Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, føler jeg har satt meg ganske godt inni det. I forhold til vekten og høyden min er det et underskudd på 2000 kcal så vidt jeg forstår. Noe som virker som en ganske bra framgang?

Hvor mye underskuddet er har ikke noe å si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye underskuddet er har ikke noe å si...

Ok, hva er det som har noe å si da? Jeg spiser bare mat som er under 5% fett og karbo, som artikkelen sier. Og det står at man må miste 7000 kcal for å gå med en kilo fett. Derfor tenkte jeg at med 2000 i underskudd ville være bra. Hvis jeg har misforstått noe håper jeg du kan forklare det for meg - jeg er her for å lære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hva er det som har noe å si da? Jeg spiser bare mat som er under 5% fett og karbo, som artikkelen sier. Og det står at man må miste 7000 kcal for å gå med en kilo fett. Derfor tenkte jeg at med 2000 i underskudd ville være bra. Hvis jeg har misforstått noe håper jeg du kan forklare det for meg - jeg er her for å lære.

Det du skal spise er 2.5g protein pr kg ønsket vekt (altså den vekten du vil ned til) + 10g EFA. Resten skal holdes så lavt som overhode mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, hva er det som har noe å si da? Jeg spiser bare mat som er under 5% fett og karbo, som artikkelen sier. Og det står at man må miste 7000 kcal for å gå med en kilo fett. Derfor tenkte jeg at med 2000 i underskudd ville være bra. Hvis jeg har misforstått noe håper jeg du kan forklare det for meg - jeg er her for å lære.

På side 74, har jeg skrevet hoved prinsippene for denne dietten.. les der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!jeg startet på PSMF dietten i dag. Har spist dette: Frokost:

140g krydrett kyllingfilet med agurk, paprika og brokoli.

Lunsj:

150g svinekjøtt med brokoli, paprika og sopp.

Mellommåltid:

skyr.

Middag:

150g karbonadedeig, paprika, isbergsalat, agruk

Jeg lurer på om det gjør noe om jeg spiser stekt eggehvite Eller eventuelt litt kjøtt til kvelds eller er det meningen at man bare skal ha frokost, lunsj og middag? Er veldig vant med og spise kvelds noen timer før jeg legger meg slik at jeg ikke legger meg med tom mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!jeg startet på PSMF dietten i dag. Har spist dette: Frokost:

140g krydrett kyllingfilet med agurk, paprika og brokoli.

Lunsj:

150g svinekjøtt med brokoli, paprika og sopp.

Mellommåltid:

skyr.

Middag:

150g karbonadedeig, paprika, isbergsalat, agruk

Jeg lurer på om det gjør noe om jeg spiser stekt eggehvite Eller eventuelt litt kjøtt til kvelds eller er det meningen at man bare skal ha frokost, lunsj og middag? Er veldig vant med og spise kvelds noen timer før jeg legger meg slik at jeg ikke legger meg med tom mage.

Kanskje du skal ha med hvor mye protein, fett og karbo du spiser? Det der ser forferdelig lite ut. Har du lest beskrivelsen skikkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal ha med hvor mye protein, fett og karbo du spiser? Det der ser forferdelig lite ut. Har du lest beskrivelsen skikkelig?

Jeg har tatt utgangspunkt i eksempelet i artikkelen som ligger på fitnessbloggen. Jeg sliter veldig med og få i meg det jeg allerede har satt opp her. Ja jeg har lest den skikkelig. Hvor mye mener du jeg bør jeg ha av protein, fett og karb? Er 171cm og veier 68 kg. Har ikke målt fett %.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tatt utgangspunkt i eksempelet i artikkelen som ligger på fitnessbloggen. Jeg sliter veldig med og få i meg det jeg allerede har satt opp her. Ja jeg har lest den skikkelig. Hvor mye mener du jeg bør jeg ha av protein, fett og karb? Er 171cm og veier 68 kg. Har ikke målt fett %.

I hvert fall 150g, ville jeg sagt. Hvor mye spiser du? Ser ikke ut som du er over 80g...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra det de matematiske ferdighetene mine har klart å regne ut trenger jeg 3300 kcal hver dag for å opprettholde vekten jeg har i dag, er det da uansvarlig å gå på PSMF-diett med daglig inntak på 1300 kcal over en periode på 3 mnd?

Og burde jeg ha dager med "oppkarbing" eller hva det kalles? Hvor ofte/mye?

Hvis du mener det er uansvarlig å gå på PSMF diett så lar du jo bare være å kjøre den... det er helt og holdent ditt eget ansvar. Det er ingen livsstil, det en kick-start-diett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvert fall 150g, ville jeg sagt.

Nå var det ikke meg du svarte her, men etter å ha lest artikkelen sikkert ti ganger skjønner jeg ikke hvorfor hun må spise ihvertfall 150 g protein.

Jeg kommer bare frem til at jeg skal spise 120 på de dagene med lett aktivitet, 138 gram på de dagene med styrketrening.

(Har vært på kontroll i dag og ryggen er bra etter operasjon, så selv om jeg tjuvstarta litt før helgen, så skal jeg virkelig kjøre på nå, hadde min første ordentlige styrkeøkt på leeenge i dag!)

Har jeg misforstått noe da? Jeg veier 92 kilo, og har regnet ut fra det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arctic oil fra myrevolution er enkel å drikke, men vanlig tran med sitronsmak fungerer fint for meg.. eller du kan rett og slett bare spise litt makrell i tomat i en speltlompe.. en halv boks makrell i tomat i en speltlompe er gull verdt. :)

Hvor mye tran tar du hver dag da? Tenker på for å dekke behovet av de fettsyrene du skal ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det ikke meg du svarte her, men etter å ha lest artikkelen sikkert ti ganger skjønner jeg ikke hvorfor hun må spise ihvertfall 150 g protein.

Jeg kommer bare frem til at jeg skal spise 120 på de dagene med lett aktivitet, 138 gram på de dagene med styrketrening.

(Har vært på kontroll i dag og ryggen er bra etter operasjon, så selv om jeg tjuvstarta litt før helgen, så skal jeg virkelig kjøre på nå, hadde min første ordentlige styrkeøkt på leeenge i dag!)

Har jeg misforstått noe da? Jeg veier 92 kilo, og har regnet ut fra det..

2-2,5gram per kg kroppsvekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett spørsmål angående PSMF i veldig korte perioder. Vil det fungere å kjøre dette opplegget i 4 dager om gangen? Har en bror som har lyst å prøve dette, men pga. kokkeyrket er dette umulig å gjøre når han har jobbedager. Tanken er at han skal prøve seg på dette i ferien i sommer, men hvis han legger om kostholdet så godt som han kan som kokk, og kjører PSMF de helgene han har langhelg - vil det ha noe for seg?

Det blir naturlig nok mye smaking av feit mat på jobben hans, noe som er umulig å unngå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...