Gå til innhold

Lite motiverende


inge

Anbefalte innlegg

Ok. Nå er det fire uker til "deadline" Nå begynner det å haste...... Trenger noen gode tips for å få opp forbrenningen slik at mageregionen kan holde følge med resten. Ikke det at resten har blitt så mye bedre, men det synes godt at jeg har gjort noe :) Siden jeg ikke har peiling på det tekniske navnene på forskjellige øvelser må evt. hjelp forklares på en enkel måte. Har noen linker til video eller gode forklaringer er det fint. Er det noen som har erfaring med energisjokolader og lignende. Det høres jo flott ut at en lite sjokolade gir super energi før,under og etter trening, men hvorfor er de full av palmeolje........... tips mottas med takk.

Det går ikke an å punktforbrenne fett. Såvidt meg bekjent er det genetisk hvor det slipper først så du må bare ha tålmodighet så skal du se det forsvinner. Det kan være lurt å få en oversikt over hvor mye du putter i deg i løpet av en dag, bruk gjerne diett.no til å loggføre - der ligger omtrent alle matvarer inne med kalorier og hele pakka. Det kan være et supert verktøy til å hjelpe deg ned i vekt. Hvis du vet hvor mye du ligger på er det lettere å vite hva du kan kutte for at vektnedgangen skal gå fortere.

Bruk Fitnessbloggen.no - Kalorikalkulator | Facebook for å finne ut hvor mange kalorier du bruker på en dag, så vet du hvor mye under du skal legge deg.

Fettforbrennere er sløsing av penger, så det ville jeg holdt meg borte fra. Det du derimot kan prøve er et pre-workout tilskudd, det vil gi mer energi og du kan gi mer på trening. Mange mener nok også dette er bortkasta penger, men kan være verdt et forsøk :)

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du i mange år har jeg bare latt kroppen være som den er. ( har født to barn med to års mellomrom.) ikke supertjukk eller noe men veldig dvask, og etter jeg ikke ammet lenger merket jeg at fett la seg veldig raskt på kroppen, og da spesielt der jeg ikke villa ha det- på magen. Har drevet med av og på trening, mest i sal som gav null resultater egentlig- men sånn går det når du tror du kan fortsette og spise samme drittmaten bare fordi du trener...

Jeg har prøvd tusen forskjellige kosthold, fordi jeg er interessert i mat rett og slett og fordi jeg alltid leter etter en måte og holde meg frisk og sunn og ha mest mulig energi.

Det som var vendepunktet for meg, og jeg er av den oppfatning at man må ha ett slikt ett før man kan starte med noe skikkelig opplegg som fungerer- hvis ikke blir det bare bortprioritert og lagt på unnskyldninger dag ut og dag inn, var at jeg var så slapp og sliten og energiløs etter jobb, og det gikk utover ungene som jeg ikke orket og leke med, mannen som ikke fikk noe "love" og det å ta seg bryet med å¨være sosial.

Etter å ha funnet denne bloggen, og leste om kosthold og trening og fått masse tips og hjelp her inne fant jeg selv en middelvei når det kom til å prioritere. Jeg er B menneske deluxe og nekter å stå opp før familien og trene. Men jeg har frem til nå jobbet skift og da ble det til joggetur/trening enten på dagtid, 12 ish etter lunsj eller 20ish etter begge ungene er i seng. Ikke så lett og drive med selvmotivering alltid- men er jo baree å løfte på trøya og se på fat ass magen, så skjønner man hva man har å jobbe med...

Jeg har ikke tid eller mulighet (eller råd eller selvtillitt nok..)og komme meg til ett senter , derfor trener jeg hjemme med vektsett og benk:) dette er perfekt for meg foreløpig. Skal vurdere senter når jeg er så sterk at jeg må dit for å "perse".

Og ikke alle her inne vil se ut som bolere eller konkurrere i fitness, for meg er nok drømmen en stram og veltrent kropp, ett liv med mye energi til familie og venner, og kunne spise sunt og godt med rom for å skeie ut iblant.

Du har bare ett liv og jeg vet iallefall at jeg vil holde meg sunn og frisk for min egen del og for barna mine. Fordi jeg vil at vi skal oppleve mye og ha det bra sammen.

Min dag:

05.00-06.00 Ungene er våkne og dagen er i gang

06.30 frokost og lager matpakker

07.00 Dusjer og ordner meg til jobb

07.30 Jeg spiser frokost i fred og ro...

08.00 Jeg drar til jobb

09.00 Jeg er på jobb

17.00 Ferdig på jobb

18.00 Hjemme fra jobb

18.30-19.00 Middag

19.00-19.30 Unge nr 1 legger seg

20.00-20.30 Unge nr 2 legger seg

20.30-21.00 Slapper av, venter til siste unge sovner så jeg ikke vekker noen med treninga

21.00-22.00 Trener

22.30 Kveldsmat

2300-23.30 Natta

Dette gjør jeg maks 1-2 ganger i uken-fordi jeg er rimelig ferdig når begge ungene er i seng.. Jeg trener alltid en gang i helgen når vi er to hjemme, noen ganger en styrkeøkt + en løpetur. Også trener jeg som sagt på senvaktdagen min, da har jeg frie tøyler siden ungene er i bhg og mannen på jobb.

Angående jobb- trives du og tjener veldig bra er det jo fint. dersom du mistrives og sliter deg ut og føler at jobben stjeler for mye tid ville jeg enten ha prøvd å sette bort planleggingsdelen til en "sekretær" på deltid eller byttet jobb.

Vil du ha bra resultater på kort tid er vel det enkleste å trene tung styrke 3+ ganger i uken + spise ren mat og mye protein( kjøtt, fisk, grønnsaker, frukt, meieriprodukter med mye protein og lite karbohydrat.) Hold deg unn ferdigløsninger og sukkerholdige ting, samt prøv å utelukke gluten dersom du blir oppblåst og trøtt av det.

Hvis du trener på deg skader er det dårlig teknikk som er synderen. sjekk ut filmene på øvelsessidene her, så sjekker du i speilet om du gjør øvelsene korrekt.

Må du forresten løpe fortere? Hva med å heller løpe lengre men roligere? Og at du på en økt løper dårligere enn en annen betyr ikke at du har trent dårlig. det kan være at dagsformen den dagen ikke var på topp, at du hadde spist noe som ikke gav nok energi før turen eller at du rett og slett er litt utbrent etter all den jobbingen din, dag ut og dag inn, stress eller andre bekymringer, varme/kulde osv.. mye som spiller inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart mange som har trent hardt og fått gode resultater både med tanke på vektreduksjon og bygging av muskler. All honnør til de. Selv har jeg heller dårlige resultat av trening og har trent meg i dårligere form flere ganger. Er avhengig av å kunne løpe ute (får muskelproblemer på tredemølle) og finner apparattrening utolig lite inspirerende. Har ikke noe ønske om å se ut som en solbrun muskelklump og blir bare forbanna og irritert av å se på på bildene. Hver sin lyst........

trollface.jpg?1296494117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Nå er det fire uker til "deadline" Nå begynner det å haste...... Trenger noen gode tips for å få opp forbrenningen slik at mageregionen kan holde følge med resten. Ikke det at resten har blitt så mye bedre, men det synes godt at jeg har gjort noe :) Siden jeg ikke har peiling på det tekniske navnene på forskjellige øvelser må evt. hjelp forklares på en enkel måte. Har noen linker til video eller gode forklaringer er det fint. Er det noen som har erfaring med energisjokolader og lignende. Det høres jo flott ut at en lite sjokolade gir super energi før,under og etter trening, men hvorfor er de full av palmeolje........... tips mottas med takk.

Egentlig kan du bare anse proteinbarer o.l som helgesnacks og ikke noe man skal spise hver eneste dag eller masse av :)

Det er også så og si umulig å kun forbrenne fett fra mageregionen. I tillegg er dette stort sett det vanskeligste området for de fleste. De fleste jeg kjenner har arbeidet "mot magen" i iallefall 1 år før du får den wow-faktoren som viser at du trener. Kanskje mannfolk er litt heldigere der? Men du kan ikke forvente at du plutselig har six pack på 2-3 mndr (jada, hvis du får opplegget til FHM-redaktøren kanskje). Du må nok smøre deg med tålmodighet og trene jevnt og trutt over lengre tid (helst ikke stoppe når du er i mål..) og spise korrekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er din egen feil at du er feit! Din elendige holdning og slappe livsstil gjør at du ikke får resultater av treningen din. Det er ikke rart at du ikke finner forumet/siden behjelpelig, det er lett å se i innlegget ditt at du ikke søker hjelp, men bare prøver å provosere. Siden du mener trening er det mest bortkasta du kan bruke tid på så lurer jeg på hvorfor du er her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Nå er det fire uker til "deadline" Nå begynner det å haste...... Trenger noen gode tips for å få opp forbrenningen slik at mageregionen kan holde følge med resten. Ikke det at resten har blitt så mye bedre, men det synes godt at jeg har gjort noe :) Siden jeg ikke har peiling på det tekniske navnene på forskjellige øvelser må evt. hjelp forklares på en enkel måte. Har noen linker til video eller gode forklaringer er det fint. Er det noen som har erfaring med energisjokolader og lignende. Det høres jo flott ut at en lite sjokolade gir super energi før,under og etter trening, men hvorfor er de full av palmeolje........... tips mottas med takk.

Dropp energibarene og proteinbarene for den del. Det er mer en erstatning for sjokolade enn noe annet og trigger mer enn de gjør nytte. Én i ny og ne er selvsagt greit, men ikke la det bli en vane. Om du spiser et bra måltid et par timer før trening eller tar en proteinshake rett før trening er det et bedre alternativ. Når det gjelder forbrenning er det beste mer kardio, tung styrketrening (da muskler forbrenner mer fett). Andre ting som kan gi en forbrenningsboost er blant annet grønn te, sterke krydder, hvitløk... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg anbefaler motsatt :p proteinshaken kan du drøye til senere, kroppen din begynner ikke å ta fra hverandre musklene dine om du ikke har drukket en shake før trening, siden du ønsker å gå ned i vekt vil en ekstra shake gi deg ekstra kalorier, simple as that. Om du ikke har spist på over 4 timer før trening så kanskje det er greit å kjøre på med BCAA. Da får du aminosyrer tilgjengelig uten at du har fått i deg masse kalorier. Man kan ta mer kardio og mer styrketrening, men jeg anbefaler mindre mat, ingen kardio og styrketrening med få repitisjoner (altså tungt). Kardio forbrenner forbausende lite og det er lettere og mindre stress å spise litt mindre. Om du løper er det vanskelig å komme seg etter styrketrening. Spesielt om du er på diett. Du kan evt prøve begge deler i et par ukers tid hver. Teorien min er at om du løper kommer du til å crave mer mat og gå på en smell.

Sikkert mange artikler for og imot det jeg anbefaler, men verdt å prøve. Stikk over til Den store Periodiske faste tråden for smarte tips. Man kan følge mange av de selv om man ikke faster til lunsj!

Spis mindre, desto mer protein desto mer mett. Dropp kardio, løft tungt. Gå tur på hviledager, men ikke push kroppen din om du er på underskudd. Good luck

Thats my two cents.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...