Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Merker jeg sliter med å finne mat jeg kan spise som gir meg nok proteiner over en hel dag.

ligger på typ 1000-1150 Kcal per dag. 25% fett og 8 Karbs.Mens proteinen ligger ganske lavt om jeg da ikke kjører 2x myoprotein for å hoppe opp.

Vurderer å ta en pause til neste uke så heller forberede litt mer=(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig problemer med å sette opp mat uten å komme langt F over 20% fett :p

Laga karbonadeburger igår og sto igjen da uten "brød", gikk fram og tilbake flere ganger og tenkte, fuck it vi kjører kjøttdeig med grønnsaker.

Men endte opp me å lage meg noe "brød" ut av eggehvite og noe krydder.

Blir vel en tur på obs idag for jeg er dødslei burger:cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så du spiste ca 8-10stk fileter?:p ikke problem for lommeboka akkurat nuh. men å bruke 100kr per dag kun i filet er ganske dyrt, for å ikke snakke om ensforming=( men ja i get the point.

Skal løpe igjennom OBSen nuh å se hva jeg ender opp med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner jeg!!! Og jeg vil ha en kikkstart:).. Har lest side opp og side ned om PSMF, og har tenkt å prøve. Men... Er det noen som vet hvor mye reker eller scampi man kan spise? Er det alltid 150g uansett fisk, fugl, kjøtt, kjøttdeig, reker++?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, er jo ikke så vanskelig det med fettet da, men blir jo fort lei tørr og kjip mat

Her er hva jeg spiser av proteinrike varer med hva jeg anser som akseptabelt fettinnhold

Flatbiff (ca 3%fett)

Indre/ytrefilet av svin/lam (ca 1-4% fett)

Kyllingbryst/filet (ca 1% fett)

Karbonadedeig (5%), kun innomellom om det jeg trøkker i meg resten av dagen er veldig magert

Eggeviter (ca 0% fett)

Reker/scampi (ca 0% fett)

Tunfisk i vann

Torsk

Proteinpulver

osv..

Næringsinnhold kan og variere fra feks næringsinnhold.no osv så se på pakka

Ingen problem å mikse opp dette her til å treffe både retningslinjene for protein og fettintak og jeg ligger sjeldent på mer enn 15 gram fett om dagen.

Forslag til oppskrifter:

Grillspyd med magert kjøtt, paprika og sopp

Reker vendt i 50 gram hakket tomat hvor du krydrer etter ønske

Eggeviteomelett m/skinke og brokkoli toppet med tomat

Lettsaltet torsk og brokkoli

Tunfisk og cola zero i blender

osv...

Tips! Lettvint å legge inn akseptable matvarer på næringsinnhold.no og justere slik at det passer med makrobetingelsene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner jeg!!! Og jeg vil ha en kikkstart:).. Har lest side opp og side ned om PSMF, og har tenkt å prøve. Men... Er det noen som vet hvor mye reker eller scampi man kan spise? Er det alltid 150g uansett fisk, fugl, kjøtt, kjøttdeig, reker++?

Har du lest side opp og side ned burde du fått med deg at du skal ha i deg ca 2,2 gram protein pr kilo fettfri masse :)

Da bruker du kalkulator evt hoderegning om du er trygg på det til å regne ut hvor mye scampi eller annet du må ha i deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du spiste ca 8-10stk fileter?:p ikke problem for lommeboka akkurat nuh. men å bruke 100kr per dag kun i filet er ganske dyrt, for å ikke snakke om ensforming=( men ja i get the point.

Skal løpe igjennom OBSen nuh å se hva jeg ender opp med

:o Nei, er du gal!

Jeg får ikke til å poste dagsmenyen på fornuftig vis, men jeg kan sende deg det som et bilde om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest side opp og side ned burde du fått med deg at du skal ha i deg ca 2,2 gram protein pr kilo fettfri masse :)

Da bruker du kalkulator evt hoderegning om du er trygg på det til å regne ut hvor mye scampi eller annet du må ha i deg

Det har jeg fått med meg:), og jeg skal ha 150 g kjøtt og fisk:), men var bare litt usikker på rekene.. Om det blir det samme;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg fått med meg:), og jeg skal ha 150 g kjøtt og fisk:), men var bare litt usikker på rekene.. Om det blir det samme;)

Ok her får du et lite eksempel

en person skal ha i seg 200 gram protein og en mindre person skal ha i seg 150 gram protein, begge disse spiser kun ett måltid om dagen bestående av reker. La oss si at reker innholder 13 gram protein pr hundre gram (13%). Da må persom 1 spise 1538 gram reker mens person 2 kun trenger å spise 1154 gram reker.

Om person 1 derimot får i seg 100 gram protein fra kjøtt, trenger han derimot bare halvparten så mye reker for å tilfredstille behovet på 200 gram protein...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå starter jeg på min tredje uke med PSMF, og hadde min første oppkarbing på lørdag (etter 2 uker på). Jeg hadde så sinnsykt skallebank på søndagen da jeg våknet, føltes ut som at jeg hadde vært på grisefylla! Noen som har opplevd det samme? Og noen som kan si hva slags resultater de har hatt etter runt 3 uker? Jeg har gått ned fra 119.8 kg til 115.3 (ca.), men den siste uka virker det som at det har stått rimelig stille. Har kanskje bygget litt muskler? cm rundt hofte og bryst har gått ned 2-3 cm, mens magen fortsatt er på 114. Noe jeg gjør feil, tror dere? Eller skal det gå sånn som dette - litt opp og ned?

Kan du ikke skrive opp åssn dietten din har vært osv da? Litt lettere å kommentere evt feil og mangler da. Hvordan er treningen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok her får du et lite eksempel

en person skal ha i seg 200 gram protein og en mindre person skal ha i seg 150 gram protein, begge disse spiser kun ett måltid om dagen bestående av reker. La oss si at reker innholder 13 gram protein pr hundre gram (13%). Da må persom 1 spise 1538 gram reker mens person 2 kun trenger å spise 1154 gram reker.

Om person 1 derimot får i seg 100 gram protein fra kjøtt, trenger han derimot bare halvparten så mye reker for å tilfredstille behovet på 200 gram protein...........

Haha:).. Tusen takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Sofa king!

Dro en tur på obs for å hamstre litt egg etc.

Endte opp med kvittering på 1500 + ny teflonpanne:greedy:

Gi meg en epostadresse, så skal du få. jeg fikk bare laget det som PDF.. litt begrensa utvalg programmer her.

Hadde jeg gomla 400g kyllingfilet så hadde jeg vel ikke hatt mye problemer med å toppe det hele:p

kjøpt 2x 6pack nå så får se hvor lenge det holder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser 5-600g kyllingfilet hver dag :unsure: Går fint det! Litt dyrt men, da spiser jeg jo nesten ikke noe annet, så.. :)

Elsker kyllinfilet over alt på jord. Men wow det der blir over det jeg bruker å ha i meg:p

Driver å fixer litt på ovnsbakt kyllingfilet med Sjampignogn(christ jeg hater det navnet) urter, chilie etc også brokkoli purè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...