Gå til innhold

Hvorfor liker dere ikke jenter med synlige muskler?


WarriorPrincess

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ikke om jeg får lov til å uttale meg, men jeg liker jenter med muskler. Problemet oppstår når fettprosenten blir for lav. Noe særlig under 20 er for rippet for meg, jeg vil ha mykheten. Mykhet er det fineste med jenter! :wub: (synes jeg..) Jeg kan strekke meg til dama til venstre, men min preferanse ligger heller mot hun til høyre. :)post-1209-14440861943857_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...

Det er ett eller annet med personlighet og kroppslighet som går hånd i hånd. Noen damer er søte - andre er rå... Noen er sexy - andre er inntagende. Hvordan jeg som mann responderer blir avhengig av hele pakken. Klær, frisyre, smil, øyne, hvordan hun fører seg - og ganske kjapt får en det som mange ganger blir helt utslagsgivende - førsteinntrykket.

;)

For min egen del - og jeg får vel i all beskjedenhet holde meg til det - så er det uten tvil slik at jenter med markerte muskler stiller i kategorien rå og sexy, fremfor å havne i den store baggen av jenter som virker søte, inntagende og omsorgsfulle. De "trigger" en tankesfære knyttet til kropp, fysikk, aktivitet og ehh... mere til. Sånn er det bare. Ikke bare fordi hun dermed ser mer sexy ut, men fordi jeg vet at hun vet - og hun vet at jeg vet - hva det koster å av vilje, forsakelse og lyst for å bli den hun er. Ingenting kommer gratis - og - ei jente som er så dedikert i forhold til sin egen kropp, og som har fått den dit hun vil, hun må ha et forhold til den som det må være spennende å utforske...

Slik tenker jeg, if you get my drift..

:)

Forelskelse har lite eller intet med fettprosent å gjøre. Ei heller godt vennskap. Jeg kan like godt forelske meg i, eller bli gode venner med jenter som har høy som lav fettprosent. Men noen jenter blir du ikke venner med, du blir ikke forelsket i dem heller, de bare passerer på stranden, på byen eller hvor det måtte være. Er da været slik at de er lettkledd og de kan vise frem en veltrent fysikk, med markert muskulatur - så er det ikke til å komme forbi at ihvertfall undertegnede fort tenker på andre ting enn kaffe, eksamen og om det har kommet regninger i postkassen i dag.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om jeg får lov til å uttale meg siden jeg er "bare" er bifil jente, men jeg liker jenter med muskler. Problemet oppstår når fettprosenten blir for lav. Noe særlig under 20 er for rippet for meg, jeg vil ha mykheten. Mykhet er det fineste med jenter! :wub: (synes jeg..) Jeg kan strekke meg til dama til venstre, men min preferanse ligger heller mot hun til høyre. :)[ATTACH=full]35663[/ATTACH]

Jeg kan ta ho til venstre jeg takk, ho ser snill ut :)

Det er vel ingen stor hemmelighet at vi som trener mye styrketrening selv som regel vil ha jenter med markerte muskler og lav fettprosent, typ < 15%..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at de fleste menn ikke liker damer med muskler er fordi at de fleste menn er små og svake. De mener ofte at at veltrente kvinner blir for mandig, men sannheten er at det er de som ikke er ordentlige menn. De føler seg truet fordi de ikke klarer og oppfylle sin kjønnsstereotype og må kritisere kvinner som utfordrer sin. Veltrente damer er hot, menn som mener noe annet har som regel den gjennomsnittlige Paradise Hotel deltager som sin idealpartner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at de fleste menn ikke liker damer med muskler er fordi at de fleste menn er små og svake. De mener ofte at at veltrente kvinner blir for mandig, men sannheten er at det er de som ikke er ordentlige menn. De føler seg truet fordi de ikke klarer og oppfylle sin kjønnsstereotype og må kritisere kvinner som utfordrer sin. Veltrente damer er hot, menn som mener noe annet har som regel den gjennomsnittlige Paradise Hotel deltager som sin idealpartner.

Så menn som ikke er store, kategoriserer du som "ikke-menn"? Hva er det for en neandertaler uttalelse? En tiltrekkelse bestemmes ikke av antall muskler, men mer av tid, miljø og personlighet. "Svake" menn, som du kaller det, kan være like tiltrukket av muskuløse kvinner, som en "sterk" mann kan være for en kvinne med vanlig fasong, eller overvektig for den sakens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så menn som ikke er store, kategoriserer du som "ikke-menn"? Hva er det for en neandertaler uttalelse? En tiltrekkelse bestemmes ikke av antall muskler, men mer av tid, miljø og personlighet. "Svake" menn, som du kaller det, kan være like tiltrukket av muskuløse kvinner, som en "sterk" mann kan være for en kvinne med vanlig fasong, eller overvektig for den sakens skyld.

Jeg bare sikter til Stereotyper, det er neandertalertenkning, men det er relevant for det. Der jeg trente før var det ei jente som var sterkere enn mange av gutta, de som var svakere enn henne baksnakka hu, men vi som var sterkere enn henne synes det var fett. jeg mente ikke å såre deg om du falt utenfor min definisjon av mann, jeg vet det er like mange definsjoner av menn som antall personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare sikter til Stereotyper, det er neandertalertenkning, men det er relevant for det. Der jeg trente før var det ei jente som var sterkere enn mange av gutta, de som var svakere enn henne baksnakka hu, men vi som var sterkere enn henne synes det var fett. jeg mente ikke å såre deg om du falt utenfor min definisjon av mann, jeg vet det er like mange definsjoner av menn som antall personer.

Hvis folk baktaler henne, sier det mer om de enn om henne. Det går på ren sjalusi, og trolig ikke tiltrekkelse. Folk vil alltid finne noe å klage på. Men at du innbiller deg at "sannheten" er at "svake" menn ikke er menn, sier vel alt om den uttalelsen. Er som jeg skrev tidligere; "Beauty is in the eye of the beholder".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det at jenta du snur deg etter på gata er ikke den tynneste, feite, eller mest maskuline, men en mellomting.. Alt handler om personlige preferanser, og personlig synes jeg ikke en jente skal være ripped med store skuldre og blodårer, hun kan godt være litt rippa, og ha six-pack, og mener også at det er bedre med litt ekstra muskler enn ekstra fett.. Det kan dog bli for mye av det gode på begge sider, og det mener vel jenter om gutter og kan jeg tenke meg :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis folk baktaler henne, sier det mer om de enn om henne. Det går på ren sjalusi, og trolig ikke tiltrekkelse. Folk vil alltid finne noe å klage på. Men at du innbiller deg at "sannheten" er at "svake" menn ikke er menn, sier vel alt om den uttalelsen. Er som jeg skrev tidligere; "Beauty is in the eye of the beholder".

Ja det er mange faktorer som spiller inn, men sannheten er at det ligger naturlige instinker i valget av partern, kvinner søker ofte etter menn som er større enn dem, og flertallet av menn liker at kvinner er mindre enn dem. Dermed vil menn som er større kunne foretrekke større kvinner. Bare å søke på google så finner man mange psykologi rapporter som vil bekrefte det jeg skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok mye handler om selvtillitt og selvfølelse også. Jeg er veldig fornøyd, både med kroppen min, helsa mi og livet mitt, og scorer høyt på lykke og selvfølelse. For 8-10 år siden var jeg usikker, misfornøyd og spiseforstyrret. Jeg merker at mine preferanser er blitt bredere i takt med selvtillit-økning, før var jeg mye mer kritisk og hadde mye mer perfeksjonistiske krav til en evt partner. Jeg tror at når man har det godt med seg selv, blir man mye flinkere til å se det vakre i menneskene rundt seg. Selv om preferansene mine er mykere damer, klarer jeg fint å se skjønnheten i de sterke, flotte jentene her på forumet, og glede meg på deres vegne når de er fornøyde med sine markerte muskler. Og ja, jeg synes hun til venstre er fin også. ;)

Jeg tror det samme gjelder for menn, en mann med god selvtillitt som er fornøyd med livet, kan fint like både frodige damer, tynne damer og sterke damer. Men man trenger ikke være hulken for å ha god selvtillit! Dette blir samme diskusjon som i tråden om muskuløse menn, og den er like dum her. Vi har alle forskjellige preferanser, både til hvordan vi selv vil se ut og hvordan vi vil at en partner skal se ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste må være ei som bare er naturlig fit og stram. Man blir fort lei treningssnakk og telle kcal gnål :p

Funker sikkert i 20-årene, men når man begynner å bli litt eldre er det færre og færre som er naturlig fit og stram, selv om de nok finnes de også (men regner med et par barnefødsler setter sine spor på de også etterhvert). Hvis jeg så to menn med nøyaktig lik fysikk, hvor den ene "bare var slik naturlig" mens den andre trente, så er jeg ganske sikker på at jeg ville blitt mer tiltrukket av den som trente. Rett og slett fordi det er tiltrekkende med mennesker som ønsker (og makter) å ta vare på seg selv og egen helse. Jeg tenker at en mann som klarer å ta vare på seg selv sikkert klarer å ta vare på andre ting i livet sitt også. Det samme må vel gjelde for jenter? En jente som bevisst velger å ta vare på egen helse er vel som oftest mer tiltrekkende enn en jente som driter i det (men likevel er fit og stram, foreløpig), eller tar jeg helt feil nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...