Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Viss dere f.eks spiser en kyllingfilet og blomkål og brokkoliblanding til et måltid, hva bruker dere av krydder og/eller saus for å få smak på det?

Jeg bruker sweet chili saus, men det går jeg ut i fra at jeg ikke kan bruke når jeg skal begynne med PSMF over nyttår:p

Jeg bruker tandoori eller karri-krydder, eller begge deler :D Supergodt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt mye hvitløk, chilli og ørtekrydder. Men jeg har gjort sånn at i stede for å spise dagsransonen av mager kesam (200 g) som et måltid så blander jeg krydder i og fordeler dets om dressing til grønnsakene :)

Brokkolimos er også en sikker vinner :D

Det var veldig smart:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er glad i krydder jeg også, men er det noen krydder man bør holde seg unna? Noen krydder med snike-kalorier? Førte inne både kanel og kardemomme på diett.no og der kunne de si meg at en teskje kardemomme inneholdt 50 kcal? Blir lei meg om det stemmer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ny på forumet her, men er imponert over all kunnskapen og informasjonen :-) Moro!

Jeg vil gjerne gå en uke på psmf etter nyttår (drar til syden andre uken i januar så rekker kun en uke).

Er det noen vits å gå en uke eller er det for kort? Jeg trenger kun å "deffe" bort 2 julekilo, men på kort tid uten å rase opp igjen!

Takk for hjelpen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Ny på forumet her, men er imponert over all kunnskapen og informasjonen :) Moro!

Jeg vil gjerne gå en uke på psmf etter nyttår (drar til syden andre uken i januar så rekker kun en uke).

Er det noen vits å gå en uke eller er det for kort? Jeg trenger kun å "deffe" bort 2 julekilo, men på kort tid uten å rase opp igjen!

Takk for hjelpen ;-)

Så lenge du holder ut innenfor retningslinjene skal det fint være mulig å ta 2 kg på en uke med psmf. Noe blir nok vannvekt som følge av lavere karbohydratinntak, men 2 kg er uansett 2 kg. Om du raser opp igjen er avhengig av hva du smeller i gapet i tiden etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du holder ut innenfor retningslinjene skal det fint være mulig å ta 2 kg på en uke med psmf. Noe blir nok vannvekt som følge av lavere karbohydratinntak, men 2 kg er uansett 2 kg. Om du raser opp igjen er avhengig av hva du smeller i gapet i tiden etterpå.

Vet ikke hvor mange kilo jeg gikk ned i løpet av en uke på PSMF, men kjøpte meg en vekt dagen jeg var ferdig. Har siden den tid (forrige fredag) gått opp tre kilo igjen :p Kroppen holder visst mer vann en jeg trodde... Har spist ganske høykarbo, så man vil kanskje unngå så mye vektoppgang dersom man holder seg litt mer lavkarbo enn hva jeg har gjort i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fettnedgang som teller uansett. Kroppen har ofte en tendens til å binde mye vann når man etter en lavkarbodiett går tilbake til en karborik diett. Men dette er som regel forbigående og mesteparten vil slippe når kroppen blir vant til karbohydrater igjen og får balansert seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger nok på et underskudd rundt 1000-1200 kcal. Går ned ca 2 kg i uka, noe som igrunn er mer enn nok. Er 173 høy, veide 76,5 for 9 daher siden, nå er vekta på rundt 73,5.

Det her skrev du for lenge siden, og mulig jeg har spurt deg om dette før, men hvordan så måltidene dine ut?:) Skal prøve dette i en uke ihvertfall, fra 9 januar, så er nysgjerrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at folk er på PSMF enda. Jeg er tilbake - runde 3. Vært litt utbrent og greier, så ikke blitt så mye trening, men...på to måneder med ad libitum spising og trening to dager i uken la jeg på meg urovekkende lite fett. Kan ikke klage på det :D I dag var jeg nede i 93kg, så 8 kg igjen. Det bør jeg klare før januar er omme, medregnet fråtsehøytiden i mellom der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her skrev du for lenge siden, og mulig jeg har spurt deg om dette før, men hvordan så måltidene dine ut?:) Skal prøve dette i en uke ihvertfall, fra 9 januar, så er nysgjerrig :)

Hei Jenny, ja dette begynner å bli en stund sida, men skal prøve svare deg så godt jeg kan, og så godt jeg husker.

Det meste jeg fikk i meg i løpet av dagen var fra proteiner, spiste rundt 1000 kcal om dagen tror jeg.

Altså:

Alltid 1 spiseskje med omega 3. Brukte seljolje.

Ellers besto måltidene stort sett av reint kjøtt, f.eks 200 gram kyllingfilet/ torsk/ skinke/ osv.... pluss masse grønnsaker som tomater, blomkål, brokkoli ol. Dette var igrunn stort sett det jeg spiste, sånn ca fire ganger om dagen. Var faktisk ikke veldig sulten, men klarte ikke stort lenger enn litt over en uke.

Har faktisk klart å holde vekta etter dietten da. Det er jeg fornøyd med. Veier ca 72 kg nå, vil gjerne ned litt til, men det får vi ta etterhvert.

Kan også være greit å lese artikkelen om PSMF på fitnessbloggen: http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det meste jeg fikk i meg i løpet av dagen var fra proteiner, spiste rundt 1000 kcal om dagen tror jeg.

Jøss - det var mye! Jeg er mann på 93kg, og jeg holder meg til ca 200g protein om dagen+10g EFA...men det er vel vanskelig å spise såpass lite som en jente skal gjøre etter Lyle's metode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss - det var mye! Jeg er mann på 93kg, og jeg holder meg til ca 200g protein om dagen+10g EFA...men det er vel vanskelig å spise såpass lite som en jente skal gjøre etter Lyle's metode :)

Med rundt 1000 kcal om dagen så blir det jo rundt 200 gr protein, også går de resterende 200 kaloriene til omega 3 og grønnsaker. Er vel ikke så mye det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med rundt 1000 kcal om dagen så blir det jo rundt 200 gr protein, også går de resterende 200 kaloriene til omega 3 og grønnsaker. Er vel ikke så mye det?

Jeg ligger på rett under 200g protein om dagen :p

Men...når alt kommer til alt er det jo ikke enorme forskjellene, og jeg har to stillesittende jobber og lav forbrenning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Flere spm. her, håper det er i orden :) Jeg tenker å starte på psmf på mandag og kjøre to uker. Men, jeg må drikke litt vin to dager med middag og dessert. Jeg forstår at dette gjør at resultatene ikke blir så bra som de kunne vært, men jeg kan vel få litt fremgang for det? er det skadelig på noen måte og gjøre det på denne måten? uken etter blir helt etter boka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Flere spm. her, håper det er i orden :) Jeg tenker å starte på psmf på mandag og kjøre to uker. Men, jeg må drikke litt vin to dager med middag og dessert. Jeg forstår at dette gjør at resultatene ikke blir så bra som de kunne vært, men jeg kan vel få litt fremgang for det? er det skadelig på noen måte og gjøre det på denne måten? uken etter blir helt etter boka :)

Legg det på spisedagene dine, så blir det ikke så ille. Litt ut fra formen din kan det hende du bare har et måltid i uken for å fylle glykogenlagre og få leptin opp igjen, men det er ikke verdens undergang. Men...antall kalorier kan jo fort bli mye, da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Flere spm. her, håper det er i orden :) Jeg tenker å starte på psmf på mandag og kjøre to uker. Men, jeg må drikke litt vin to dager med middag og dessert. Jeg forstår at dette gjør at resultatene ikke blir så bra som de kunne vært, men jeg kan vel få litt fremgang for det? er det skadelig på noen måte og gjøre det på denne måten? uken etter blir helt etter boka :)

Ingen MÅ drikke vin og spise dessert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser dette ut hvis jeg ønsker å kjøre PSMF-diett (jente 169cm, 58kg)

post-179-1444082579457_thumb.png

Etter trening, før første måltid: 5g BCAA og 20g ZeroCarb

M1: (kl.11:00) Mager kesam m/funsaft + 1ss selolje

M2: (kl.15:00) Karbonadedeig m/salat og 2ss Mager kesam

M3: (kl.19:00) Svin eller kylling m/brokkoli og blomkålblanding

(Mager kesam er begrenset til maks 1 boks pr.dag)

NÆRINGSINNHOLD (780 kcal)

Proteiner: 118 g

Karbohydrater: 21 g

Fett: 25 g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...