Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ehh.. Må innrømme at jeg ikke er på dietten nå, men har vært det i par-tre runder og skal det sikkert igjen. Men pleier å være innom her å følge med :)

Hehe ja greit å holde seg oppdatert så man slipper å lese gjennom over 100sider når an begynner på igjen :p:LOL: Har du gått lenge når du har gått da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis er det for meg, om eg vil begynne på PSMF? Eg er ei jente på 22 år, 160 høg, og 75 kg. Trenar lite(!), men er i ein oppstartsperiode på styrketrening. Har også handballtrening ein gong i veka. Har ikkje vore treningsaktiv sidan eg var 16 år..

Vil gå på PSMF i to veker. Det eg lurer på då, er om eg kan ha eit "belønningsmåltid" den dagen eg har handballtrening, sidan det vert mykje springing og høg puls den dagen? Ein middag med kjøttkaker og poteter, for eksempel? Måltida ellers skal eg ikkje ha noke problem med å sette opp etter å ha lest alt for mykje av denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 4 på PSMF og jeg er sulten! Spiser masse grønnsaker ved siden av, drikker masse vann, men går konstant sulten! Noen som kjenner seg igjen?

i tillegg lurer jeg på om det er noen drikker man kan prøve seg på?. er drit lei vann og grønn te..

Hva med stevia g sukrin? er dette "lov"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis er det for meg, om eg vil begynne på PSMF? Eg er ei jente på 22 år, 160 høg, og 75 kg. Trenar lite(!), men er i ein oppstartsperiode på styrketrening. Har også handballtrening ein gong i veka. Har ikkje vore treningsaktiv sidan eg var 16 år..

Vil gå på PSMF i to veker. Det eg lurer på då, er om eg kan ha eit "belønningsmåltid" den dagen eg har handballtrening, sidan det vert mykje springing og høg puls den dagen? Ein middag med kjøttkaker og poteter, for eksempel? Måltida ellers skal eg ikkje ha noke problem med å sette opp etter å ha lest alt for mykje av denne tråden.

du kan jo regne det som din oppkarbingsdag. For å holde deg til diettens regler kan du spise potetene men ikke fettrik saus, og ta i bruk karbonadedeig istedenfor kjøttdeig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det eg tenkte. Så om eg bruka den dagen som oppkarbingsdag, og går på ei trening med kardio, så vil det ikkje ødelegge det overskuddet av karbohydrat eg skal ha på ein slik dag? Eller skal eg droppe handballen?

Nei, ikke dropp den. På håndballen kan du som du skriver bruke opp de ekstra karbohydratene du inntok. Det anbefales 30 min gåing dgl og 3 ganger styrke pr uke. Det er en mal man ikke må ta helt bokstavelig. Du kan godt løpe litt eller gå på håndballtrening istedenfor å gå f.eks. Jeg vet ikke hvor hardt det er å gå på håndball men når det kun er 1 gang i uka kan det ha lite å si, tenker jeg. Du kan jo ta det roligere dagen etter for å veie opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 4 på PSMF og jeg er sulten! Spiser masse grønnsaker ved siden av, drikker masse vann, men går konstant sulten! Noen som kjenner seg igjen?

i tillegg lurer jeg på om det er noen drikker man kan prøve seg på?. er drit lei vann og grønn te..

Hva med stevia g sukrin? er dette "lov"?

Alt uten kalorier er lov å drikke. Hvor mange måltid har du og hvordan fordeler du måltidene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt uten kalorier er lov å drikke. Hvor mange måltid har du og hvordan fordeler du måltidene?

Så det er bare å se på næringsinnholdet? kan jeg stole på dette? hva hvis det er kunstige søtningstofffer, er det oppgitt cal da?

Spiser frokost/ lunsj kl 11.30 med masse grønnsaker og ca150g kjøtt av ulik lovlig art

Før trening kl.15-16 grønnsaker og ca150 g kjøtt igjen

Etter trening, middag kl. 18-19 et lass med grønnsaker og ca300g kjøtt

Kvelds kl 21-22 grønt og 150g kjøtt..

Varierer hvilke typer kjøtt og grønnsaker (lovlige) og hvordan jeg tilbereder dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte bonaqua med sitron idag. Jeg tok en slurk og merket det smakte merkverdig mye søtt og sjekket innholdet: fruktose i vannet! 45 kcal i flaska! Det var ikke advarsel foran engang, sto bare "sitron"! Vannet gikk til blomstene. Så fylte jeg flaska på nytt.

Jøss! Det var jeg ikke klar over. Bare vann heretter, evt. farris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er bare å se på næringsinnholdet? kan jeg stole på dette? hva hvis det er kunstige søtningstofffer, er det oppgitt cal da?

Spiser frokost/ lunsj kl 11.30 med masse grønnsaker og ca150g kjøtt av ulik lovlig art

Før trening kl.15-16 grønnsaker og ca150 g kjøtt igjen

Etter trening, middag kl. 18-19 et lass med grønnsaker og ca300g kjøtt

Kvelds kl 21-22 grønt og 150g kjøtt..

Varierer hvilke typer kjøtt og grønnsaker (lovlige) og hvordan jeg tilbereder dem..

Sukkerfrie drikker som: Pepsi Max, Fun Light, Cola Free, kaffe, te osv.. (Edit og farris.. alt som ikke har kcal i seg evt har 0,1-0,5kcal) :p

Kunstig søtning har ikke noe å si så lenge du tåler det ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er bare å se på næringsinnholdet? kan jeg stole på dette? hva hvis det er kunstige søtningstofffer, er det oppgitt cal da?

Spiser frokost/ lunsj kl 11.30 med masse grønnsaker og ca150g kjøtt av ulik lovlig art

Før trening kl.15-16 grønnsaker og ca150 g kjøtt igjen

Etter trening, middag kl. 18-19 et lass med grønnsaker og ca300g kjøtt

Kvelds kl 21-22 grønt og 150g kjøtt..

Varierer hvilke typer kjøtt og grønnsaker (lovlige) og hvordan jeg tilbereder dem..

Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd å kutte ut det første måltidet slik at du får et mindre spisevindu, for å unngå sult. Det er ingen grunn til å være sulten på diett. Spesielt ikke PSMF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...