Gå til innhold

Hvilken kondisjonstrening gjør du?


nordmørsloppa

Anbefalte innlegg

Mølla, løping både langkjøringer og intervaller. 4x4 er det kjedeligste jeg vet om, men prøver gjøre det 1-2 ganger i uka.

Ellipse;for å gjøre noe annet. blir dog bare langkjøringer.

Zumba;er vel kardio det og? 1-3 ganger i uka.

Step; peis på!1-2 ganger i uka.

Turer ute. Både fjellturer og joggerturer når det er fint/bart ute. På vinterføre blir det bare gåturer.

Svømming.ca 1 gang i uken svømmer jeg 1000-1500 m.

Hvordan uka blir kommer an på jobb(turnus). Noe kardio blir det ca hver dag om man teller med gåturer ute.Styrke 5-6 ganger i uka.(er jeg sliten/lei så tar jeg pause.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noe jeg ikke liker så er det kondisjon :D

Gikk en del på ski i vinter, og fikk bedre kondis og utholdenhet, men hjalp det på vekta? Nei, den rikka seg ikke. Da skisesongen tok slutt og det kun ble styrketrening igjen, så gikk vekta nedover.

Eneste kondisjonen jeg gjør er å gå ti minutter til og fra jobb, ti minutter oppvarming før styrke og noen fjellturer på vår, sommer og høst.

Jeg og kardio/kondisjonstrening er ikke venner, og etter å ha lest mye her inne så er jeg evig glad for at det ikke er et must :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trener 4x4 intervall (1min pause, 30 sek opptrekk fra under130 til over 160, 30 sek pushe fra 160 til mest mulig, 2 min hold, repeat 4 ganger) 3-4 ganger i uka på elipse, roing 1 gang i uka 2x3000m, jogger 2-3 ganger i uka. Ellers er det styrke før/etter kondisjon (overkropp før, underkropp etter) :D hvis jeg har en dårlig dag, langkjører jeg (sykkel/elipse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper ca 2-3 ganger i uken! Varierer stort sett mellom 4x4 og "langkjøring" ettersom hvor harde styrkeøkter jeg har!

Løper 3km på 12min og er i utgangspunktet fornøyd med det, så fokuset ligger på styrketreningen!!

Ellers går jeg alltids noen mil på ski i vintersesongen også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ahaa, hva går de ut på? hørtes cool ut! ;D

Er intervaller rettet både mot opptak på PHS, og noe man gjør videre når man går på PHS. Men selvsagt kan dette være kjempefint selv om man ikke har ambisjoner om å bli politi(:

Alt du trenger står her, anbefaler deg å prøve det. Om det er noe som er uklart her, så still gjerne spørsmål!

http://www.phs.no/Studietilbud/Bachelor/Opptakskrav/Fysiske-tester/Kondisjon---lop/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det meste løping eller rask gange med vekter på armene.

Det er vel de typene kardio jeg bør holde meg lengst unna. Har hatt problemer med beinhinnene tidligere. Men jeg synes det er så gøy å løpe/jogge, hvertfall i forhold til ellipse:sick:. Sykkel er gøy utendørs, men så har jeg ikke sykkel akkurat nå da :eek: Når det blir litt mer vår og litt mindre grus på veien tar jeg nok frem rulleskøytene mine :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mye spinning,men varierer med dansetimer,pulstimer,powerstep,crosstraining osv. jeg er veldig opptatt av å være i toppform så det blir stort sett trening 2 ganger for dagen, morgenen byr på styrketrening og kvelden er en lek med forskjellig cardio,jeg har jo holdt på sånn en stund å har bra muskelvekst selv om jeg trener mye utholdenhet,men her er det jo mye som gjerne kombinerer begge deler.men seff skal du vokse max og stort på kortest mulig tid må du nok tenke mere på ballanseringen her. Men uansett syntes jeg det virker som du ligger ganske lavt i puls under store deler av treningen så dette har nok ,lite og si for styrketreningen din,nå kjenner jeg ikke din maxpuls men,ligger du mye mellom 70-85% er dette ypperlig til forbrenning av fett og en puls du kan ligge på i timer om du vil. Er så veldig individuelt hvordan kroppene våre reagerer på trening så føl deg frem hva som funker for deg ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

1 langkjørøkt på ca 1 t løping, 1 intervalløkt hvor jeg enten kjører 4x4 eller 30/15

1 langkjør økt på ca 2 t sykling, 1 intervalløkt (går bare på en tilfeldig rød spinningstime)

og ellers en svømmeøkt her og der hvis jeg har tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...