Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Hvis du skal trene på tom mage ville jeg tatt BCAA før trening. Om du synes det blir mye matlaging kan du også bytte ut noe med proteinpulver, som da også vil få ned mengden fett og karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du skal trene på tom mage ville jeg tatt BCAA før trening. Om du synes det blir mye matlaging kan du også bytte ut noe med proteinpulver, som da også vil få ned mengden fett og karbohydrater.

Syns du mengde fett og karbohydrater må ned? Fordelingen nå er vel på ca 70%p 30%f 10%k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du mengde fett og karbohydrater må ned? Fordelingen nå er vel på ca 70%p 30%f 10%k

De "offisielle" retningslinjene er vel at du skal ha minst 2g protein per kilo kroppsvekt, og så holde karbohydrater og fett så lavt som mulig. 30% fett er *langt* over retningslinjene til Lyle.

Selv prøver jeg å holde karbohydrater til det jeg får gjennom kjøpp og grønne grønnsaker, og fett så lavt som mulig+10g EFA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ovnsbake kylling i vann med buljong i. Det blir godt. Ellers blir jeg veldig fort lei av kylling selv. Jeg hadde heller byttet ut et eller to måltider med en proteinshake så du kunne kose deg litt mer på et av dem. Jeg spiste mye svin indrefilet, karbonadedeig med tacokrydder og salsa og en del kylling indrefilet, men nå som jeg kjører syklisk tar jeg bare pulver på PSMF-dagene mine. Da slipper jeg å planlegge hvordan jeg skal få kjip mat god :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir du ikke sulten av å innta så mye flytene proteiner?

Neh. Jeg er velsignet med en totalt fraværende sultrefleks. Jeg er av typen som kan glemme å spise mat et døgn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der tror jeg du må prøve deg frem seklv. Jeg hadde aldri byttet ut et måltid med proteinshake. Da hadde jeg fort dødd på dietten. Og jeg syns ikke fettet ligger for høyt ettersom du har regnet med seloljen. Jeg spiste 300 g strilmet svinekjøtt, og 170 g kylling hver dag + 800 g grønnsaker. Var jeg skikkelig sugen eller måtte ha noe før trening på morningen, tok jeg 100 g cottage cheese + 2-3 jordbær. Noen vil også anbefale en liten frukt før trening uten at dette vil ødelegge.

Jeg tenker det at fettet og karbohydratene ikke er så ille. Du ligger under 800 kcal og får i proteinene som du skal. Selv ville jeg ha byttet ut kesam-måltidet med noe kjøtt el.l, men det er for jeg syns kesam metter lite. Og jeg anbefaler å lage all maten dagen i forveien, så bruker du faktisk ikke så lang tid på det heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan utdype litt om hvordan en optimal oppkarbing burde gjøres? Jeg har relativt lav fettprosent, men har likevel noe ekstra "kosekilo" jeg vil få bort. Tenkte å kjøre 7-10 dager med strikt PSMF på nyåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan utdype litt om hvordan en optimal oppkarbing burde gjøres? Jeg har relativt lav fettprosent, men har likevel noe ekstra "kosekilo" jeg vil få bort. Tenkte å kjøre 7-10 dager med strikt PSMF på nyåret.

Spørsmålet da er vel heller "trenger du oppkarbing"? Om du kjører 7-10 dager i strekk og ikke skal tilbake på PSMF etter en spisedag, så er det jo egentlig bare å gradvis tilføre andre kalorier...Om det er for å komme i "perfekt form" bør du se på carb-upen i "UD 2.0" som du kan kjøpe på sidene til Lyle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet da er vel heller "trenger du oppkarbing"? Om du kjører 7-10 dager i strekk og ikke skal tilbake på PSMF etter en spisedag, så er det jo egentlig bare å gradvis tilføre andre kalorier...Om det er for å komme i "perfekt form" bør du se på carb-upen i "UD 2.0" som du kan kjøpe på sidene til Lyle.

Hmm trodde man måtte tilføre kroppen en viss mengde karbohydrater for å få opp leptin nivåene etter endt PSMF diett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppkarbing etter psmf er alltid greit selv om man ikke har tenkt å fortsette på dietten. Spis loff med noe godt på, ris, riskaker osv uten å ta helt av. Kroppen har bare godt av å få normalisert hormonbalansen osv etter en slik diett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm trodde man måtte tilføre kroppen en viss mengde karbohydrater for å få opp leptin nivåene etter endt PSMF diett?

Hvis du har veldig lav fettprosent, ja, men da bør du som sagt se på UD 2.0-protokollen. Lyle har uansett skrevet mye om det der på forumet sitt, men kanskje fb vil skrive en oppsummering. Jeg har aldri vært, og vil neppe ønske å komme, i en posisjon der jeg trenger å tenke på det.

Leptin vil uansett bli et mindre problem når du begynner å spise karbohydrater igjen. Lyle er i hvert fall hysterisk for "spillover" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, veier 88 kilo ca, med fett% på ca 17.

*Hvor mange proteiner bør jeg spise om dagen? Jeg ligger på ca 200 nå om dagen, på en liten deff som har vart over lengre tid. (300kcal underskudd ca hver dag over 3-4 mnd med 1 cheatmeal i uka)

*Hvordan tror du det vil være og gå fra en deff som har vart ganske lenge til og starte på PSMF for og finishe av fortere?

*Oppkarbingen, hvor mange karbs bør jeg spise på oppkarbings dagen? Eller de 6 timene. Holder meg unna fett da right?

*Hvordan tror du PF funker med PSMF?

Elsker karbonade deig taco med mager kesam og salat.. Så kommer til og spise mye av det. Det jeg lurer på er tacosausen eller taco krydderet, er det mye kcal i det?

Noen som har oppskrift på en sweet chilli saus med mindre kcal i en den i butikken? For den er jo helt sinnsyk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...