink å spise langsomme karbohydrater til bare middag ellers. kan jeg også gå regelmessig turer som moderat trening? elsker å gå tur i fjellet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar:) kan jeg holde på med PSMF så lenge? Jeg har eplepsi, så holder meg unna karbohydrater til "vanlig", slik jeg får mindre anfall. er flink å spise langsomme karbohydrater til bare middag ellers. kan jeg også gå regelmessig turer som moderat trening? elsker å gå tur i fjellet!

Teknisk sett kan man vel holde på så lenge man vil (med mindre man allerede er å betrakte som slank), og desto større grad av overvekt man har, desto lengre kan man holde på. Men hvis du skal holde på frem til 1. November ville jeg kanskje lagt inn en uke midt i Oktober hvor du spiser normalt, men det er strengt talt ikke alfa omega. Noe mye over 4 - 6 uker om gangen er vel ikke anbefalt.

Ikke noe problem å gå regelmessige turer i ett bedagelig tempo, men viktig å ikke overanstrenge seg. Men turer i fjellet burde ikke være noe stort problem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...