Gå til innhold

Lite motiverende


inge

Anbefalte innlegg

Dette var ekstremt lite motiverende. En masse bilder av spinkle fjortiser som plutselig er muskelbunter. Hvor er alle overvektige 40 + ? de som har 20-30 kilo for mye og liten eller ingen tid til å trene ? Og en masse videoer og bilder av bolekropper ? Seriøst...........

Vi som har trent av og på i flere år og bare blitt i dårligere form har ikke nytte av dette. Jeg mener trening er mest bortkastet tid som kunne vært brukt på jobb eller familie. Kanskje derfor de fleste her inne ikke har noen av delene (Det ser ut sånn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelpes. Hvor lang tid har du egentlig brukt på å titte rundt i dette forumet? Her er mange brukere som har tatt av imponerende 20-30-40 til og med 50 kg! Det er ikke nødvendig å dømme dette nedenom og hjem bare fordi du ikke fikk det du var ute etter servert på et sølvfat. Let litt rundt i forumet og gjør deg kjent med det, så kommer du nok inn i det:) Generelt på fitnessbloggen finner du et hav av gode artikler med høy kvalitet!

Du har sikkert hørt det før, men om noen har "ingen tid til å trene" så skyldes det prioriteringer. Alle har fått tildelt 24 timer i døgnet, 7 dager i uken. Hvordan man velger å anvende disse timene er noe helt annet;) Det første stedet å begynne for deg vil være å jobbe med/endre holdningen din til trening. Det er fullt mulig å kombinere en god livsstil med jobb, studier, familie OG venner. Alt på en gang! Sjokkert? Jeg har gjort det selv og har hittil gått ned 30kg.

Konklusjon: Prioriteringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart mange som har trent hardt og fått gode resultater både med tanke på vektreduksjon og bygging av muskler. All honnør til de. Selv har jeg heller dårlige resultat av trening og har trent meg i dårligere form flere ganger. Er avhengig av å kunne løpe ute (får muskelproblemer på tredemølle) og finner apparattrening utolig lite inspirerende. Har ikke noe ønske om å se ut som en solbrun muskelklump og blir bare forbanna og irritert av å se på på bildene. Hver sin lyst........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh, hvorfor bruker du tid her inne hvis du uansett mener trening er bortkastet tid? De fleste av oss her inne har en annen mening enn det, og det er vel akkurat derfor vi synes det er interessant å være på et slikt forum. Det er ingen som sier at du må bli en solbrun muskelklump, ei er det heller noen sammenheng mellom å trene styrke og bli brun :) Jeg er helt sikker på at ikke alle ønsker å se ut som de største gutta, men er vel ingen som ikke vil ha muskler? Eller? Uansett, som du sier "hver sin lyst", og for min egen del går det aldeles utmerket å prioritere både og, ikke enten eller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, kom an. Jeg tipper at det er en grunn til at du faktisk har tatt deg tid til å registrere deg og har tatt turen innom et treningsforum. Slik jeg tolket første innlegget ditt så har du 20-30 kg for mye? Trives du der? All bitterheten til trening og "bolekroppene" forteller meg noe annet.

Selv har jeg heller dårlige resultat av trening og har trent meg i dårligere form flere ganger. Er avhengig av å kunne løpe ute (får muskelproblemer på tredemølle) og finner apparattrening utolig lite inspirerende..

Jeg er svært interessert i å høre hvordan du trente for å få dårlige resultater og av alle ting presterer å trene deg i dårligere form? Det vil jeg si er så nær som imponerende. Videre: Hvem eller hva hindrer deg i å løpe ute? Hvorfor se på apparattrening som et alternativ om du ikke liker det?

Du lurer bare deg selv ved å komme med dumme unnskyldninger. Ingen andre. En annen ting som i alle fall ikke hjelper deg i form er å snakke nedlatende om de som prioriterer, gjør en innsats og av egen fri vilje skaper resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke mange kilo for mye, de er bare feil plassert. har forsøkt en rekke "mirakelprogram" som skal gi gode resultater både kosthold og trening. Etter ukesvis med jevn trening og streng diett er vekten redusert litt (for lite i forhold til programmet), kondisen dårligere, og styrken ikke målbart bedre. Mulig jeg trener for lett men med å droppe litt jobb klarer jeg å presse inn tre 30 minutters økter i uken. Hva som hindrer meg i å trene ute ? Egentlig lite annet enn et dårlig vær. Ikke meningen å rakke ned på de som når sine mål, men jeg føler jeg har forsøkt så mange ganger at jeg blir irritert når det hevdes at det bare står på priortering.

Selvsagt kan jeg trene hver dag, ingen problem. Det er bare å gå klokken 6 om morgenen, la konemor ta seg av ungene. Tipper det hadde vært populært etter en uke. Å trene etter middag er ikke aktuelt. Da er det så fullt på " mitt" senter at det er kø på alle apparatene.

Skulle gjerne visst hvordan jeg klarte å trene meg i dårligere form, men resultatene viste at jeg ikke klarte å løpe raskere etter tre mnd. med løpetrening. Tvertimot var jeg mye tregere og måtte ta pauser oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke mange kilo for mye, de er bare feil plassert. har forsøkt en rekke "mirakelprogram" som skal gi gode resultater både kosthold og trening. Etter ukesvis med jevn trening og streng diett er vekten redusert litt (for lite i forhold til programmet), kondisen dårligere, og styrken ikke målbart bedre. Mulig jeg trener for lett men med å droppe litt jobb klarer jeg å presse inn tre 30 minutters økter i uken. Hva som hindrer meg i å trene ute ? Egentlig lite annet enn et dårlig vær. Ikke meningen å rakke ned på de som når sine mål, men jeg føler jeg har forsøkt så mange ganger at jeg blir irritert når det hevdes at det bare står på priortering.

Selvsagt kan jeg trene hver dag, ingen problem. Det er bare å gå klokken 6 om morgenen, la konemor ta seg av ungene. Tipper det hadde vært populært etter en uke. Å trene etter middag er ikke aktuelt. Da er det så fullt på " mitt" senter at det er kø på alle apparatene.

Skulle gjerne visst hvordan jeg klarte å trene meg i dårligere form, men resultatene viste at jeg ikke klarte å løpe raskere etter tre mnd. med løpetrening. Tvertimot var jeg mye tregere og måtte ta pauser oftere.

Faen som du syter! Leste du intervjuet jeg linket til? Som du ser trenger du ikke å lempe alt over på kona. Og at det er fullt på gymmet er bare tull. Det er ofte fult der vi andre trener og. Dessuten er det sikkert mulig å bytte gym.

"Hvordan ser en helt vanlig dag ut for deg?

06.30 står opp og spiser frokost

07.00 vekker barn,smører frokost

07.30 leverer barna på barne og ungdomskolen

08.00 jobb

prøver å få i meg 2måltid i løpet av en arbeidsdag.

16.00 hjem fra jobb

17.00 middag

kjøring av unger på fotballtrening,bmx etc.

20.00 mat før trening

20.30 trening

22.30 kveldsmat og litt tv titting før legging.

24.00 nattinatt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis problemet først og fremst er at du har noen kilo for mye, vil du nok ha mer å hente på å endre kostholdet enn å legge inn så mye mer trening, ihvertfall inntil videre.

Da kan kanskje dette være mer til inspirasjon? http://fitnessbloggen.no/fhm/

Familiefar med jobb og unger, som likevel har fått til mye på kort tid. Selv om han trener mer enn før, er det nok kostholdsendringene som står for brorparten av vekttapet. Selv om du ikke har mulighet til/ønsker å trene, så kan du over tid få gode resultater vektmessig. Men et sted må man begynne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel i bunn og grunn et spørsmål om å ville det såpass at du gidder å gjøre noe med det faktum at du ikke har nytte av hverken dietten eller treningen? Det ligger noen rimelig universelle prinsipper til grunn for å lykkes, og kone og unger er ikke med i det regnestykket etter min erfaring.

Nok av 40-åringer er det her inne også, både feite, dvaske og stramme. Ser ingen andre av dem gå til angrep på folk fordi de ser bra ut?

Å ja, og:

post-5892-14440844440256_thumb.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da fælt til hårsåre folk her inne var da. For å være helt ærlig ser jeg poenget hans, ved første øyekast er det de som har lykkes best med trening og kosthold som er mest fremtredende på forumet. For alle er ikke dette motiverende, heller demotiverende. For at mange her inne bruker mye tid på trening og kosthold, er det ingen tvil om.

Men tilbake til trådstarter; du er ikke alene om den biten. Tilegning av større kunnskap vil hjelpe deg på veien, slik at du kan trene effektivt 3 ganger i uka og komme i bedre form. Klarer du ikke dette ved ditt eget opplegg, vil det lønne seg for deg å spørre noen om har lyst til å forklare dette for deg, istedenfor å bare sende deg en link. Men ingenting kommer gratis, så denne kunnskapen må du faktisk oppsøke selv. 3 timer i uken vil du kunne klare å sette av tid til, og for helsa sin del vil jeg være sikker på at din kone er villig til å samarbeide for å få dette til. Lykke til, og husk: livet blir hva du gjør det til selv. Det er opp til deg å gjøre det bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Det var den artikkelen som startet hele greia. Ble mektig provosert av at det lot seg gjøre på 12 uker. Flott for han men jeg har liten tro på at det er normalen. Men fint for de som klarer det. Har lest artikkelen noen ganger uten å bli noe klokere på hvordan han har trent og hva han har spist. Han har jo også hatt hjelp med å justere treningsmengde og kosthold underveis. Jeg må nok lese den litt grundigere............ Siden ImmaBro mener alle har tid til å trene setter jeg opp en typisk dag:

07:00 Står opp, vekker barn, smører skolemat

07.30 unger ut døren, dusj, barbering.

08.00 Forberede dagens arbeid, kontorarbeid, e-poster, telefoner, pakke bil (fortsatt lite frokost)

09:00 kjører til jobb/levere i barnehage

10:00 Jobb

16.00 kjører hjem fra jobb

16:30 hente i barnehage

17.30 middag

18:00 kjøring av unger på trening, dans........etc.

18:15 Kontorarbeid, rapporter fra dagens jobb, e-poster

19:00 Hente unger.....

19:30 Lekser, legging av unger

20:30 Forberede neste dags jobb, evt. tømme/fylle biler

21.30 Resten av dagens papirarbeid.

22:30 Med litt flaks er det litt mat og litt TV/film

01:00 Natt

Som tidligere nevnt klarer jeg av og til å presse inn 30 minutter trening før jobb, men da må jeg ofte kutte i jobben. Selvsagt er det ikke hver dag som er lik, men det skjer "alltid" noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo ut som om du bruker mye av dagen din på forberedelser til jobb etc. Husk at du trenger 3 timer i uka, og med dine 18-timers dager bruker du 3,8% av tiden din på trening med 3 timer per uke. Du trenger altså å spare inn 25 minutter hver dag, som du "løser inn" på f.eks mandag, onsdag og fredag. Om du har helgefri kan du jo flytte litt på det, og ta tirsdag, torsdag og lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å trene lørdag eller søndag men det skar seg etter noen lange perioder med skader. Er ikke så lett å "spare inn" siden jeg ikke kan forberede for flere dager om gangen. Alternativet kan bli å droppe middag to ganger i uken og dra rett på trening etter jobb. Hvis familen er enig.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste er mulig bare man vil.

Både jeg og samboern trener. Jeg trener fire ganger i uka og han trener 4 - 7 ganger i uka. Vi har to barn og fulltidsjobber begge to. Ingen problemer;) Det handler bare om prioriteringer.

Om du virkelig vil så får du det til:D Det som FHM redaktøren klarte klarer alle som vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...