Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åja, beklager, glemte jo å si: Bortsett fra sukker;)

Naturlige søtningsstoffer er sukkerarter, så jeg tror du kommer til å slite litt der...Det finnes søtning som natreen, som jeg tror er laget fra sukker, men med 1/20 av kaloriene. Nå er jo PSMF en ganske kortvarig diett, så kanskje du skal prøve å unngå søtning på diett-dagene dine? Jeg har i hvert fall nesten sluttet med sukker i drikke selv nå, og jeg er jo ferdig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindre da:p Nei jeg har ikke tenkt til å gafle innpå med sukker/ "sukker", tenkte mer på emergencies jeg da. Når det er i ferd med å gå gæli liksom. Jeg har jo spist sukker HVER dag før jeg begynte på dietten, så det rykker til litt innimellom.

Men, KLART JEG KAN! Hvis jeg bare vil la være, så gjør jeg jo det, og blir litt grinete i steden;)

Sukker er en uting, helt klart. Hvis man klarer bli kvitt avhengigheten, så har man jo knapt lyst på sukker. Så det får jo evt være et mål i seg selv;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp, jeg har slengt meg på PSMF selv, og lurer på noe angående treningsprogram:

Jeg følger treningsprogrammet som var satt opp som eksempel i denne -> http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/ artikkelen. Det jeg lurer på er, går det greit å bytte ut beinpress, pallof og sideplanke med markløft, eller er markløft for tungt å kjøre på underskudd (har rundt 700-900 kalorier underskudd hver dag, jeg er 91 kg og 180 høy)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindre da:p Nei jeg har ikke tenkt til å gafle innpå med sukker/ "sukker", tenkte mer på emergencies jeg da. Når det er i ferd med å gå gæli liksom. Jeg har jo spist sukker HVER dag før jeg begynte på dietten, så det rykker til litt innimellom.

Men, KLART JEG KAN! Hvis jeg bare vil la være, så gjør jeg jo det, og blir litt grinete i steden;)

Sukker er en uting, helt klart. Hvis man klarer bli kvitt avhengigheten, så har man jo knapt lyst på sukker. Så det får jo evt være et mål i seg selv;)

Du kan kjøpe sukrin? det er naturlig, men er et type sukker som ikke forstyrrer blodsukkeret. Du kan lage pikekyss, med eggehvite og sukrin for eksempel :)

EDIT: noen syns at sukrin gir en metallisk ettersmak. men for å få bort det/nøytralisere det litt, så kan man ta i litt vanilje essens mener jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg godt i gang med PSMF, og resultatene i dag er som følger:

Energi:

709

Goal:

2611

Fett:

14.93

Karbohydrat:

28.1

Protein:

105.85

I tillegg til dette har jeg fått i meg flytende EFA, 1 stk multivitamin, og tok litt ekstra salt på grønnsakene ;)

Noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp, jeg har slengt meg på PSMF selv, og lurer på noe angående treningsprogram:

Jeg følger treningsprogrammet som var satt opp som eksempel i denne -> http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/ artikkelen. Det jeg lurer på er, går det greit å bytte ut beinpress, pallof og sideplanke med markløft, eller er markløft for tungt å kjøre på underskudd (har rundt 700-900 kalorier underskudd hver dag, jeg er 91 kg og 180 høy)?

Markløft går helt fint, men ikke kjør for tungt. Du skal uansett ikke kjøre helt ut på en PSMF.

Da er jeg godt i gang med PSMF, og resultatene i dag er som følger:

Energi:

709

Goal:

2611

Fett:

14.93

Karbohydrat:

28.1

Protein:

105.85

I tillegg til dette har jeg fått i meg flytende EFA, 1 stk multivitamin, og tok litt ekstra salt på grønnsakene ;)

Noen innspill?

Veier du 45kg? Om ikke spiser du for lite protein. Du spiser også litt mye karbo, men ingen krise. Fett ser veldig bra ut, men regner med at den går litt opp når du får i deg nok protein...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ok med blåbær på denne dietten? Har lest meg frem til at bringebær er ok, men er litt usikker på blåbær og andre bær generelt..

Hvilket proteinpulver anbefales? Det finnes så mange på markedet! Da jeg var i London sist, fant jeg et som skal være helt karbofritt, er det optimalt kanskje?

Det er ikke like lett hver dag og få i seg nok proteiner gjennom maten, da jeg ikke finnes sulten hverken til frokost, middag eller lunsj. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ok med blåbær på denne dietten? Har lest meg frem til at bringebær er ok, men er litt usikker på blåbær og andre bær generelt..

Hvilket proteinpulver anbefales? Det finnes så mange på markedet! Da jeg var i London sist, fant jeg et som skal være helt karbofritt, er det optimalt kanskje?

Det er ikke like lett hver dag og få i seg nok proteiner gjennom maten, da jeg ikke finnes sulten hverken til frokost, middag eller lunsj. :)

La inn en liste med pulver jeg har som kan brukes litt tilbake i tråden! Scitec Nutrition har et som er fritt for fett og karbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markløft går helt fint, men ikke kjør for tungt. Du skal uansett ikke kjøre helt ut på en PSMF.

Veier du 45kg? Om ikke spiser du for lite protein. Du spiser også litt mye karbo, men ingen krise. Fett ser veldig bra ut, men regner med at den går litt opp når du får i deg nok protein...

Takk for svar:)

Nei, jeg veier nok litt mer enn det ;) Fikk i meg litt lite protein i dag, burde nok ligge på rundt 140, så her blir det skjerpings! Burde jeg prøve å komme ned på 20g karbs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar:)

Nei, jeg veier nok litt mer enn det ;) Fikk i meg litt lite protein i dag, burde nok ligge på rundt 140, så her blir det skjerpings! Burde jeg prøve å komme ned på 20g karbs?

Så du veier 60kg?

20g er et fint mål, 15g er et enda finere mål. Når alt kommer til alt er det 40kcal forskjell på 15 og 25g, så ikke noe å ligge våken å tenke på. Men om du ser noe du kan fjerne uten stress kan du like gjerne gjøre det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva du spiser resten av dagen.

Frokost

7 eggehviter

Lunsj

1 grillet kyllingfilet(150g) med brokkoli og salat

Mellommåltid

1 boks cottagecheese med funlight

Middag

laks(150g) med grønnsaker

Kvelds

skyr vanilje

høres dette greit ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er urealistisk. Hadde jeg vært deg hadde jeg regnet 1kg i uken, men håpet på 1.5kg. Husk at 2kg = 18.000kcal, som er 2600kcal underskudd om dagen. Om du spiser 1000kcal betyr det at du må ha nok muskelmasse til å forbrenne 3600kcal, noe jeg tviler på at de fleste har...

Et lite spørsmål (ettersom alle mine spørsmål er så små :p )

Er grunnen for at overvektige klarer gå ned fortere i starten av den enkle grunn at de har større muskelmasse fordi de trenger det for å klare gå? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle de ønske ;) Det er flere grunner, blant annet at de beveger mer kroppsmasse, at mer fettmasse kan frigi mer fett enn mindre, at de i den første perioden etter begynt diett gjerne går fra store matmengder til reduserte, vannretensjon osv. Ja, de har gjerne mer fettfri masse enn en mer normalvektig, men forskjellen ligger ikke der.

Ok! :) Begynte lure så smått på om det kunne være så enkelt. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, ikke for å være kjip, men er det ikke veldig mye karbo i skyr vanilje? Og med en hel boks CC og laks er du vel godt over 20 g fett? Og mine noget begrensede evner i kjapp hoderegning fant ikke mer enn drøyt 100 g proteiner der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...