Gå til innhold

Giske

Medlemmer
  • Innholdsteller

    30
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Giske

  1. Med splitt funker det jo, har bare minst to dager mellom øktene på hver muskelgruppe:) Men takk for svar, jeg skal ta det med meg:)
  2. Hei! Jeg trenger litt råd ifh til treningsprogrammet mitt: Jeg trener styrke 3-4 ganger i uken, med minst to dager i mellom hver økt for restitusjon. Men jeg ønsker også bedre kondisjon, og vil ha tre løpeøkter i uken, en lang på ca 1mil, en med kortintervall og en med langintervall. Hvordan kan jeg putte dette inn for å kunne prestere på alt, og få nok restitusjon i mellom? Jeg trener en splitt, med overkropp mandag og torsdag, og bein tirsdag og fredag, evt fullkropp mandag, torsdag og søndag, litt avhengig av jobb og skole. Tilpasser det uansett så jeg får to dager mellom hver økt, og m
  3. Ok, takk for svar! Har proteinpulver ja, saa burde kanskje hive i meg en shake litt oftere:)
  4. Har hort at om man er i kraftg underskudd og faar for lite proteiner saa begynner kroppen aa brenne muskler? Er dette i tillegg til fett, eller brenner man da kun muskler? Mulig jeg faar i meg litt for lite proteiner nemlig, og lurer paa om jeg muligens kun brenner muskler og ikke mister noe fett. Er ikke redd for aa miste litt muskelmasse, men vil jo natuligivs brenne mest fett.
  5. Ok, det hores fornuftig ut:) Faar vel bare begynne, og se om et par uker om jeg melder meg paa eller ikke=)
  6. Takk for gode tips! Jeg er 1.68 og veier ca 70kg. Satser paa aa gaa ned litt fremover, men foler meg ikke for tung til aa kunne loepe den distansen. Men burde jeg roe ned paa styrketrening i denne perioden, for aa la musklene restituere godt mellom lopeoktene?
  7. Jeg har nylig flyttet til Cardiff, og ser at det arrangeres halvmaraton i sentrum 16.oktober. Vil gjerne delta her, og har i det siste sett flere artikler om at man kan klare aa bli klar for dette paa (under) ni uker. Hva tror dere, og hvilket loepeprogram boer jeg isaafall bruke i forkant? Har funnet saa mye forskjellig, baade intervall og ren langloeping, saa blir litt forvirret. Er middelstrent, men etter en sommer med mye reising er det ca 2mnd siden sist jeg trente regelmessig. Blir veldig takknemlig for tips:)
  8. Ok, men finnes det noen måte å finne ut hva kroppen maksimalt kan brenne av fett, før den går over på muskler? Og vet du om det da er sånn at man kun brenner muskler, eller blir det en blanding av begge deler?
  9. Lurte på en ting ifh til maksimalt kaloriunderskudd. Har lest et sted at kroppen max kan ta 70kcal per kg kroppsfett om dagen når den er i underskudd. Men hvis man går over dette, tar kroppen da KUN fra muskler, eller bare fra muskler det den ikke klarer å dekke fra fettet? Er på PSMF nå, så vil gjerne vite hvilken skade som evt skjer om jeg er for mye i aktivitet en dag, og får for stort underskudd:)
  10. Selger et ubrukt armbånd, sånn man fester på overarmen når man løper/trener. Passer til iphone og ipod touch, og er svart og limegrønt. Koster 249,- til vanlig, jeg selger for 200,- =)
  11. Ja, kanskje jeg skal teste det ut Så det er altså vekten det slår ut på med koffeinet?
  12. Ok, takk for svar! Begynner i dag, får se hvordan det går
  13. Oki, så jeg tar lik dose hver dag, og tidspunktet på dagen er mindre viktig? Og hvor viktig er det at jeg tar det med karbohydrater? Har ingen måltid som har overvekt av karbohydrater, mest proteiner som oftest
  14. Leste på boksen min nå, og der står det at jeg kan ta det før og etter trening. Betyr det at jeg ikke skal ta noe på treningsfrie dager? Kanskje vanskelig for dere å vite siden dere ikke vet hvilken jeg bruker, men det er vanlig kreatin monohydrat i pilleform.
  15. - Ryvita-knekkebrød - Kylling- og kalkunpålegg - Epler - Kyllingskinke på boks - Brokkoli, min personlige favoritt! Billig, sunn og man kan spise masse!
  16. Ok, kanskje jeg skal sette i gang jeg også da:) men har ikke kreatin en effekt utover selve treningen også? Mener å ha lest noe om raskere restitusjon eller noe
  17. Men når man slutter, si etter f.eks. to måneder, hva vil man da ha oppnådd? Har litt vanskeligheter med å forstå dette... Og mener dere altså at kreatin er bra mens man er på diett? Jeg tenkte nemlig å først gå ned litt, og så begynne på kreatin, sånn at jeg kan konsentrere meg fult om muskelbygging, og mindre om dietten og fettforbrenning. Men hvis det hjelper for å bevare muskelmassen under diett, høres jo det ut som det jeg leter etter:)
  18. Ok, takk for svar! Får vel droppe intervallene da, selv om jeg liker de :/ Kan heller begynne igjen når jeg når matchvekt ^^,
  19. Ser at både ved for høy intensitet på trening og ved for høyt kaloriunderskudd kan man risikere at kroppen tar fra musklene istedenfor fettet. Hvordan kan man unngå dette? Jeg veier 69kg og er 168 høy, spiser 1500kcal om dagen, hvor 40-50% kommer fra proteiner. Trener styrke 3-4 ganger i uken og løper intervaller ca 3 ganger i uken. Passer på å spise godt med proteiner etter trening, og ser fremgang i alle styrkeøvelsene mine. Men etter å ha lest flere steder at noen brenner muskler istedenfor fett, er jeg redd for at jeg kanskje bare bygger muskler, og så brenenr de igjen, og at fettet mit
  20. Ok, takk for svar:) Får prøve meg litt frem, og se om kroppen min venner seg til mitt nye spisemønster etterhvert:)
  21. Jeg lurer på en liten ting... Før jeg begynte å lese ordentlig om kosthold, hadde jeg et inntrykk av at man helst ikke skulle bli ordentlig sulten. Noe med at da tror kroppen at det er lite mat å få, og at den begynner å holde på fettet (ergo: man går ikke ned i vekt). Men så leser jeg her at så lenge kroppens energibehov dekkes er det greit. Jeg vet at jeg får dekket energibehovet mitt, men går ofte med rumlende mage likevel (får f.eks. ikke "fylt opp" med en proteinshake, selv om det er masse energi i den). Er dette greit? Vil gjerne gå ned i vekt, så det er ikke et alternativ å spise hver g
  22. Jeg skal til London om tre uker, så får lete der Takk for tips!
×
×
  • Opprett ny...