Gå til innhold

Hva irriterer du deg over?


Sondre Aalbotsjord

Anbefalte innlegg

Det er lite som irriterer meg så mye som frekke uhøflige folk. Jeg syns det er helt vanlig folkeskikk å si takk og hei/hadet. Særlig i jobbsituasjon irriterer dette meg grenseløst at jeg er hyggelig og serviceinnstilt og må "godta" at folk er frekk som faen.

Jeg har bare slutta å godta det, jeg. Hvis kunder er litt småsure og sånn, så overser jeg det, alle kan jo ha en dårlig dag, men hvis jeg synes noen er direkte frekk og uhøflig (uten å ha grunn til det) så svarer jeg enten på litt samme måte, eller så sier jeg i fra. Ja, jeg er på jobb, men jeg får verken betalt for å være slaven deres eller ei dørmatte de kan slenge dritt til. :) Vi skal ikke finne oss i hva som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk som prater mye om barna sine. Greit hvis det har skjedd noe men jeg trenger ikke utfyllende referat om helt uinteressante ting.

Mamman min.

Folk som går sakte og som er vanskelig å passere.

Folk som liker å fremheve at de er i bedre form enn meg, feks:

- det er så fint å løpe med deg Camilla for da må jeg ta det med ro.

- vi er mye nærmere i form nå som jeg er skadet.

- når jeg vil muntre meg opp litt så ser jeg på filmsnutten jeg tok av deg på skidagen. Da blir jeg alltid i godt humør.

- hæ, kom du inn alt nå? Jeg ventet ikke deg i mål før om 40 min. (Mitt første skirenn)

- jeg gidder ikke ta planken sammen med deg for det er jo ingen konkurranse.

Dårlige ledere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som prater mye om barna sine. Greit hvis det har skjedd noe men jeg trenger ikke utfyllende referat om helt uinteressante ting.

Mamman min.

Folk som går sakte og som er vanskelig å passere.

Folk som liker å fremheve at de er i bedre form enn meg, feks:

- det er så fint å løpe med deg Camilla for da må jeg ta det med ro.

- vi er mye nærmere i form nå som jeg er skadet.

- når jeg vil muntre meg opp litt så ser jeg på filmsnutten jeg tok av deg på skidagen. Da blir jeg alltid i godt humør.

- hæ, kom du inn alt nå? Jeg ventet ikke deg i mål før om 40 min. (Mitt første skirenn)

- jeg gidder ikke ta planken sammen med deg for det er jo ingen konkurranse.

Dårlige ledere.

Ååååh...sånne folk...Jeg har en venninne som alltid, hvis vi spiser sammen liksom er stappmett etter tre biter som hun sier selv. Gjerne påfulgt av "hvordan klarer du å spise så mye?" Merkelig nok, på tross av denne angivelige stappmettheten, så klarer hun alltid å spise opp all maten sin hun og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh...sånne folk...Jeg har en venninne som alltid, hvis vi spiser sammen liksom er stappmett etter tre biter som hun sier selv. Gjerne påfulgt av "hvordan klarer du å spise så mye?" Merkelig nok, på tross av denne angivelige stappmettheten, så klarer hun alltid å spise opp all maten sin hun og...

Hahahaha.... må være samme ulla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredemøller som skal veksle på fremvisning av kalorier/tid/distanse på displayet - enten du vil det eller ikke.

De samme tredemøllene som skrur seg av som en sikkerhetsfunksjon dersom det ikke registreres løping innen 30-45 sekunder.

Håper noen har noen lure triks for å overstyre disse elendige funksjonene. Enn så lenge må jeg sliten og jævlig betjene knappene i intervallpausene :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hv

At jeg må betale for fargetrykk jeg MÅ ha i masteroppgaven min. 5 kr/side * 80+ sider * 6 eksemplarer. Veileder kunne ha gitt meg et prosjektnummer å sette det på, men han er på konferanse og gidder ikke svare på epost. Det blir 2500 kr, det, jeg som ikke har studielån dette semesteret en gang. FML

Hva med å spørre instituttet om en sånt prosjektnummer? De må kunne ordne dette for deg..Bruker du et trykkeri som er tilknyttet universitetet/høgskolen du går på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hv

Hva med å spørre instituttet om en sånt prosjektnummer? De må kunne ordne dette for deg..Bruker du et trykkeri som er tilknyttet universitetet/høgskolen du går på?

Han svarte på epost nesten med en gang (første gang noen sinne, tror jeg) - jeg har fått prosjektnummer å sette det på! :D I dag er min siste Blindernlørdag noen sinne, mest sannsynlig! Null irritasjon å melde i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tungrodd det posten egentlig er.. f fa..

9 november bestetilte jeg nye sko fra england, de var i norge etter 3-4 dager. Nå har posten bruk resten av måneden på og fortolle pakka. De sendte brev forrigje helg med beskjed om at de måtte ha fullmakt til og åpne pakka. Javel greit det, skrev under og sendte inn igjen. MEN tror du faen meg ikke de sendte brevet på nytt denne helga.. Det viste seg at de hadde glemt og sette inn 2 linjer på brevet hvor de spør etter fødselsnr og faktura på hva pakka inneholder.. Det står jo på pakkseddelen hva pakka inneholder, for det står til og med i det første brevet jeg fikk av den, hvilken butikk det var fra og hva den inneholdt! BRENN!!!

Dette går igjen i allt som bestilles til norge. Bestilte bildeler fra las vegas i usa for et par år siden. Pakka brukte, med ups ground(?) og fly 4 dager til norge! så brukte den over dobbelt så lang tid fra Gardermoen til Løten, altså 10mil!!

er det noe rart folk drekk sier jeg bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irritasjon i dag: Har levert. Har sendt til trykking. Har lastet opp oppgaven på duo. HVANÅ? Har ikke hatt fri på et år, hva GJØR dere normale mennesker sånn til vanlig? :eek:

Fri er fremmedord her iallefall...får se hva som skjer om en uke :p Tipper det blir mer trening :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg irriterer meg noe inni granskauen over folk i trafikken..Har vell det som mange kaller "road rage"..Flere som burde takke staten for at vi har streng våpenlov!

FEKS i tunnel i dag da..lå frøkena først i 65km/t (80-sone her) og så 85km/t i 1sek for så å ned i 70 og ligge der hele tunnellen..MEN når hu kom ut og jeg sku kjøre forbi...så tror du faen ikke hu gassa på da? wtf?! UÆÆÆ.

Er så standard at folk ska gasse på når man ska kjøre forbi..OG KAN FOLK LÆRE SEG Å KJØRE I RUNDKJØRING?! TOFELTS RUNDKJØRING?!?!...

Takk og god kveld. (lurer på åssn jeg blir når jeg er 60år..jiizez)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg noe inni granskauen over folk i trafikken..Har vell det som mange kaller "road rage"..Flere som burde takke staten for at vi har streng våpenlov!

FEKS i tunnel i dag da..lå frøkena først i 65km/t (80-sone her) og så 85km/t i 1sek for så å ned i 70 og ligge der hele tunnellen..MEN når hu kom ut og jeg sku kjøre forbi...så tror du faen ikke hu gassa på da? wtf?! UÆÆÆ.

Er så standard at folk ska gasse på når man ska kjøre forbi..OG KAN FOLK LÆRE SEG Å KJØRE I RUNDKJØRING?! TOFELTS RUNDKJØRING?!?!...

Takk og god kveld. (lurer på åssn jeg blir når jeg er 60år..jiizez)

Åh, du høres ut som meg! Holder på å klikke vinkel på folk som faen ikke kan kjøre! :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de er det fa.. med mange av! Folk er jo helt tiltaksløse etter veien.. Legge seg til venstre ved sving til venstre sånn at folk kan kjøre forbi på høyre siden? Nei det utgår. Ligge i ETT felt gjennom hele rundkjøring sånn at kapasiteten brukes? Nei det utgår.. Blinke litt mere enn 4 meter før du skal svinge sånn at man slipper og bli nedkjørt? Nei det utgår.. Som forgjenger, klare og tenke såpass langt at det lønner seg og stoppe og få øyekontakt med de i bilene før man valser uti veien? Nei det utgår.. FOLK !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så uuutrooolig irriterende! Er redd jeg en dag kommer til å stoppe en person og svartner for meg..!

Haha, jeg foretrekker å kjøre alene for jeg kjefter og smeller så om andres manglende kjøreegenskaper :p Vil jo ikke skremme andre folk!

På tur til Tromsø forrige lørdag, havna jeg bak en gamling som kjørte 65km/t i 90-sonen, og det var så mye trafikk i motsatt kjøreretning at jeg kunne ikke kjøre forbi. Dæven altså. Det samme skjedde på tur hjem :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...