Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Jeg synes dette hørtes spennende og vurderer å starte med dette om en ukes tid (ettersom det blir hektisk på studiefronten denne uken). Jeg veier for tiden altfor mye (79kg) og er ganske liten på sokkelesten (1.63) :/ så nå er d absolutt på tide å gjøre noe på matfronten. Spiser ikke godteri til vanlig, og er laktoseint. og tåler heller ikke hvetemel, så dette er mat for meg. Det eneste jeg lurer på er hvordan det blir etterpå? Og evt hvor lenge jeg burde holde på? Jeg vil gjerne ned 20 kg, men starte med dette for å få en kickstart. Kan jeg spise hummus? Og hvordan blir det med spirulina? Kan jeg evt erstatte noe av mengde omega 3 med laks? (tar to kapsler omega 3 daglig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
hei jeg har gått på psmf dietten i 5 dager nå, og de siste to dagene har jeg ve4t skikkelig dårlig i kroppen, altså vond i alle ledd, hard og oppblåst mage med skikkelig mageknip. er det normalt å bli sånn på denne dietten?

Hvordan har du spist/trent disse 5 dagene? Og hvordan var kostholdet før du begynte på PSMF?

Gjerne list opp kort mat for hver eneste dag,+tilskudd og din aktivitet:) Men mange blir gjerne dårlig i kroppen/vondt(de første dagene).. Men kan være andre ting også;) Så gjerne kom med info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan har du spist/trent disse 5 dagene? Og hvordan var kostholdet før du begynte på PSMF?

Gjerne list opp kort mat for hver eneste dag,+tilskudd og din aktivitet:) Men mange blir gjerne dårlig i kroppen/vondt(de første dagene).. Men kan være andre ting også;) Så gjerne kom med info!

jeg har 4 måltider til dagen, da har jeg hatt 160g kjøtt og 2-300g grønnsaker og 300g kjøtt til hovedmåltidet. Jeg har ca 6 glass med veske og tar 20 ml selolje og sink. Jeg har ikke bil lappen så jeg går veldig mye og trener 40 min 3 dager i uken.

før jeg begynte på PSMF så hadde jeg 3-4 måltid til dagen drakk nesten ingenting veske, måltidene bestod av 1 skive med på legg til frokost 1-2 skiver til lønsj, middag forskjellig kjøtt og poteter grønnsaker.

jeg skriver opp hver dag hva jeg spiser og aktiviteten min. nå på dietten ligger jeg mellom 800 - 1001 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange anbefaler jo å ta OMEGA 3. Selv velger jeg nok å ta tran. Men hva med sanasol, som jeg er vokst opp med å ta etter tran? Er det innafor? Får jo bort litt av transmaken, og skal jo i utgangspunktet være sunt.

En teskje sanasol gjør ingen skade (om det gjør noen nytte om man ellers har et bra kosthold er en annen diskusjon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666

jeg har 4 måltider til dagen, da har jeg hatt 160g kjøtt og 2-300g grønnsaker og 300g kjøtt til hovedmåltidet. Jeg har ca 6 glass med veske og tar 20 ml selolje og sink. Jeg har ikke bil lappen så jeg går veldig mye og trener 40 min 3 dager i uken.

før jeg begynte på PSMF så hadde jeg 3-4 måltid til dagen drakk nesten ingenting veske, måltidene bestod av 1 skive med på legg til frokost 1-2 skiver til lønsj, middag forskjellig kjøtt og poteter grønnsaker.

jeg skriver opp hver dag hva jeg spiser og aktiviteten min. nå på dietten ligger jeg mellom 800 - 1001 kcal.

6 glass med veske aka 6glass med vann ila en dag? Jeg synes det virket veldig lite.... ellers kan jeg ikke se noe spesielt... hmm.. Bortsett fra at du spiste lite fra før av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 glass med veske aka 6glass med vann ila en dag? Jeg synes det virket veldig lite.... ellers kan jeg ikke se noe spesielt... hmm.. Bortsett fra at du spiste lite fra før av...

Jeg har alltid drukket lite. jeg drikker 6 glass med blant annet kaffe te og litt vann, på en dag. Jeg er ikke så glad i vann i seg selv. dette er mye for meg. før jeg begynte på dietten kunne jeg gå hele dagen uten å drikke noe som helst, jeg drakk kansje 2 glass om kvelden med vann eller sukker fri saft..

bør jeg spise litt mer da? eller skal jeg bare spise sånn jeg gjør nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Jeg har alltid drukket lite. jeg drikker 6 glass med blant annet kaffe te og litt vann, på en dag. Jeg er ikke så glad i vann i seg selv. dette er mye for meg. før jeg begynte på dietten kunne jeg gå hele dagen uten å drikke noe som helst, jeg drakk kansje 2 glass om kvelden med vann eller sukker fri saft..

bør jeg spise litt mer da? eller skal jeg bare spise sånn jeg gjør nå?

Hvis du klarer deg innenfor

20gram karbs

20gram fett+essensielle fettsyrer

2,5gram protein X med ønsket kroppsvekt..

Så skal det være ok:) Du får se om noen andre vet mer ang dette med smerter/vondt osv :) Jeg vet bare at mange får spesielt vondt i hodet etter 3-5dager:) Grunnet kroppen går inn i ketose, mangel på mat osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ukjent666
Er det forskjell på bruk av ferske grønnsaker (brokkoli) og fryste posegrønnsaker (brokkoli)? Vil frysingen påvirke fiberinnhold f.eks?

Det har allerede vært en tråd om fryste vs ikke fryste. Går mye på smak. Men næringsinnhold skal være så og si det samme;) Om ikke fryste er enda bedre(grunnet de blir mest sannsynlig lagret når de er ferskest):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du klarer deg innenfor

20gram karbs

20gram fett+essensielle fettsyrer

2,5gram protein X med ønsket kroppsvekt..

Så skal det være ok:) Du får se om noen andre vet mer ang dette med smerter/vondt osv :) Jeg vet bare at mange får spesielt vondt i hodet etter 3-5dager:) Grunnet kroppen går inn i ketose, mangel på mat osv..

Okey jeg skal klare det. tusen takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kaste meg på PSMF bølgen og ta en "betatest" på 10 dager f.o.m tirsdag (skal i bryllup hele helga. Gulp!)

Jeg er ei jente, 23 år, 167cm høy og veier 73kg. (Fettprosent på ca 33%). Trener styrke 3 dager i uka + 1 cardio.

Mitt spørsmål er; hvor mange kcal skal jeg spise ca? Er det ok og drikke Pepsi Max under dietten? (jeg har blitt fysisk avhengig. Slutte med dette midt oppi en diett gir meg garantert intens hodepine. Jeg drikker ca 7dl Pepsi Max hver dag).

Hvis jeg følger dietten til punkt og prikke, hvor mye kan jeg forvente å gå ned sånn ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Jeg skal kaste meg på PSMF bølgen og ta en "betatest" på 10 dager f.o.m tirsdag (skal i bryllup hele helga. Gulp!)

Jeg er ei jente, 23 år, 167cm høy og veier 73kg. (Fettprosent på ca 33%). Trener styrke 3 dager i uka + 1 cardio.

Mitt spørsmål er; hvor mange kcal skal jeg spise ca? Er det ok og drikke Pepsi Max under dietten? (jeg har blitt fysisk avhengig. Slutte med dette midt oppi en diett gir meg garantert intens hodepine. Jeg drikker ca 7dl Pepsi Max hver dag).

Hvis jeg følger dietten til punkt og prikke, hvor mye kan jeg forvente å gå ned sånn ca?

1. Les gjennom denne tråden du hadde fått svar på det du spør om.

2. Det er ikke kcal det egentlig dreier seg om. Det kommer du lavt på UANSETT så lenge du følger retningslinjene/psmf

20gram fett+essensiell fettsyrer

20gram karbs

2,5gram protein X med ønsket kroppsvekt..

= For de fleste mellom 700-1000kcal...

3. Pepsi skal gå fint:) Så lenge man ikke overstiger de nevnte retningslinjene. Kan du spise AKKURAT hva du vil;)(selvom det er vanskelig hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker og 2 dager av 3 uker unnagjort.

Resultat rundt -3 kg (varierer litt). Har ingen problemer med sult, går som regel rundt å er "stappa".

Fordøyelsen er en annen story. Har ikke vært på toalettet siden søndag. Spiser masse grønnsaker, trener litt (3x45min + pushups hver dag) og drikker shake med fiberhusk (1ss to ganger om dagen).

Synes nedgangen var litt mindre enn jeg håpet på. Føler meg dog strammere og har plenty med energi.

Ligger på 200g protein dagen som gjør at jeg er på +-1000kcal per dag.

Høres dette ålreit ut resultatmessing? Har fått det for meg at resultatet ville vært bedre om jeg fikk gå på do ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
2 uker og 2 dager av 3 uker unnagjort.

Resultat rundt -3 kg (varierer litt). Har ingen problemer med sult, går som regel rundt å er "stappa".

Fordøyelsen er en annen story. Har ikke vært på toalettet siden søndag. Spiser masse grønnsaker, trener litt (3x45min + pushups hver dag) og drikker shake med fiberhusk (1ss to ganger om dagen).

Synes nedgangen var litt mindre enn jeg håpet på. Føler meg dog strammere og har plenty med energi.

Ligger på 200g protein dagen som gjør at jeg er på +-1000kcal per dag.

Høres dette ålreit ut resultatmessing? Har fått det for meg at resultatet ville vært bedre om jeg fikk gå på do ;)

haha. Bare slapp av du, do besøket kommer nok etterhvert. Ikke lag mye stress rundt det! Ellers så er det ok med 3kg. Får håpe det meste var fett! Og da har du jo gjort en god jobb! Drikker du mye vann? at du har mistet mye vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker generelt mye vann ja. Skal være mer enn nok. 3-4 liter kanskje (inkl kaffe)

Ellers synes jeg dietten er "lett", men jeg begynner å bli lei av mye av maten som lages. 1 kg kjøtt (give or take) er mer enn hva jeg egentlig har lyst til å spise.

Så for meg holder det vel egentlig med 3 uker (hvis jeg ikke skulle gå ned 3kg til denne uka).

Det viktigste er at jeg har lært TONNEVIS om sunn mat - og hvor mye jeg savner frukt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...