Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men det er ikke noe i veien for å gå to-tre uker uten oppkarbing hvis en har litt og ta av og fungerer greit?

Kommer an på hvor mye du har å ta av, men det er alltids en fare for å gå på en leptin-smell, og tro meg...det ønsker du ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt kan man forenkle ting andre veien og bare droppe fettet til steking...man kan ikke si at man kompliserer det ved å droppe å vurdere når man kan og når man kan, fordi man aldri kan ;)

Å spørre om man kan steke ting i fett blir for meningsløst, og gjør ting bare mer komplisert. Ja, man kan droppe fettet, men du forstod hva jeg mente. Så synes du skriver ørliten grann nedlatende. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å spørre om man kan steke ting i fett blir for meningsløst, og gjør ting bare mer komplisert. Ja, man kan droppe fettet, men du forstod hva jeg mente. Så synes du skriver ørliten grann nedlatende. :)

Det var ikke meningen å være nedlatende til deg. Jeg er helt enig med deg, bare at det er like greit å bare droppe fett fra alt i stedet for å lure på om man kan steke, frittere, spraye på nesen eller hva det måtte være. Hvis man sier at annet fett enn 10g EFA ikke er tillatt, så oppnår man det vi begge er ute etter - å ikke komplisere ting :)

Så...jeg ville bare ha frem andre siden av "ukomplisert" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og ei venninne har starta med psmf for 6 dager siden, og j synes d går overraskende bra :) føler at jeg er mer konsentrert og i perioder har mye overskudd. Men sover mer enn vanlig, så bra at man ikke trenger å trene noe særlig :)

venninna mi har opprettet en blog hvor hun skriver detaljert om hvordan vi følger PSMF dietten. Planen er i første omgang å følge den i 3 uker... På blogen er det bilder av maten vi spiser med næringsinnhold, formbilder med mål (vi tar bilder, vekt og mål 1 gang pr. Uke for å (forhåpentligvis) se fremgang), hun forklarer hvordan hun føler seg underveis og skriver ned treningsøktene våre (3styrke økter i uka - helkropp), ikke noe utholdenhet (jeg er sykepleier, så går mye på jobb og venninna mi går rolige turer med hunden sin i blandt). Så de som vil se hvordan vi følger denne dietten kan gå inn på: http://stineallin.blogspot.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bloggen! :p

Etter å ha lest endeeeel poster her og på diverse andre forum er jeg endelig igang med denne superdietten.

Startet med å kutte ned på karb i en uke, og har nå kjørt psmf dietten ca to uker. Var litt skeptisk før jeg startet, men føler jeg er godt i gang nå og har på ca 3 uker mistet 9kg (!!) Dette + mer energi + sultfølelse på ca 0 må jo gjøre dette til tidenes diett!

Supert at det er så mange aktive postere ! har lært endeel av alle tipsene som har blitt postet her. Tnx;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke klarer å få i deg all maten, ikke start på PSMF. Du skyter deg selv jævlig hardt i foten om du ikke spiser proteinet du skal ha i deg.

Om du i det hele tatt har lest noe om PSMF, ville du ha fått med deg at all kondisjonstrening utgår med høye kneløft. Med andre ord - om du må løpe 45 km i uken er PSMF ikke noe for deg. Treningen som skal gjøre under PSMF er kun styrketrening, og lette helkroppsøkter sådan.

Det var derfor jeg stilte dette spørsmålet, da jeg lurte på om det i det hele tatt går ann å løpe litt? Vil PSMF ha mindre effekt dersom man dropper styrketreningen eller er dette bare for å beholde muskelmassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var derfor jeg stilte dette spørsmålet, da jeg lurte på om det i det hele tatt går ann å løpe litt? Vil PSMF ha mindre effekt dersom man dropper styrketreningen eller er dette bare for å beholde muskelmassen?

Såvidt jeg har lest her mister man bare muskelmassen, potensielt fort også det mindre man har / får å ta av. Selve styrketreningen er der for å konsentrere tapet av vekt til fett, ikke muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både i forhold til PSMF og kaloriunderskudd generelt så anbefales det sterkt kosttilskudd av typen omega-3, oljer etc.. Fikk Vital Artic Oil anbefalt...

Jeg bare lurer til dere nøytrale/objektive her inne. Kan jeg ikke like gjerne bare kjøre tran, i stedet for alle disse fancy og til dels dyre tilskuddene? Eller mener dere at tran ikke kan erstatte det?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett problem nå etter ett en uke på denne dietten med at blodsukkeret mitt dropper noe vanvittig og jeg blir ukonsentrert og begynner å skjelve. Noen som har tips til hvordan jeg kan unngå dette? Slik jeg har forstått så er det ikke "tillatt" med frukt.

Også lurer jeg på kaffe, vanlig svart kaffe uten noe dilldall. Går dette bra på denne dietten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ett problem nå etter ett en uke på denne dietten med at blodsukkeret mitt dropper noe vanvittig og jeg blir ukonsentrert og begynner å skjelve. Noen som har tips til hvordan jeg kan unngå dette? Slik jeg har forstått så er det ikke "tillatt" med frukt.

Også lurer jeg på kaffe, vanlig svart kaffe uten noe dilldall. Går dette bra på denne dietten?

eneste frukten som er tilatt er en halv frukt før trening for å få litt mer energi, ellers skal man ikke spise frukt pga mye fruktsukker.

Er du flink og spiser alle måltider/mellommåltider uten at det går for lang tid i mellom måltidene?

Kaffe er helt fint å drikke! selv drikker jeg endeel kopper pr dag , gjerne med et par suketter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var derfor jeg stilte dette spørsmålet, da jeg lurte på om det i det hele tatt går ann å løpe litt? Vil PSMF ha mindre effekt dersom man dropper styrketreningen eller er dette bare for å beholde muskelmassen?

De 3 styrke øktene i uka er for å vedlikeholde mest mulig av muskelmassen på et så stort kcal underskudd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både i forhold til PSMF og kaloriunderskudd generelt så anbefales det sterkt kosttilskudd av typen omega-3, oljer etc.. Fikk Vital Artic Oil anbefalt...

Jeg bare lurer til dere nøytrale/objektive her inne. Kan jeg ikke like gjerne bare kjøre tran, i stedet for alle disse fancy og til dels dyre tilskuddene? Eller mener dere at tran ikke kan erstatte det?:)

For min del er det viktigste at tran smaker verre enn geriatrikersokker...Om EPA og DHA er høye nok kan helt sikkert tran brukes...

Jeg har ett problem nå etter ett en uke på denne dietten med at blodsukkeret mitt dropper noe vanvittig og jeg blir ukonsentrert og begynner å skjelve. Noen som har tips til hvordan jeg kan unngå dette? Slik jeg har forstått så er det ikke "tillatt" med frukt.

Også lurer jeg på kaffe, vanlig svart kaffe uten noe dilldall. Går dette bra på denne dietten?

Har du faktisk målt blodsukkeret ditt, eller bare antar du at det faller? I normalt friske individer skal ikke det være tilfellet...

Kaffe er helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Da er jeg på dag 11 med PSMF og er klar for min første oppkarbing i ettermiddag/kveld!:) Jeg har på 10 dager gått ned 4,7 kg, og merkbart lavere fett%, sultfølelsen er ikke-eksisterende og jeg koser meg med maten min. Det eneste minuset, er at jeg har hatt veldig lite energi de siste dagene, så er nok greit å få fylt opp litt nå :)

Stå på alle PSMFere og god helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg satt opp en dagsplan for mandagen :) Føler jeg har fått den informasjonen jeg trenger nå, så da er det bare å hoppe ut i det :) Slik ser dagen ut:

Frokost: (kan hende jeg bytter på lunsjen og frokosten mtp tidmangel på morgenen)

- Kyllingfilet 180g

- Brokkoli 100g

- blomkål 100g

- tran 1 ss

Lunsj:

- Kalkunpålegg naturell 100g

Middag:

- Svine strimler 180g

- brokkoli 100g

- blomkål 150g (skal lage pure av den)

- tran 1 ss

SUM:

Fett 28,98

Kcal 762

Karbo 9,3

Protein 111,85 (sliter med å få øket denne, så tenkte jeg skulle ta en protein shake sammen med lunsjen)

Ser dette greit ut? Ser at fettet er ganske høyt, men kan ikke se hvor det kommer fra utenom fra tran.

Takker for svar og innspill ;)

EDIT:

Uten tran så ble fettet på 6,98 og kcal 564. da hørtes det brått veldig lite ut? eller er det bra? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...