Gå til innhold

CtodaG

Medlemmer
  • Innholdsteller

    47
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. - kaloriinntak 2400/1680 trening/ikke trening - kjønn Mann - alder 28 - høyde 179 - vekt 82 - treningsmengde / fysisk aktivitet Kontorjobb. Trener helkropp 3 dager i uken. Lite cardio. Går noe tur. - går du opp, ned, eller holder du vekten? Ned i fettprosent. Beholde mest mulig muskler. - har du spisedager / frimåltid? Evt. hvor ofte? Ikke direkte spisedager, men hender det blir litt overskudd pga alkoholinntak en og annen helg.
  2. Det vil være i tillegg til fett. Noen organer i kroppen har behov for visse aminosyrer (proteiner) fra kosten vår. Viss kroppen ikke får dette, så vil den hente disse aminosyrene/proteinene fra musklene våre, siden disse er bygget opp av proteiner. Dermed vil du miste muskler. Men du vil nok brenne fett samtidig om du er i stort underskudd, da andre organer kan bruke fett til "drivstoff". Har du vurdert proteinpulver om du sliter med å få i deg nok proteiner fra vanlig mat? Arrester meg om jeg tar feil her. Tatt fritt fra hukommelsen etter boka til Lyle McDonald.
  3. Høyde - 179 cm Vekt pr 30. juli - 106,5kg Vekt pr idag - 90,3kg Mål - 80 ish innen årssifte, men må nesten se an speilbilde ved 80 =)
  4. Strimlet svinefilet er en vinner. Gjerne krydret med litt spisscummin og litt hot salsa. Ellers blir det torsk, scampi, biff, kyllingfilet og karbonadedeig. Bruker også litt reker, hamburgerrygg, proteinshake, røykt laks og tunfisk for å supplere på med proteiner. Når det gjelder kyllingfileten, så synes jeg denne blir lettere å spise om jeg skjærer den opp i småbiter å steker den. Ellers så kan du hente tips her PSMF-oppskrifter | Fitnessbloggen Forum
  5. Nei man skal jo ikke det. For om du følger rammene : Maks 20g karbo Maks 20g fett 2,5x ønsket kroppsvekt proteiner Så er du i boks. Men i disse retningslinjene så ligger det nok en forutsetning om at alkohol er på et minimum. Men så lenge du holder det til ca 2 ganger pr mnd og opprettholder de andre retningslinjene så tror jeg at alt bør være ok.
  6. Går helt fint. Som du ser så kommer veldig lite av kaloriene fra sukker/karbs. Mesteparten kommer fra alkohol. 1 gram alkohol = 7 kalorier. Skal du konsumere alkohol, så vil det komme kalorier fra alkohol også.
  7. Skal ikke være noe problemer, selv om det ikke er optimalt. Men det kan være greit å ha noe å se frem til av og til. Har selv hatt noen byturer i løpet av mine 6-7 uker på PSMF. Hold deg til LITE-øl eller sprit med lettbrus og vær obs på at du tåler litt mindre. For min del ble utfordringen å holde seg unna Burger King når klokka nærmet seg halv fire, men det har gått greit til nå
  8. Sålenge mesteparten av kaloriene kommer fra proteiner, så er det ingen fare. Sjekk næringsinnholdet på pulveret, dvs hvordan fordelingen mellom proteiner/fett/karbo er. Om du søker på forumet er det mange tråder om proteinpulver-anbefalinger. Lykke til i morgen.
  9. Finn ut hvor mye proteiner du skal ha. Ta f.eks. ønsket vekt * 2,5 = antall proteiner. Lag en konto på diett.no. Her kan du registrere ulike matvarer for så å finne ut hvor mye det blir fordelt på proteiner, karbohydrater og fett. Finn en variant som tilfredstiller antall proteiner som du fant ut tidligere og ikke overstiger 20g karbohydrater og 20g fett. Dette kan se f.eks. slik ut: [ATTACH]58417[/ATTACH] Det gir følgende fordeling av P/K/F: [ATTACH]58418[/ATTACH] Trenger du mer proteiner - Øk andel kjøtt til du kommer på ønsket nivå. Kort fortalt så velger du magert kjøtt (svi
  10. Det som står i artikkelen om hvor mye proteiner i forhold til kroppsvekt, er såvidt jeg kan se, anbefalt utifra reell kroppsvekt. For å gjøre det hele litt enklere, så kan du ta 2,5g/kg X ønsket kroppsvekt.
  11. Det kan være en ide å kjøpe noe proteinpulver da, så slipper du så mye kjøtt/kylling. Anbefaler Myoprotein om du er kresen på smak. Denne smaker godt, selv om du blander ut i vann. Ellers så har du fleste proteinpulver et veldig lavt innhold av karbo og fett. Sjekk næringsinnhold før du kjøper, og prøv å finn noe med lite karb/fett, så bør du være safe!
  12. Fet fisk som laks, makrell, sild og brisling er også gode fettkilder som gir deg proteiner, omega-3 og vitaminer samtidig.
  13. Digger Oz. Ikke helt på høyde med The Wire eller Sopranos, men meget bra. Synes serien holder seg bra til å være fra 1997ish. Litt sært å se 4:3 format igjen da, men det var det vel på The Wire også. Favoritter som holder på nå: True Blood Suits Sons of Anarchy The Big Bang Theory
  14. 1 kcal spray, som fort blir til 5 kcal. Evt. supplere med litt vann. Tenkte å kjøpe denne: Kjøkkenutstyr | Roede-butikken | www.greteroede.no eller ny stekepanne. Noen anbefalinger til ny stekepanne?
  15. Du har ihvertfall kommet til rett plass, for her finnes utrolig mange kunnskapsrike folk som kommenterer i forum og skriver artikler. Jeg ville anbefalt å prøve ut PSMF en periode først om motivasjonen er tilstede. Det er en tøff diett, men absolutt gjennomførbar. Den gir gode resultater om du følger den, og gitt din startvekt, så har du såpass mye fett på kroppen at du kan gå en stund på dietten uten problemer. Jeg har selv gått på den siden 30.07 uten som særlige utskeielser, og har gått fra 106,5 til 96,4 pr 05.09 (179 cm). Det er en fordel å sette seg godt inn i PSMF artikkelen som tid
×
×
  • Opprett ny...