Gå til innhold

Hvilken kondisjonstrening gjør du?


nordmørsloppa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg trener KUN styrke rent treningsmessig. Haaater kondisjonstrening, og har enda ikke funnet noe jeg liker av det. Spinning er ikke _så_ gærnt, så vurderer å begynne med det igjen. Intervaller på mølle og sånt er neinei.. Men jeg er mye ute å går, minst en time hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogger, ergometersykkel og elipsemaskin, og svømming. Prøver og få til litt hver dag. HATER styrke jeg da,- men har funnet ut at jeg sier meg fornøyd med Jillian Michaels sine videoer og bytter mellom disse i peridoer, slik at jeg får litt styrektrening iallefall..

Det er så mye "tenking" med styrke..Hvor tungt, hvor mange reps, hvor mange runder, hvilke øvelser i dag, hvilke rekkefølge osv osv...Hva gjorde man sist, hva skal man gjøre i dag...Med kondisjon er det bare og løpe på til man stuper, også prøver man og løpe litt fortere neste gang, eller litt lenger ;) Trening for meg er en "flukt" fra jobb, barn, mann og planlegging av hverdag og helg osv...Da vil jeg ikke tenke eller være nødt til og planlegge treninga.. Den skal bare gjennomføres! ;) Så hardt jeg føler for den dagen :) MItt eneste problem der og da skal være og komme meg i mål..Men har et lite "Prosjekt" med og greie en chins da..Foreløbig bare henger jeg og prøver på negative ;) Litt fremgang er det, men pga min utrolige angst for og trene for mye styrke (frykt for og kjede meg i hjel, og/eller miste trenignslysta rett og slett), så går det sent..Men det går fremover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så mye "tenking" med styrke..Hvor tungt, hvor mange reps, hvor mange runder, hvilke øvelser i dag, hvilke rekkefølge osv osv...Hva gjorde man sist, hva skal man gjøre i dag...

Om du har et treningsprogram og fører logg over det så trenger man ikke tenke i det hele tatt. Jeg bruker 10 sek på å logge hver økt, ved å skrive hvor mye jeg tar i hver øvelse. Antall reps og sett er jo gjerne noe man vet på forhånd, det ligger i programmet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har et treningsprogram og fører logg over det så trenger man ikke tenke i det hele tatt. Jeg bruker 10 sek på å logge hver økt, ved å skrive hvor mye jeg tar i hver øvelse. Antall reps og sett er jo gjerne noe man vet på forhånd, det ligger i programmet :)

Ikke overbevist.;) ti sekunder logging, er ti sekunder for mye...Rekker 20 tåhev på den tid..SOm i og for seg er styrketrening, men for meg er utholdenhetstrening, mtp fart og utholdenhet ved jogginga...Men vi er jo alle forskjellig. Jeg tror faktisk jeg med hånden på hjertet kan si at om jeg ble "kidnappet" her og nå, og fikk valget mellom ti push-ups og jogge marathon, hadde jeg valgt det siste. Selv om jeg klarer 10 push-up (har jobbet meg opp fra 0 til 10 i vår) og jeg aldri har jogget lenger enn 2mil, og det var i fjor..Nå er det maks 15km jeg har jogget... SÅ hadde jeg sett lysere på 4mil med joggesko enn 1minutt eller to på gulvet :D..Snakk med min søster derimot...Hun hater alt av utholdenhet og elsker styrke. Men så har hun vært råsterk hele livet, selv i perioder hun ikke har trent en dritt....

Aner at det ligger noe der altså..Min manglende styrke, og sene fremgang i perioder jeg har prøvd, og hennes "effortless" styrkeøkning på null tid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...