Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

De 20g er ikke iberegnet EFA-en. Legg deg på under 20g fra annen mat, og så tar du EFA-ene dine med et smil ved siden av.

Takk :D Da skal jeg roe meg ned. Er så kjedelig og gjøre masse feil :)

Isåfall er det jo bare å erstatte med målltid hvor du har fett(f.eks karbonadedeig/biff) med noe som ikke inneholder fett? f.eks torsk/sei og andre magre produkter.. Kylling også.

Joa, men prøve og ha litt anent en bare kylling, må nok bøye meg i støvet og kjøpe inn noe fisk til neste gang ja. Forslag til Merke,type som er best der tas i mot med takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er så usikker på hvor store måltider jeg skal spise. Jeg er 186 høy og veier antakelig rundt 120 kg, og jeg satte opp en diettplan som var lik den man finner her http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/ (et stykke ned i artikkelen). Men til tross de samme mengdene er jeg ekstremt sulten. Er det noen som vet hvordan jeg kan kalkulere hvor mye jeg skal spise, eller har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så usikker på hvor store måltider jeg skal spise. Jeg er 186 høy og veier antakelig rundt 120 kg, og jeg satte opp en diettplan som var lik den man finner her http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/ (et stykke ned i artikkelen). Men til tross de samme mengdene er jeg ekstremt sulten. Er det noen som vet hvordan jeg kan kalkulere hvor mye jeg skal spise, eller har noen tips?

2.5*ønsket resultatvekt = antall g protein

fett: så lavt som mulig (under 20g)

karbo: så lavt som mulig (under 20g)

I tillegg skal du kun ha 10g EFA.

Så...om du er vant til å spise mye kommer du til å ha en periode med sult. Ta et glass vann, så hjelper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde man ha oppkarbingsdager når man går på PSMF?

Det står beskrevet i artikkelen og mangfoldige steder i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle dyktige og rådgivende mennesker her inne, utrolig bra!!!

Jeg bor i england og har derfor ikke mulighet til å bestille ifra myrevolution. Noen som har et annet alternativ til omega 3-oljer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk til alle dyktige og rådgivende mennesker her inne, utrolig bra!!!

Jeg bor i england og har derfor ikke mulighet til å bestille ifra myrevolution. Noen som har et annet alternativ til omega 3-oljer?

Det meste av krill-, sel- og fiskeolje vil gjøre susen. De har helt sikkert noe kult på helsekosten der borte også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på oppsettet her: http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/, og jeg lurer på om man for eksempel kan bytte frokosten og mellommåltidet, slik at man spiser CC osv til frokost, tror nok det kan bli vanskelig for meg å få i meg såpass "mye" mat med kjøtt osv på morgningen. Lurer også på om noen kan hjelpe meg å sette opp et litt veiledende program siden det oppsettet som er satt opp der ikke passer helt til meg. Jente, 160cm, 59-60 kg. Aner ikke hva fettprosenten min ligger på..

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurer på om man for eksempel kan bytte frokosten og mellommåltidet

Når alt kommer til alt har det nesten null og niks å si. CC-debatten, derimot... ;)

Dersom en har 10-13% fett forstår jeg det slik at det kan være lurt å kjøre dette annenhver dag. Feks på treningsfrie dager?

Hvor skjønner du det fra? Det er ikke noe offisielt opplegg, så vidt jeg har sett. Lyle anbefaler derimot at man kjører 10 dager på og så går over på UD 2.0 om man er under 10...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skjønner du det fra? Det er ikke noe offisielt opplegg, så vidt jeg har sett. Lyle anbefaler derimot at man kjører 10 dager på og så går over på UD 2.0 om man er under 10...

"Er du i god form, bør du ha refeeds annen hver dag, eller hver tredje dag". I ordet refeeds legger jeg da normalt kosthold for en styrkeutøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Er du i god form, bør du ha refeeds annen hver dag, eller hver tredje dag". I ordet refeeds legger jeg da normalt kosthold for en styrkeutøver.

sub 10%...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er j på dag 8 på denne dietten - har en "oppkarb" dag idag som består av:

Måltid 1: fine rundstykker med jordbær syltetøy og hapå,

Måltid 2: taco,

Kveldskos: Litt smågodt (Skum/gele godis som inneholder litt proteiner, masse karb og ikke noe fett),

Totalen denne dagen ble:

300gram karb (1200kcal), ca.4gram karb per kg.kroppsvekt.

70gram prot (280kcal),

20gram fett (180kcal),

= 1660kcal.

Etter å ha inntatt måltid 1 kjenner jeg meg ganske slapp og hjertet mitt slår litt raksere enn før.... Er vel en reaksjon på de raske karb...

Har de første 8 dagene ligget på mellom 600-800kcal med hovedsakelig prot (magert kjøtt), fylt på med grønnsaker med lite karb og selolje, så kroppen får vel litt sjokk kanskje... Jeg fortsetter i samme løp i mårra da jeg synes denne dietten fungerer veldig bra for meg. Luksus å ligge i sofaen å rase ned i vekt ;-)

Når du kjører oppkarbing så ikke vær så opptatt av at du SKAL spise 3 måltider.. føl på kroppen og dens behov.. det jeg mener er at det fort kan ende opp med fler enn 3 måltider..men ellers ser det greit ut :) Vet ikke hva taco målltidet inneholdt , men regner med det var innen "retningslinjene" :) Regner med du kjørte vanlig PSMF målltider fram til oppkarbing ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du kjører oppkarbing så ikke vær så opptatt av at du SKAL spise 3 måltider.. føl på kroppen og dens behov.. det jeg mener er at det fort kan ende opp med fler enn 3 måltider..men ellers ser det greit ut :) Vet ikke hva taco målltidet inneholdt , men regner med det var innen "retningslinjene" :) Regner med du kjørte vanlig PSMF målltider fram til oppkarbing ?

Ja, det er nok lurt å kjenne hvilken behov kroppen har :) har kjørt Strikt psmf frem til idag ja, og har hatt kjempe effekt, jippi :-)

Taco måltidet inneholder karbonadedeig med taco krydder, masse mais;) salat, agurk - lite fett, mye karb og medium prot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra det de matematiske ferdighetene mine har klart å regne ut trenger jeg 3300 kcal hver dag for å opprettholde vekten jeg har i dag, er det da uansvarlig å gå på PSMF-diett med daglig inntak på 1300 kcal over en periode på 3 mnd?

Og burde jeg ha dager med "oppkarbing" eller hva det kalles? Hvor ofte/mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det da uansvarlig å gå på PSMF-diett med daglig inntak på 1300 kcal over en periode på 3 mnd?

Og burde jeg ha dager med "oppkarbing" eller hva det kalles? Hvor ofte/mye?

Hvorfor så mange kalorier? Har du lest artikkelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! Tenkte jeg skulle starte med PSMF snart, men har noen spørsmål som jeg ikke helt finner svaret på noen steder. (Hvis det står i tråden, beklager jeg det)

1. Kan noen gi et ca klokkeslett for når man burde spise de forskjellige måltidene hvis man står opp halv 7 ?

2. Hvor sent er maks man burde spise middag/kveldsmat ?

3. HVIS man blir sulten mellom måltidene, hva burde man spise/gjøre?

4. Kan noen gi et godt eksempel på et belløningsmåltid?

5. Hva burde man bruke i stekepanna til biff, fisk etc ? Olje ?

6. Man burde veie seg om morgenen?

7. Når det står 150g bringebær (med søtning) til mellommåltid, menes det da hele brinebær?

Tusen takk for respons !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! Tenkte jeg skulle starte med PSMF snart, men har noen spørsmål som jeg ikke helt finner svaret på noen steder. (Hvis det står i tråden, beklager jeg det)

1. Kan noen gi et ca klokkeslett for når man burde spise de forskjellige måltidene hvis man står opp halv 7 ?

2. Hvor sent er maks man burde spise middag/kveldsmat ?

3. HVIS man blir sulten mellom måltidene, hva burde man spise/gjøre?

4. Kan noen gi et godt eksempel på et belløningsmåltid?

5. Hva burde man bruke i stekepanna til biff, fisk etc ? Olje ?

6. Man burde veie seg om morgenen?

7. Når det står 150g bringebær (med søtning) til mellommåltid, menes det da hele brinebær?

Tusen takk for respons !

1. Nei, det kommer helt an på deg. Noen av oss spiser bare et par måltider om dagen på PSMF (og ellers) mens andre liker å musespise hele dagen. Spis slik det passer deg best.

2. 10 sekunder før frokost

3. Ta et glass vann eller spise asparges

4. BRIOCHE! :D

5. Vann. Evt ingen ting

6. Drit i vekta (og gjerne på den, du skal ikke bruke den uansett). Bruk speil og målbånd, evt ta dexa slik jeg anbefaler i artikkelen som står øverst i forumet

7. I motsetning til kvarte? De snakker om hele, usøtede bær. Helst ferske. Jeg liker det ikke, for om jeg først vil ha noe søtt skal det for pokker være sukker involvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man bruker tran istedet for vital artic oil?

Det er svart på mange ganger. Ja. Om du ikke har noe mot smaken av sur oterpote, så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...