Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Takker =) såg at seifilet også hadde greit næringsinnhold, fint å spe på med litt fisk innimellom når man blir lei kjøtt og kylling!

Det med vekta er jeg litt usikker på, vet ikke hvordan jeg ser ut som 88 kg.. i og med jeg ikke veit fettprosenten min.

Er første gang jeg går på diett for vektnedgang, men det var det jeg tenkte i første om gang ja =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ukjent666
Takker =) såg at seifilet også hadde greit næringsinnhold, fint å spe på med litt fisk innimellom når man blir lei kjøtt og kylling!

Det med vekta er jeg litt usikker på, vet ikke hvordan jeg ser ut som 88 kg.. i og med jeg ikke veit fettprosenten min.

Er første gang jeg går på diett for vektnedgang, men det var det jeg tenkte i første om gang ja =)

Stemmer, glemte seifilet, tror også mange velger torsk:)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Synest det er vanskelig å finne rene proteinkilder, med lavt nok innhold av karb og fett til at jeg kan bruke den i psmf.

vekt ca 95 kg/178

Har høyt aktivitetsnivå (Fysisk jobb og trening)så vil ligge på over 2 g kv med protein, ca rundt 220 en plass, ser at jeg kommer VELDIG fort over 20g fett og 20g karb med det fleste råvarene jeg sjekka ut når jeg skal ha et så høyt protein inntak..

Til nå har jeg landa på 2 favoritter: Mørbrad og Kyllingfilet. :D

Noen som har tips til andre gode RENE proteinkilder ?

Jeg tror både hvalkjøtt og reisndyrskav er lave på fett. Torsk og sei er helt lav på fett. Å ovnsbake maten er en ide for å unngå stekesmør og få en litt bedre smak. Om jeg ikke har 1-kalorispray smører jeg panna med smør og så tørker jeg av etterpå sånn at det bare blir en tynn hinne. Eggehvite kan du lage pannekake av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingfilet, tunfisk og diverse bifftyper er din venn!:) strimlet svinekjøtt har blant annet 3g fett pr 100(nordfjord)! Så de er litt høyt igjen. 220/2,5=88kg som er ønskelig vekt når du er ferdig?

3 gram fett pr/100 g er vel ikke for mye ? Man kan spise mtvarer med inntil 6% fett. For øvrig min veiedag i dag. To kilo ned fra forrige uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
3 gram fett pr/100 g er vel ikke for mye ? Man kan spise mtvarer med inntil 6% fett. For øvrig min veiedag i dag. To kilo ned fra forrige uke :)

3gram er for mye jo.. Skal holde deg under 20gram fett ila dagen: Er bare 666gram med strimlet svinekjøtt det.... =146 proteiner=58,4kg ønsket vekt.. Noe som er for lite for de som vil over! F.eks en mann:)

666gram strimlet svinekjøtt gir 19,98gram fett:) Kyllingfilet fra farmen= 1gram fett pr 100gram:) F.eks noe som gjør at du kan spise 2kg:p hehe!

Edit: For en dame som vil ned til 55-60kg så holder det jo! Men ja, gir ikke mye spillerom for andre ting da!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3gram er for mye jo.. Skal holde deg under 20gram fett ila dagen: Er bare 666gram med strimlet svinekjøtt det.... =146 proteiner=58,4kg ønsket vekt.. Noe som er for lite for de som vil over! F.eks en mann:)

666gram strimlet svinekjøtt gir 19,98gram fett:) Kyllingfilet fra farmen= 1gram fett pr 100gram:) F.eks noe som gjør at du kan spise 2kg:p hehe!

Edit: For en dame som vil ned til 55-60kg så holder det jo! Men ja, gir ikke mye spillerom for andre ting da!:)

Spørsmålet er egentlig hvor mye det har å si om man liggerp å under 20g eller nærmere 30g... Forskjellen er 90kcal. Som på en uke blir 630 kcal. Ikke rare forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ukjent666
Spørsmålet er egentlig hvor mye det har å si om man liggerp å under 20g eller nærmere 30g... Forskjellen er 90kcal. Som på en uke blir 630 kcal. Ikke rare forskjellen.

Spørsmålet er jo egentlig da, hvor mye går det ann å gå vekk fra dietten? Hva blir det neste osv osv? 1 fjær blir til 5 høns, hvis jeg ikke tar helt feil?:p

Poenger er der ihvertfall, helt opp til hver enkelt hvordan dere gjør det, men veldig lette retningslinjer er:

20gram fett

20gram karbs

2,5 x ønsket kroppsvekt

Done!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er jo egentlig da, hvor mye går det ann å gå vekk fra dietten? Hva blir det neste osv osv? 1 fjær blir til 5 høns, hvis jeg ikke tar helt feil?:p

Poenger er der ihvertfall, helt opp til hver enkelt hvordan dere gjør det, men veldig lette retningslinjer er:

20gram fett

20gram karbs

2,5 x ønsket kroppsvekt

Done!

Men høns går jo helt fint ! Haha, men ikke spise 5 av dem da. Jeg hr spist strimlet svinekjøtt flere ganger i løpet av 3 uker og gått ned 5 kilo. Men det er klart, man må ta utgangspunktet i betraktning. Hva vekten er og hvor mye mn skal ned. Synes dietten er helt super, null søtsug og ikke sulten i det hele tatt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Men høns går jo helt fint ! Haha, men ikke spise 5 av dem da. Jeg hr spist strimlet svinekjøtt flere ganger i løpet av 3 uker og gått ned 5 kilo. Men det er klart, man må ta utgangspunktet i betraktning. Hva vekten er og hvor mye mn skal ned. Synes dietten er helt super, null søtsug og ikke sulten i det hele tatt :p

Ja jeg er helt enig, jeg ender av og til også opp mot 30gram fett, jeg sier ikke at man er(()&/&%&¤%%##""#!!#?!?=")="(#!"=#!")(#!"=)#!")#(")!¤&!"&*"*!#*!"^#^!"#*!"^#!"*#*!"#^!"#! Selvom! Men ja, retnings linjene ER!

Jeg gikk også ned når jeg gikk på PSMF! Skal ha noen nye runder nå når studietiden starter!;) Så synes selv PSMF passer perfekt for min del! Enkelt å forholde seg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann folket (ny her)

Jeg bare lurer på.

Jeg har tenkt til uka som kommer, å begi meg ut på PSMFdietten.

Da jeg gikk gravid med sønnen min, gikk jeg opp 10 kg jeg er 157 og veide da 85. Jeg har klart å gå ned 15 kg siden Januar (veier nå 70 kg), men nå har det vært stille med både regelmessige måltider, trening og motivasjon.

Så jeg trenger en kickstart for å få ting igang igjen.

Men så lurer jeg på da.. Jeg har litt forskjellige treningsgreier her hjemme. Type ellipsemaskin (bare man går på ski istedet for å gå på en måte), ab circle pro, nintendo wii fit, også går jeg masse turer med sønnen min.

Tror dere at dette er grei måte å trene på, på denne dietten? Vil f.eks mage, rompe, armer og lår strammes av dette, eller hva mener dere som kan heftig om denne dietten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Heisann folket (ny her)

Jeg bare lurer på.

Jeg har tenkt til uka som kommer, å begi meg ut på PSMFdietten.

Da jeg gikk gravid med sønnen min, gikk jeg opp 10 kg jeg er 157 og veide da 85. Jeg har klart å gå ned 15 kg siden Januar (veier nå 70 kg), men nå har det vært stille med både regelmessige måltider, trening og motivasjon.

Så jeg trenger en kickstart for å få ting igang igjen.

Men så lurer jeg på da.. Jeg har litt forskjellige treningsgreier her hjemme. Type ellipsemaskin (bare man går på ski istedet for å gå på en måte), ab circle pro, nintendo wii fit, også går jeg masse turer med sønnen min.

Tror dere at dette er grei måte å trene på, på denne dietten? Vil f.eks mage, rompe, armer og lår strammes av dette, eller hva mener dere som kan heftig om denne dietten?

Dietten er beregnet for styrketrening, altså IKKE løping osv. Hvis du vil gå en tur er det helt ok. Men det anbefales styrketrening grunnet man skal ta vare på de musklene man har(derfor det høye proteininntaket)! Men for all del, hvis du følger de enkle reglene:

20gram fett

20gram karbs

2,5 x ønsket kroppsvekt i proteiner.

Så vil du gå ned i fett% / vekt! Og dermed ihvertfall få "strammet" det litt. Men styrketrening anbefales på det sterkeste. Både pga det gjør at du strammer deg opp, øker forbrenningen osv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ligge rundt der ja, evt mindre (fettet er jo ingen minimumsverdi)

Men, greit å få i seg noe av de karbsa fra fiberrike grønnsaker slik at du ikke får forstoppelse, bruk heller kesam som dressing ol :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei gutter å jenter, kjapt spørsmål angående kcal på PSMF. (Jepp lest heeele artikkelen både her og på Myorevolution)

85kg kroppsvekt x 2g protein = 170gram proteiner. Max 20gram karbo & fett.

Enkelt eksempel for illustrasjon : 650g kyllingfilet + 300g Mager kesam = 192g proteiner, 10g fett, 20g karbo. Kun 1000kcal!

Spørsmålet, skal jeg ligge på rundt 1000kcal, eller skal jeg spise mer proteiner slik at totalt kcal blir høyere?

men du mangler 10 gram fett også i eksempelet ditt og så skal du ha fiskeolje i tillegg. Det er lavkaloridiett så ja, det er det som gjør det effektivt. Det er faste men + protein for å bevare muskelmasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du mangler 10 gram fett også i eksempelet ditt og så skal du ha fiskeolje i tillegg. Det er lavkaloridiett så ja, det er det som gjør det effektivt. Det er faste men + protein for å bevare muskelmasse.

mener å ha lest at fiskeoljen ikke skal telles inn i 20 grams grensen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
men du mangler 10 gram fett også i eksempelet ditt og så skal du ha fiskeolje i tillegg. Det er lavkaloridiett så ja, det er det som gjør det effektivt. Det er faste men + protein for å bevare muskelmasse.

"Mangler" jo ikke fett. Det er MAKS 20gram fett/karbs.. Fett er IKKE medregnet essensielle fettsyrene da dvs(essensiell+20gram fett)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener å ha lest at fiskeoljen ikke skal telles inn i 20 grams grensen??

Det stemmer at de ikke skal regnes med ja. Du virket bekymret for at det ble så få kalorier, derfor sa jeg at du kan tenke på at du kan ta 10 g til av fett+ fiskeolje. Da blir det flere kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...