Gå til innhold

Hvorfor liker dere ikke jenter med synlige muskler?


WarriorPrincess

Anbefalte innlegg

Funker sikkert i 20-årene, men når man begynner å bli litt eldre er det færre og færre som er naturlig fit og stram, selv om de nok finnes de også (men regner med et par barnefødsler setter sine spor på de også etterhvert). Hvis jeg så to menn med nøyaktig lik fysikk, hvor den ene "bare var slik naturlig" mens den andre trente, så er jeg ganske sikker på at jeg ville blitt mer tiltrukket av den som trente. Rett og slett fordi det er tiltrekkende med mennesker som ønsker (og makter) å ta vare på seg selv og egen helse. Jeg tenker at en mann som klarer å ta vare på seg selv sikkert klarer å ta vare på andre ting i livet sitt også. Det samme må vel gjelde for jenter? En jente som bevisst velger å ta vare på egen helse er vel som oftest mer tiltrekkende enn en jente som driter i det (men likevel er fit og stram, foreløpig), eller tar jeg helt feil nå?

Dette er jeg helt enig i, men her er jeg vel mer på den like barn leker best teorien. For hvis man bryr seg om helsa, og er veldig bevisst på hva man spiser og opptatt av å være aktiv, så vil man vel helst ha en kjæreste som er litt lik? Jeg er veldig nøye på hva jeg spiser, og jeg får faktisk litt turn-off av folk som stapper i seg grandis og cola, uansett hvordan de ser ut. Jeg synes det er like kvalmt som røyking. Så hvis du selv er opptatt av sunn livsstil blir du kanskje mer interessert i en kjæreste som også er sunn fordi man gjerne vil ha partnere med samme livsstil? Men jeg mener fortsatt at dette går mer på personlighet enn utseende, fordi to personer som spiser det samme og trener likt lett kan se fullstendig ulike ut. Det går jo mye på gener også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ganske vanlig at menn/kvinner som trener (mye) etterhvert utvikler preferanser av den mer veltrente sorten.

Noen ganger sier kanskje en kompis at en eller annen dame er så fin, eller noen poster et bilde av en "fin" dame på facebook. Det jeg som oftest tenker da er: "SHE DOESN'T EVEN LIFT?!?!?!"

hehehe jeg må si meg ganske enig her :)

Ser jo bare selv etter at jeg fikk mer markerte og synlige muskler så er det den samme type gutter også som kommer bort feks på byen..

Og i tillegg er vi som trener mye og har stort fokus på trening & kropp ganske opptatt av dette noe som speiler seg igjen i hvordan vi oppfatter andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg jo verken slank eller muskuløs, og ikke løfter jeg særlig tungt enda heller, men jeg ELSKER muskuløse damer!

Det er tøfft og de har en spesiell utstråling og attitude som man egentlig må ha for å være så dedikert når det kommer til å bygge muskler. Og jeg synes Marit Bjørgen er dritheit! Hadde jeg hatt tiden og ressursene så hadde ikke jeg takket nei til å se slik ut heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker sikkert i 20-årene, men når man begynner å bli litt eldre er det færre og færre som er naturlig fit og stram, selv om de nok finnes de også (men regner med et par barnefødsler setter sine spor på de også etterhvert). Hvis jeg så to menn med nøyaktig lik fysikk, hvor den ene "bare var slik naturlig" mens den andre trente, så er jeg ganske sikker på at jeg ville blitt mer tiltrukket av den som trente. Rett og slett fordi det er tiltrekkende med mennesker som ønsker (og makter) å ta vare på seg selv og egen helse. Jeg tenker at en mann som klarer å ta vare på seg selv sikkert klarer å ta vare på andre ting i livet sitt også. Det samme må vel gjelde for jenter? En jente som bevisst velger å ta vare på egen helse er vel som oftest mer tiltrekkende enn en jente som driter i det (men likevel er fit og stram, foreløpig), eller tar jeg helt feil nå?

Det er jo klart:)

eller så er de sin kropp det eneste de tenker på? tenk på den noen gang? ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[ATTACH=full]35756[/ATTACH] Vil bare spør gutta hva tro de om den dama, er hun så..så..atraktiv ?

Min mening, hvis dama ser sån ut-da det er på tide skifte skjønn :confused:

damer med muskler er flott, men ikke så mye ...

Blir litt som å spørre hva fleste jenter syns om Ronnie Coleman og andre som er på steroider. Tror nok ikke de fleste vil gå for de, så når jeg tenker på folk med muskler/trente folk så tenker jeg altså på hva som er mulig å oppnå med hard trening uten sterioder eller andre prestasjonsfremmendemidler.

P.S. Hun var udigg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt som å spørre hva fleste jenter syns om Ronnie Coleman og andre som er på steroider. Tror nok ikke de fleste vil gå for de, så når jeg tenker på folk med muskler/trente folk så tenker jeg altså på hva som er mulig å oppnå med hard trening uten sterioder eller andre prestasjonsfremmendemidler.

P.S. Hun var udigg.

he he, ja, når en mann ser mer ut som et annet vesen og kvinnen ser ut som en diger mann har det gått for langt til at det er pent, synes jeg. Samme andre vegen. Det er fint å være slank men anorektisk-tynn er bare stusselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH=full]35756[/ATTACH] Vil bare spør gutta hva tro de om den dama, er hun så..så..atraktiv ?

Min mening, hvis dama ser sån ut-da det er på tide skifte skjønn :confused:

damer med muskler er flott, men ikke så mye ...

Hva er sansynligheten for at hun der er ren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[ATTACH=full]35756[/ATTACH] Vil bare spør gutta hva tro de om den dama, er hun så..så..atraktiv ?

Min mening, hvis dama ser sån ut-da det er på tide skifte skjønn :confused:

damer med muskler er flott, men ikke så mye ...

Grensa går der damer doper seg ..Sånn som hun.

Skal sies at forholdmessig kunne jeg aldri levd med en person som ikke tenker på kropp, sjel og pleier den (og med det kommer som regel en viss for "fitness"), ikke for at jeg syns det er uattraktivt men to forskjellige livsstiler er funker sjeldent lenge.

Syns det er tøft med jenter som trener og står på:) Da kommer det ofte litt muskler også;) Det er bare med å forme den sexy kvinnelige kroppen. Sier ikke at de må ha en fettprosent på 10 :p, men mange som er redd for å forme kroppen med styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg får lov til å uttale meg siden jeg er "bare" er bifil jente, men jeg liker jenter med muskler. Problemet oppstår når fettprosenten blir for lav. Noe særlig under 20 er for rippet for meg, jeg vil ha mykheten. Mykhet er det fineste med jenter! :wub: (synes jeg..) Jeg kan strekke meg til dama til venstre, men min preferanse ligger heller mot hun til høyre. :)[ATTACH=full]35663[/ATTACH]

Og da får du naturlige pupper også. Personlig syns jeg det er udigg med magre jenter med store silikonpupper. Enig i at hun til høyre har fin kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit det Ninian, men forskjellen på tykk og veltrent er at det er sosialt akseptert å si at veltrente folk er stygge, mens feite folk de er alle vakre...:)

de er vakre fordi de tykke har blitt tykke uten å ville det stakkars? ( de feite er ofre for hormonelle eller psykiske poblemer ,men vi sier ikke de't høyt), mens de som bevisst vil bygge derimot er det motsatt av å synes synd på og da er de sterke nok til å ta kritikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det har å gjøre med stigmatiseringen av overvektige. De er late, eier ikke selvkontroll, er grådige, ubrukelige og lite attraktive. Dette vet vi, og dette vet de selv. Derfor er det overflødig å si at de er det, fordi det er kjent. Å rakke ned på noen som bevisst har trent seg opp, eller evt stimulert til muskelvekst på andre vis er derimot helt OK: Kjennsgjerningen er at å være muskuløs og å få til å ha en veltrent kropp uansett grunn er attraktivt og et tegn på helse, sunnhet og styrke. Derfor må middelmådige mennesker rakke ned på det, og det er akseptert fordi vi i bunn og grunn er misunnelige. Vi tenker også at kritikken balanseres av det de får utav å være slik på et personlig og et sosialt plan.

Hvorfor folk har behov for å si ' det der er ikke fint engang' til noen som er abnormt muskuløs men ikke noen som er abnormt feite tror jeg har noe med ansvarsforholdet å gjøre. Vi skal egentlig synes litt synd på veldig overvektige og vi vet de har det crap, mens de MÅ tro de er noe de som går rundt med biceps på størrelse med hodet deres, og det er hevet over enhver tvil at de gjør det bevisst.

Hva om de er slik på grunn av manglende mestring på andre områder? Hva om det er psykiske faktorer , depresjon, mindreverdighetskomplekser, angst, usikkerhet som gjør at de bygger opp kroppen som en rustning mot omverdenen? Hva om det kun er av pur glede og trivsel? Folk vil ha ting enkelt, og ved å se verden svart/hvitt fordummer en seg selv og andre. Likevel er en viss fordumming nødvendig for å fungere sosialt.

Når er det så mange overvektig barn......og det er foreldres skyld :mad: . Det er ganske trist når du er overvektig fra barndom, foreldre lager ikke god og sunt mat til barna, stappe dem med pølser, suppe i pose, brød og lite pålegg...etc, opptat av jobben og glemmer at de ødeleger framtid for barna. Jeg er ganske sikkert her i forumet flere sånne folk, som sliter med vekta si fra barndom....Sorry, kanskje feil forum å skriver om det, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

This is fucking stupid!

Trente jenter liker trente menn, trente menn liker trente jenter!

Trente menn liker ikke overgrown russianexperiment superfreaks, neither do the girls!

Trente Menn liker overgrown MENN, cause its awesome!

Etter det innlegget kan nesten hele tråden settes strek over, dette var vel egentlig alle meningene oppsummert kort og presist :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...