Jump to content

anja2708

Members
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

About anja2708

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 08/27/1992

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hvor mange øvelser bør man ha for vektløfting, sett/reps når du setter det opp som dette? Har selv en tosplitt med bein og overkropp, så ønsker å få inn olympiske løft, og lære meg dette skikkelig. har hatt en del teknikktrening på dette, og får nok mer på pt-kurset over jul.
  2. Tusen takk for svar og tips, FrkHoel det skal jeg prøve på.
  3. Jeg trener med PT, og begynte med det i slutten av oktober i fjor på SiS Sportssenter. Jeg var en typisk periode-trener, som trente det som passa meg selv. Med Sigurd har jeg fått periode-planer, vi har satt opp mål for 4-6 uker frem i tid, og hatt ulike fokus. Men alle går på det samme med å ønske om å bli mindre i størrelse, men sterkere. Jeg har også vært mye skadet i knær og legger, og fått mye hjelp av både Sigurd og en muskelterapaut for å få dette i sjakk. De siste ukene har vi fokusert på et 5*5 treningsprogram. Først med mye teknikk i knebøy og markløft før vi startet uken før påske. Resultatet? Økte 27,5 kg i markløft, 25kg i knebøy, 7,5kg i benkpress, og tilsvarende i andre øvelser. Jeg har lært mye både om meg selv, hvordan trene/spise, og at ikke alt trenger å komme på engang. Har gått ned rundt 10kg på et halvår, 50cm rundt kroppen, blitt skadefri og gått fra å være en XL til M jente Jeg hadde kanskje greidd mye av dette selv, men ikke like effektiv, teknikkmessig bra og det er gøy å ha en som motiverer deg. Det varierer hvor ofte vi har økter i lag, alt etter som hva målet er. Jeg spiser sunt, variert - har hovedfokus på styrketrening og balanserer med pilates, stretching og kardiotrening. Fra å være en periodetrener til å være den jenta som trener minst 5 ganger i uken, - det må jeg nok takke PTn min mye for
  4. Hei! Jente, 20 år. høyde/vekt:174 høy og 87 kg. BMR: ca.1600kcal Fullført: Redusert vekt med 7 kg + redusert mye i omkrets.Har økt mye i styrke siste halvåret, og fra 44-40 i bukse, så det kommer seg. Målsetning: Ønsker å bli enda mindre i omkrets, redusere fettprosent og gjerne redusere vekta en god del. En normal dag: M1: (ca. 300kcal) ) 1 hjemmelagd knekkebrød (lavkarbo) og en hjemmelagd grovbrødskive. (regnet ut til omtrent 120kcal) med pålegg som; hvitost, leverpostei, servelat, baguettskinke, banan. 1 glass skummet melk. M2: (ca. 200kcal) en skål med frukt (varierer mellom oppskjært eple, appelsin og pære. halvt/halvt, eller bare en sort. ca. 250gram frukt) cottage cheese (mellom 70-100gram) litt kanel M3: (ca 400kcal) kyllingsalat ( 100g salatkjøtt / kyllingfilet, agurk, gulrot, brokkoli, mais) 100g gulrot og 100g kålrot. M4: (5-600kcal) kylling, laks, torsk, spagetti, kjøtt.. m/tilbehør som potet, ris, kjøttdeig, pasta. grønnsaker (rundt 400gram) , brokkoli, blomkål, gulrot, kålrot. M5: (ca. 300kcal) ofte likt måltid en med knekkebrød/grovbrødskive m/pålegg. ev. havregrøt som jeg prøver å lære meg å like. ergo, rundt 18-1900kcal om dagen. rundt 5-800g grønnsaker hver dag. Trener: styrke - 3-4 ganger i uken. (helkropp) cardio - 2-3 ganger i uken. (crossfit inspirert, tabatha, langkjøringer, spinning, intervaller) Aktivitet utenom: stillesittende student, prøver å få gå en tur et par ganger i uken utenom trening. For lite mat, for lite protein/karbs/fett? noen gode tips til fremgang? Er veldig glad i de få brødskivene jeg spiser, så kommer ikke til å kutte de ut;) FrkHoel eirich
  5. Forsetter på andre året maskiningeniør på UIS, samtidig som jeg skal ta personlig trener gjennom AFPT o-o
  6. shapeup appen fungerer strålende i mine øyne
  7. Noen som har tatt PT-utdanning gjennom AFPT samtidig som de har andre studier? Jeg går 1. året maskiningeniør ved UIS og vurderer og ta PT gjennom AFPT i Stavanger fra september, men er det noen med erfaringer om å kombinere det, anbefalt eller ikke? Siden jeg skal flytte til en liten plass etter endt studie, så ville jeg spart penger på å tatt det nå i Stv., istedenfor å dratt 3 mnd til utlandet i senere tid når jeg har begynt å jobbe.. Men redd det blir vanskelig å kombinere!
×
×
  • Create New...