Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Leste denne artikkelen for litt siden: Gode grunner til å spise egg - Fitnessbloggen

Det er godt mulig er er blind eller rett og slett bare har tungt for å forstå det, men er det noen som har noen fornuftige innspill på å spise egg på PSMF??

Spis så mange egg du vil, men skal man spise innenfor det som kalles PSMF skal man holde seg under 20 gr av fett og karbo. Fettgrensen ryker fort med eggeplomme. PSMF skal ikke være et livslangt kosthold men en kortere diett hvor man kun har som mål å gå ned så fort som mulig i fettmasse, med minst mulig tap av muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

omg ! jeg har så sinsykt vondt i hodet og er suuuuper trøtt/sliten....... er det helt normalt eller? Andre som har det slik ?!

Det er ganske vanlig å føle seg sånn i begynnelsen når man er i ketose. Får du i deg nok væske..og nok salt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp en nybegynner? :) Tenkte å begynne imorgen, litt halvhjertet til jeg får kjøpt inn større kvoter kjøtt og grønnsaker, hehe :)

Jeg er 168 cm høy, veier ca 72 kg (skal veie meg imorgen tidlig), målvekten er 60 kg.

Frokost: 150 gram kyllingfilet + 100 g (Bama Grill mix) salat

Lunsj: 150 gram kyllingfilet + (Bama Grill mix) 100 g salat

Middag: 150 karbonadedeig + (Bama Grill mix) 100 g salat.

Kvelds: Halv boks mager kesam + 50 gram bringebær.

+ Må kjøpe inn fiskeolje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Drikker ok vann men salt ikke nei ! Har ikke vært så flink til å spise masse kjøtt heller.....

Hæ? Du tuller? Du har ikke vært flink å spise masse kjøtt?(spiser du fisk da?)! Hele dietten handler om kjøtt/fisk jo!

Hvis du ikke spiser masse kjøtt/fisk.. Og holder deg til under 20 på karb/fett..= du spiser ingenting....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ukjent666
i know, jeg har kjempe problemer med å få i meg masse nokmat :-( Er veldig små spist fra før.... æsj :-(

Men skal gjøre mitt beste for å få i meg nokmat ! hehe ... Noen som har gode middags tips med kylling filet :) ?! Det er hvertfall noejeg kan spise masse av til lunsj og middag/kvelds

Hvis du er småspist fra før, og så i tillegg skal du gå på PSMF? hvor er logikken? Klarer du ikke spise 2,5x ønsket kroppsvekt i proteiner(kjøtt/fisk)! Så kan du bare glemme PSMF. Spesielt hvis du allerede ikke klarer å spise nok!

Bare husk: kylling,tunfisk,biff,svinekjøtt, seifilet,torsk.. Går sammen med: stort sett alt av grønnsaker.. Du kan desverre ikke spise annet:

Makroer:

20gram fett

20gram karbohydrater

2,5x ønsket kroppsvekt!

Enkelt og greit. Klarer du ikke dette (evt 2,2-2,5 i VERSTE fall)Så kan man egentlig bare "glemme" å kjøre skikkelig PSMF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omg ! jeg har så sinsykt vondt i hodet og er suuuuper trøtt/sliten....... er det helt normalt eller? Andre som har det slik ?!

Drikk nok vann ! Og som andre har sagt få i deg nok salt. Har du i det hele tatt behov for denne dietten ? Poenget er å redusere fettprosenten. Har du målt den f.eks på en Tanitavekt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1 på psmf idag.. ( men har gått på det for rundt tre mnd siden ). Og går strålendes. Lagde meg burgere av karboandedeig idag og det var bare helt sinnsykt godt. Kanskje fordi jeg nesten bare har spist kyllingkjøttdeig det siste året...men godt smakte det!

TO THE POINT:

Noen som har forslag til psmf-snack jeg kan gomle imorgen når jeg skal på kino???? Hadde vært ok å hatt med noe... men viss ikke jeg kommer på noe annet, så kjøper jeg to pakker med cherrytomater, cuz that iz guuud shit! :jimlad:

Lagde en ganske så god psmf-vennlig kake ista.. kan poste oppskrift senere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1 på psmf idag.. ( men har gått på det for rundt tre mnd siden ). Og går strålendes. Lagde meg burgere av karboandedeig idag og det var bare helt sinnsykt godt. Kanskje fordi jeg nesten bare har spist kyllingkjøttdeig det siste året...men godt smakte det!

TO THE POINT:

Noen som har forslag til psmf-snack jeg kan gomle imorgen når jeg skal på kino???? Hadde vært ok å hatt med noe... men viss ikke jeg kommer på noe annet, så kjøper jeg to pakker med cherrytomater, cuz that iz guuud shit! :jimlad:

Lagde en ganske så god psmf-vennlig kake ista.. kan poste oppskrift senere :)

Fordelen med kino er at INGENTING ser dumt ut, det er jo helt mørkt i kinosalen og folk er som oftest opptatt av å titte på lerrettet/skjermen. Jeg har tatt med meg bringebær på kino, noen ganger har jeg også unnet meg en boks mager vaniljekesam med bringebær oppi :D:D Ellers kan du jo lage "pikekyss" av eggehvitter og "fake-sugar". Jeg er veldig glad i å putte pittelitt bringebær i disse også, da smaker de vafler med bringebærsyltetøy! Eller så kan du fylle små plastkopper med FunLight-gele, det er også rimelig digg :) PEPSI MAX er win!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Fordelen med kino er at INGENTING ser dumt ut, det er jo helt mørkt i kinosalen og folk er som oftest opptatt av å titte på lerrettet/skjermen. Jeg har tatt med meg bringebær på kino, noen ganger har jeg også unnet meg en boks mager vaniljekesam med bringebær oppi :D:D Ellers kan du jo lage "pikekyss" av eggehvitter og "fake-sugar". Jeg er veldig glad i å putte pittelitt bringebær i disse også, da smaker de vafler med bringebærsyltetøy! Eller så kan du fylle små plastkopper med FunLight-gele, det er også rimelig digg :) PEPSI MAX er win!

Enig med den! Unn seg heller mager vaniljekesam med div bær når man først drar og koser seg på kino! Det bør være lov! Vanilje kesam+jordbær sier jeg da! yummy for my tummy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...