Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Jeg mistenker at du svarer deg selv litt nå. For det første høres det ut som om du ikke spiser nok - det er viktig å trykke i seg det man skal ha på en PSMF, for faste fungerer som sultdempende og det vil derfor ikke alltid være at man har så lyst på maten. For det andre er det at du trener som før og har masse kardio i seg selv et faresignal.

Hva er fettprosenten din? Hvor ofte har du refeed? Hvor ofte har du ekstramåltid i løpet av uken? Hvor mye trener du?

Med rett trening og kosthold kan de fleste menn gå ned 1-1.5kg fett i uken lett.

Takk for svar :)

Ukesprogrammet er:

- 3 x kardio pr uke x 1,5 time.

- 5x styrkeøkter. Bryst/Tri - Rygg/Bi / Ben/Skuldre / Mage / Armer

+ 1-2 yoga økter etter hvor vanskelig ryggen er.

Mat:

Spiser ca 200 gram portein pr dag + Godt over 1 kg grønnsaker.

Og spiser som oftest en stor porsjon kokte bær med stevia + litt tyrkisk yogurt.

I det siste har jeg droppet nesten alt maten, for å bli kvitt fett%.

Målte med på Tanita maskinen forrige uka og hadde økt fra 18,7 - 20/21%. (Målte to dager på rad, så da var den begge dager på over 20)

Skal sjekke med denne rare teknologi dingsen igjen, men tviler på at den er nøyaktig.

Magemål på 91 cm nå, og brystlinje på 110. Lår har krympet plutselig til 63 cm fra 65, armer krympet til 37 cm fra 42.

Har som mål å komme ned i fett% til under 10 - men virker som jeg er litt stuck på 18-21%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar :)

Ukesprogrammet er:

- 3 x kardio pr uke x 1,5 time.

- 5x styrkeøkter. Bryst/Tri - Rygg/Bi / Ben/Skuldre / Mage / Armer

+ 1-2 yoga økter etter hvor vanskelig ryggen er.

Mat:

Spiser ca 200 gram portein pr dag + Godt over 1 kg grønnsaker.

Og spiser som oftest en stor porsjon kokte bær med stevia + litt tyrkisk yogurt.

I det siste har jeg droppet nesten alt maten, for å bli kvitt fett%.

Målte med på Tanita maskinen forrige uka og hadde økt fra 18,7 - 20/21%. (Målte to dager på rad, så da var den begge dager på over 20)

.

Dette er galskap satt i system. Enten så kutter du ned på treningen eller så spiser du mer.

og btw tanita body analyser er omtrent like politelig som Bersculoni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er galskap satt i system. Enten så kutter du ned på treningen eller så spiser du mer.

og btw tanita body analyser er omtrent like politelig som Bersculoni

Jeg stod opp 0730 og mekka mye mat, tok hintet i går her inne :)

Hvilken diett bør man følge da, med ca kalori inntak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med ditt aktivitetsnivå ville jeg anbefalt et høyt karbohydrat inntak, men her går det mye på preferanser :)

Du kan starte med å lese:

Setting the Deficit - Small, Moderate or Large | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

edit: Du kan også kutte ut tanita vekten. Det er helt håpløst å bruke den til å måle fremgang, kjøp deg heller en klype som er noe av det greieste. Eventuelt kan du ta dexa scan om du mener det er verdt pengene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å oppsumere 153 sider med PSMF snakk:

1. Du spiser for lite / trener for mye

2. Du dør ikke av å legge til noen karbohydrater eller litt fett, men det er strengt tatt ikke PSMF lenger, om du må legge til ting er gjerne en moderat diett mer passende,

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjører tilbake på 2000 kcal pr dag jeg, og to spisedager i uka. Det funker :)

2000 er sikkert litt lavt med ditt aktivitets nivå men med to spisedager går det nok opp i opp. Om du ikke opplever resultater, så revurder spisedagene dine. F.eks bytt ut ene spisedagen med vanlig diettdag der du erstatter ene måltidet med et fri måltid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste grandiosa til kvelds i går fordi jeg bommet på makroene tidligere på dagen. Drakk en shake ved siden av for å få protein også, men det var det som skulle til for å fyre opp sylindrene mine i hvert fall :D

haha mitt største problem med junk food er ikke "æææ alle kaloriene," men "ikke nok proteiner......" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sykt mye energi på trening selv om jeg ikke spiser. Vi springer intervaller i motbakke liksom, og trener med typ 120 kg i utfall x 8. Men kanskje ikke så sunt med så lite mat, selv om det bare var ment for en kort periode på 2 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sykt mye energi på trening selv om jeg ikke spiser. Vi springer intervaller i motbakke liksom, og trener med typ 120 kg i utfall x 8. Men kanskje ikke så sunt med så lite mat, selv om det bare var ment for en kort periode på 2 uker :)

Ja rart med det, når jeg fastet i 24 timer så var jeg helt våken og full av energi. Tviler på det hadde vart i lengden, kroppen kan gi veldig mye gass, men ettervert som tiden går så sier den stopp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja rart med det, når jeg fastet i 24 timer så var jeg helt våken og full av energi. Tviler på det hadde vart i lengden, kroppen kan gi veldig mye gass, men ettervert som tiden går så sier den stopp :)

Funket greit med 4 dager, men litt svimmel i går kveld etter 1,5 timers fjelltur og 1 times styrkeøkt.

Men så drikker jeg sykt mye greens (alger og gress) så det hjelper på. Det fyller opp magen, + harekstreme mengder aminosyrer, vitaminer, mineraler osv så kroppen får det den trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er noen her som kan svare - i verste fall kan jeg vel ta en telefon til legen, men jeg prøver:

Er PSMF dumt om man har mageproblemer (type magekatarr, IBS) og ikke tåler å gå sulten lenge? (alt fra 4-6 timer avhengig av mengde mat ved forrige måltid).

Er det evt. noen som har slitt med det samme og likevel greid seg bra? :) Så lenge jeg spiser fast føde og ikke drikker måltidene (proteinshakes/måltidserstattere) får jeg ikke de største problemene, men om noen har slitt med noe lignende og vet hadde det vært toppen å høre.

Vil gjerne prøve dette for å komme skikkelig igang, men er redd for å gjøre magekatarren verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt, så kommer du til å spise ganske lite på en PSMF, så om du sliter når du spiser lite mat er jeg rimelig sikker på at du kommer til å slite på en PSMF.

Kan jo legge til at PSMF veldig sjeldent anbefales. 80 % av postene mine i psmf tråden er nok noe som "moderat diett er bedre enn PSMF"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) Jeg tror nok jeg er "feig" nok til å droppe det. Hadde vært morsomt å prøve, men jeg har allerede gått ned 2 kg på 1 1/2 uke uten å gå med tom mage og ha vondt, så da er det nok ikke verdt det. Jeg forstår at det beste er å kontakte lege, tenkte bare høre om noen hadde erfaringer - så det var godt å få det frarådet av erfarne karer :) Takk takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...