Gå til innhold

Hvilken kondisjonstrening gjør du?


nordmørsloppa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Løper mye gjennom uken, stort sett hver dag. Har en 4x4min intervall, en 3x12min intervall, en 10km tempo eller 20km progressiv langtur og 3-4 rolige langkjøringer på 11-20km. På intervalløktene legger jeg inn lang nedjogging for å få litt lengde på øktene. Det hender jeg bytter ut noen av øktene med svømming eller sykkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er våren her og sykkelen er tatt i bruk:) Blir som regel et par lange sykkeløkter i uka, ellers går det i intervaller på tredemølla og noen spinningøkter, alt ettersom hvordan resten av uka ser ut (og hvordan været er). Prioritet nr 1 er å få til minst 3 styrketimer i uka, kardioen putter jeg inn på de andre dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har egentlig bare èn fast kondisjonsdag i uken, og da pleier jeg å ro 10km. Men i det siste har jeg også blitt svak for løpeturer på kveldene. Disse pleier å ligge på rundt 5-7km. Jeg har hørt at man ikke skal trene før man legger seg, men løpeturene gjør at jeg sovner mye raskere enn før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker egentlig det meste innen kondisjonstrening! :D

Når jeg er skadefri, går det i:

- Joggeturer ute og inne

- Intervalløkter ute og inne

- Gåturer i fjell

- Spinningtimer

- Saltimer når jeg har lyst

Liker å variere siden jeg fort blir lei om jeg f.eks bare tar spinningtimer i løpet av ei uke. Ikke at det har skjedd, men synes uansett at variasjon er viktig når det gjelder kardio.

Og har fått meg hoppetau som jeg skal begynne med når det blir finere vær ute :D

<3 kardio <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest xxxxxx

Går min 20-30 min 3 ganger om dagen med hunden, og alltid ellipsemaskin/tredemølle før styrketrening 3 ganger i uken. Blir et par langturer ute i løpet av uken også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Har 2 hunder som trenger masse turer, så går minst 2 timer for dag med de. I helgene blir det gjerne lengere skog og fjellturer.

Jogget litt før på tredemølle, men da var jeg 15 kg lettere, så knærne mine la ikke inn protest. Skal begynne å jogge igjen når jeg har gått ned ca 10 kg. Hender jeg tar en liten hard cardio økt, med 4% stigning og ca 9km/t, 20 sek jogg, 10. sek pause 8 ganger. Ligner på geriljakardio, men ikke fult så intens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftest har jeg intervalltrening på sykkelen min (spinning) 3-5 ganger pr uke. Alt fra 20 - 50 min. ettersom hvor mye styrke jeg kjører. Har også en romaskin jeg ikke er veldig glad i, men prøver å å bruke den.. Kjører også litt gerilja de dagene jeg ikke orker sykle i 50 min. Har to stk barn som elsker at mor hopper i trampoline, gøy! + at jeg sykler til og fra jobb, 6 km i all slags vær, fra sol, regn, storm til 20 minus grader.

Nå skal det sies at all denne skikkelige treningen har pågått i bare noen uker/måneder, men sykling, trampo og barn har vedvart i lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...