Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for svar!

Hvilken animalsk omega-kilde vil du anbefale?

Hva skal jeg gjøre for å komme meg ned i kcal, uten å miste proteiner?

Jeg pleier å anbefale http://myrevolution.no/vital-arctic-oil-300ml - kjøp en 10-pack, så er det skikkelig billig for kvalitetsolje.

Du kan strekke deg to uker uten å ha et karbohydratrikt måltid, men jeg vil anbefale å ha ett da det kan gjøre det lettere.

When all else fails - ask Lyle :p Han sier 10 dager maks, men da skal man ha en full pause før man eventuelt begynner igjen. Ikke at jeg ikke stoler på det du sier, for det er jo omtrent det samme, men tenkte jeg skulle ta med hva "de andre guruene" sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt spørsmål, har benyttet meg av diett.no, og den viser at jeg har ca. 40-50g fett per dag, som igjen er ca. 60-70% av daglig inntak. Er dette alt for mye? Ser ikke hvordan jeg skal eventuelt kutte ned enda mer uten å gjøre dette helt umulig å gjennomføre...

50% fra kyllingkjøttdeig

33% fra CC-boksen

10% fra svinestrimlene

5% fra kyllingfiletene

og 2% fra tacoblandingen jeg hadde kjøttdeigen i dag.

Hva er for mye fett på en slik diett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt spørsmål, har benyttet meg av diett.no, og den viser at jeg har ca. 40-50g fett per dag, som igjen er ca. 60-70% av daglig inntak. Er dette alt for mye? Ser ikke hvordan jeg skal eventuelt kutte ned enda mer uten å gjøre dette helt umulig å gjennomføre...

50% fra kyllingkjøttdeig

33% fra CC-boksen

10% fra svinestrimlene

5% fra kyllingfiletene

og 2% fra tacoblandingen jeg hadde kjøttdeigen i dag.

Hva er for mye fett på en slik diett?

1. Kyllingkjøttdeig er fettbombe

2. CC er fettbombe, om jeg ikke husker feil.

Men om 50g fett (450kcal) er 60-70% av kaloriinntaket ditt - hvor lite prøver du å spise??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Kyllingkjøttdeig er fettbombe

2. CC er fettbombe, om jeg ikke husker feil.

Men om 50g fett (450kcal) er 60-70% av kaloriinntaket ditt - hvor lite prøver du å spise??

Det er bare det diett opplyser som prosent :-P

I tillegg står det jo en CC-boks som anbefaling i artikkelen til PSMF. Har fulgt dine anbefalinger tidligere i tråden, og faller inn på 180g protein for dagen, 40-50g fett, 15-20g karbo (usikker på hvor mye grønnsaker gir, men regner med dette stemmer ca.), og totalt ca. 1000 kcal for dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare det diett opplyser som prosent :-P

I tillegg står det jo en CC-boks som anbefaling i artikkelen til PSMF. Har fulgt dine anbefalinger tidligere i tråden, og faller inn på 180g protein for dagen, 40-50g fett, 15-20g karbo (usikker på hvor mye grønnsaker gir, men regner med dette stemmer ca.), og totalt ca. 1000 kcal for dagen.

Kyllingkjøttdeig er vel oppi 10g/100g kjøtt, så kutter du den blir du kvitt en god del. I tillegg er jeg ikke noen fan av de versjonene som anbefaler cottage cheese, men husker ikke hvor mye fett som er i den. Kan du ikke bare titte på varedeklarasjonen på kjøttvarene og plukke ut det som trekker opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kyllingkjøttdeig er vel oppi 10g/100g kjøtt, så kutter du den blir du kvitt en god del. I tillegg er jeg ikke noen fan av de versjonene som anbefaler cottage cheese, men husker ikke hvor mye fett som er i den. Kan du ikke bare titte på varedeklarasjonen på kjøttvarene og plukke ut det som trekker opp?

Vurderer å ta steget så langt å lage egen kjøttdeig av kyllingfilet, hehe. Blir veldig mye kjøtt hvis man kutter ut CC, synes den er veldig grei som mellommåltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å ta steget så langt å lage egen kjøttdeig av kyllingfilet, hehe. Blir veldig mye kjøtt hvis man kutter ut CC, synes den er veldig grei som mellommåltid.

Jeg ville heller tatt en proteinshake blandet i vann...

Er det noen som vet hvor mye man tjener på å fjerne fettrester som henger igjen på "renskåret" kjøtt?

Hvor langt er et tau? Kommer jo helt an på kjøttet, så kanskje du bør slenge det på en vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er et tau? Kommer jo helt an på kjøttet, så kanskje du bør slenge det på en vekt?

Jeg tenkte hva som er vanlig. Selv om noe varierer så betyr det ikke at alt må måles individuelt. Jeg vil også tro at noen som eventuelt innesitter kunnskapen er intelligente nok til å forstå at man skal presisere hva slags kjøtt det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg går på psmf-dietten og lurer på 2 spm! Kan man bruke taco spice mix krydder på karbonadedeigen? eller er det for mye tull i denne kryddermixen?:) Og hvordan er det med svart kaffe?
Sukkerbasert stivelse i tacoposen. Lag din egen mix, masse oppskrifter på dette. Kaffe er kanon.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sukkerbasert stivelse i tacoposen. Lag din egen mix, masse oppskrifter på dette. Kaffe er kanon.

Takk ;) Jeg føler meg kvalm og sliter med å spise opp mengden kjøtt+grønnsaker til hvert måltid, er dette utrolig viktig eller kan man spise det man orker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte hva som er vanlig. Selv om noe varierer så betyr det ikke at alt må måles individuelt. Jeg vil også tro at noen som eventuelt innesitter kunnskapen er intelligente nok til å forstå at man skal presisere hva slags kjøtt det er snakk om.

Ja, og andre intelligente forsøker å ikke være syrlige...som jeg prøvde å få frem, så kommer det jo helt an på kjøttet, og det er umulig for "oss" å si at det er 7.3g fett. Innholdsfortegnelsen er uansett et gjennomsnitt og ikke verdien i akkurat det stykket du har. Comprende? Plager det deg, så skjær det bort. Er du heldig kan stykket være magrere enn vanlig, men det kan også være fetere. Og som du sier...forskjell fra stykke til stykke, og fett skal i prinsippet holdes lavt.

Hei, jeg går på psmf-dietten og lurer på 2 spm! Kan man bruke taco spice mix krydder på karbonadedeigen? eller er det for mye tull i denne kryddermixen?:) Og hvordan er det med svart kaffe?

Jeg bruker mye av taco-krydderet til Old El Paso. Greit nok at det er sukker i det, men hvor mye blir det i en hel pose? Jeg tror ikke det er målbart engang.

Svart kaffe er helt fint.

Er flytende margarin fyfy for steking av kyllingfile, svinefile, karbonadekjøttdeig og lignende? Finnes det tillatte alternativer? Rett i teflonpanne? Hvordan gjøres det hvis man bruke vann?

Takk fra en ivrig nystarter!

Alt ekstra fett er fyfy, og man trenger faktisk ikke noe mer enn en helt grei teflon-panne fra clas ohlson for å få bra resultater. Jeg bruker hverken vann eller smør.

Hvor mye er 'greit' å jogge i løpet av denne dietten? Løper vanligvis rundt 45 km i uken.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei!

jente, 22 år, 74 kilo, 163 cm. startet på dietten for 3 dager siden, regnet ut på diett.no at jeg spiser 1030 kcal iløpet av en dag, er dette litt lite? eller er det ett greit inntak?

54% proteiner

29% fett

17% karbo

høres dette riktig ut, eller er jeg helt på bærtur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei!

jente, 22 år, 74 kilo, 163 cm. startet på dietten for 3 dager siden, regnet ut på diett.no at jeg spiser 1030 kcal iløpet av en dag, er dette litt lite? eller er det ett greit inntak?

54% proteiner

29% fett

17% karbo

høres dette riktig ut, eller er jeg helt på bærtur?

Har du lest artikkelen? Du får i deg like mye fett som proteiner (i kalorier), noe som burde få en del varselsbjeller til å ringe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...