Gå til innhold

Din favorittunnskyldning


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akurat slik var jeg selv i den første perioden. Spiste ingenting, men vekta gikk opp og sov hele tiden. :sleep:

Klarte ikke å trene, ble svimmel og kvalm allerede under oppvarmingen.:sick:

Men 1 uke etter at jeg startet med Levaxin sa jeg meg selv at dette måtte bare gå, var bare en liten fartshump på veien.:mad:

Laget meg helt nytt kosthold, startet treningen sakte men sikkert for å bygge meg opp til å faktisk trene.:rolleyes:

Tok vell flere uker før medisinen og treningen begynte å virke, men formen kom seg. :D

Har fremdeles lavt stoffskifte, men holder det stabilt med medisinering og et hellve%¤@s aktivt treningsliv :)

Fikk vite at jeg hadde lavt stoffskifte i sommer, faktisk 22.juli. Jeg er egentlig ganske glad for at det var akkurat denne datoen, for da fikk jeg ingen medlidenhet for meg selv, når det er så mange som har det så mye verre. Klart det er mange tunge dager, men da er faktisk det beste å trene!! Jeg sluttet ikke en dag med trening etter at jeg fikk vite diagnosen min, men sov likevel veeeeeldig mye og orket ikke gjøre noe. Så uansett om man dropper treningen eller ikke, vil man gå opp i vekt om man går fra en aktiv livsstil til å bare sløve. Heldigvis blir de fleste bedre så snart de er på riktig levaxin dose :)

Er veldig nysgjerrig på kostholdet ditt??? Jeg har gått opp for mye i vekt og cm, og prøver å berolige meg selv om at det går sakte men sikkert tilbake med riktig dose medisin, men skader ikke å være ekstra obs på kostholdet heller :)

Og trener du mer enn du gjorde før du fikk lavt stoffskifte?? Jeg har trent styrke de siste årene, men synes selv jeg har hatt dårlig fremgang med tanke på treningsmengde og fremgangen i styrke. Er det mulig at jeg har brutt ned muskelmasse ved å trene når jeg har hatt veldig lavt tyroksinkonsentrasjon i kroppen??

Beklager for at jeg spør så mye, men er ikke hver dag man kommer over noen som håndterer lavt stoffskifte så bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for mange unnskyldninger nå, for er forkjøla, potte tett, må lese masse til eksamener, så enslig mor på fulltid, så må jo ta meg tid til barna og, de skal jo følges opp og kjøres hit og dit, så et hus som det må utføres en del husarbeid, sunn mat som skal lages daglig til meg og barna. Men vært på helsekosten i dag og kjøpt ting som skal få meg både frisk og åpne alle luftveier, så satser på at det funker. For greit jeg har ikke mye tid til trening nå, men noen timer i uka skal jeg klare fint, og er bra for både kropp og hode.

Og samme i matveien nå, blir litt sjokolade, iskaffe og sånn i eksamenslesinga. Så litt kos de kveldene jeg ligger rett ut på sofaen av forkjølelse, desverre matlysten forsvinner jo ikke. Men burde vel heller bare spise sunnt både for å bli frisk og tenke klart.

Synes helsekosten kunne solgt litt viljestyrke og motivasjon og jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjelden unnskyldninger som ikke er gyldige..:p Skal jeg jobbe hele dagen, så står jeg gjerne opp tidligere for å skvise inn litt trim. Får nok ikke like mye trening i hverdagen nå som jeg hadde ønsket, men med gyldige grunner som husbygging, masse jobb, kveldsskole og lekselesing, så blir det litt prioteringer. Dog prioriterer jeg treningen nokså høyt, da det er den som får meg gjennom disse lange dagene.

Trening <3 :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk vite at jeg hadde lavt stoffskifte i sommer, faktisk 22.juli. Jeg er egentlig ganske glad for at det var akkurat denne datoen, for da fikk jeg ingen medlidenhet for meg selv, når det er så mange som har det så mye verre. Klart det er mange tunge dager, men da er faktisk det beste å trene!! Jeg sluttet ikke en dag med trening etter at jeg fikk vite diagnosen min, men sov likevel veeeeeldig mye og orket ikke gjøre noe. Så uansett om man dropper treningen eller ikke, vil man gå opp i vekt om man går fra en aktiv livsstil til å bare sløve. Heldigvis blir de fleste bedre så snart de er på riktig levaxin dose :)

Er veldig nysgjerrig på kostholdet ditt??? Jeg har gått opp for mye i vekt og cm, og prøver å berolige meg selv om at det går sakte men sikkert tilbake med riktig dose medisin, men skader ikke å være ekstra obs på kostholdet heller :)

Og trener du mer enn du gjorde før du fikk lavt stoffskifte?? Jeg har trent styrke de siste årene, men synes selv jeg har hatt dårlig fremgang med tanke på treningsmengde og fremgangen i styrke. Er det mulig at jeg har brutt ned muskelmasse ved å trene når jeg har hatt veldig lavt tyroksinkonsentrasjon i kroppen??

Beklager for at jeg spør så mye, men er ikke hver dag man kommer over noen som håndterer lavt stoffskifte så bra! :)

Imponerende at du fikk til å trene etter du fikk diagnosen, det er stålvilje! :thumbsup:

Kostholdet jeg hadde under starten av medisineringen var vell alt jeg klarte å få i meg, var sulten som en okse.

Men etter at stoffskiftet ble stabilt med medisineringen så startet jeg på en dietplan på 3000kcal.

Brukte matvarer som havregryn, frukt, kylling, ris, brokkoli, gulerøtter, sopp, paprika og cottage cheese.

Disse var ikke valgt av en spesiell grunn opp til stoffskiftet mitt, bare for vektnedgangen etter at jeg fikk diagnosen.

Når jeg begynte å trene igjen så veide jeg vell hele 121-122kg morgenvekt på 180cm høyde.

Treningsmengden min er mye bedre nå enn før jeg i det hele tatt fikk vite at stoffskiftet mitt var lavt.

Jeg trente vell 9-10 timer i uken før, men nå trener jeg 10-12 timer i uken på det minste, ofte er jeg opp i 12-15 timer i uken.

Muligheten for at du har mistet muskelmasse ved styrketrening ved lavt tyroksinnivå i kroppen er vell både og, du kan kanskje tenke slik at kroppen din bruker en viss mendge energi på å opprettholde tyroksinnivået stabilt, og når du da trener tung styrketrening som kroppen må ha energi for å gjennoppbygge de nedbrutte muskelfibrene med kan det være at du tappet deg helt tom etter hver trening. Dette kan også komme av kostholdet ditt, at du ikke spiste nok eller bra mat under denne perioden, slik at kroppen bare gikk å "spiste" av muskelmassen din mer enn av maten du burde hadd i deg.

At du fremdeles dro deg på trening likevell om kroppen responderte slik er sinnsykt imponerende :)

Ikke beklage deg for spørsmålet, det er så lite og det betyr mye for meg å hjelpe andre som også er i eller har vært i den situasjonen som jeg var i tidligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig flink til å unngå unnskyldninger! men har jeg mye lekser, har vært på jobb osv. så blir det ikke til at jeg trener i 21-22-tiden liksom;).. Og vi bergensere generelt har vel det med å skylde på været også.. for det regner jo alltid, og om vinteren er det et slaps og smeltet snø overalt.. og da frister det ikke å GÅ til treningssenteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er så tungt!!!" eller "jeg orker ikke fordi jeg blir så sliten".

Har heldigvis klart å legge fra meg de fleste unnskyldningene fortiden, da jeg har masse motivasjon og gleder meg til jeg skal trene :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi lang liste tror jeg....skalviseda

* Makter ikke (er til utredning for ME som er kronisk utmattelsessyndrom da, så det er et faktisk problem og ikke bare latskap)

* Orker ikke, som er noe helt annet enn å ikke makte, å ikke orke er LATSKAP

* tett i nesa

* vondt i hodet

* må slappe av (WTF??? kan jo gjøre det etterpå dah!!!)

Men jobber hardt med det mentale så det blir stadig bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min unnskyldning i dag for å ikke trene, er at jeg har eksamen i morgen. At jeg derimot kan tilate meg å bruke tid på fitnessbloggen, facebook, ca 4500 blogger jeg følger, vaske inni kjøkkenskapet, farge håret og stirre meningsløst inni veggen, er helt i orden.

Det er helt utrolig hvor mye man får gjort når man eeeegentlig skal gjøre lekser og slikt.. hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk jeg ikke har noen unnskyldning for å ikke gå på trening. Det er VELDIG sjeldent jeg går glipp av trening, og da er det av viktige grunner.

Men når det gjelder skolearbeid og lesing til eksamen, så er listen uendelig lang:

- Må bare se litt på facebook/fitnessbloggen først

- ta oppvasken, rydde rommet, gå tur med hunden

- Trene, trene, trene, trene

Ender som regel opp med å gjøre absolutt alt annet enn å faktisk lese til eksamen.. Og etter hver eksamen angrer jeg på hvorfor jeg ikke leste mer... :meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt sånn at om jeg først begynner å spise dritt en dag, så tenker jeg "jaja, dagen er ødelagt og jeg kan like gjerne fortsette."

Så utfordringen er å vri denne om til "jaja, så spiste jeg den sjokoladen, men trening blir det uansett!" Verden går jo ikke under fordi man spiste loff med nugatti til frokost... Heldigvis :whistling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...